VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Akorát ten Fotokrám docela pomalu nabíhá...
Co by tam asi mělo bejt...
A schovávání docku si zapínat nehodlám.
Až na jednu věc. A tou je grafický návrhář. Nechápu proč, ale dodnes nebyli hoší od Eclipse.org schopni jej naimplementovat pod Mac OS X. Jde asi o to, že se tam využívá nativní kód, protože třeba takový Netbeans to zvládá v pohodě (nemluvě o Interface Builderu, ten je však bohužel pouze pro Objective-C).GUI nastesti delam jen vyjimecne, takze si vystacim s rucnim psanim a poohlizim se po nejake prijemne moznosti jak psat GUI deklarativne (SwiXml etc)
Pokud uvažuješ o Macu a hodláš v něm programovat v Javě, tak tě asi zaskočí "absence" Javy 6. Ano, je to tak, avšak vývojáři mají k dispozici preview. Víc však sdělit nemůžu, protože jsem vázán podmínkami ADC. Ale můžu ti na rovinu říct, že Java je na Macu opravdu jiné kafe. Opravdu kvalitně integrovaná...No, nekteri na 6 dost nadavaji... Ja jedu na Tomcatu 6 s Javou 6 a totez nemam problem na pozadani dostat na hostingu, jak by moje veci jely na 5, to nevim
Celej vtip je v tom, že Java 6 přidává akorát pár knihovních funkcí, které se dají do Javy 5 dodat pomocí externích projektů. A pokud děláš webovou aplikaci, pak silně pochybuju, že vůbec vlastnosti Javy 6 využíváš. Takže co se týče tohoto "hype" kolem absence Javy 6 na Macu, tak zůstávám vpodstatě chladný. Zaprvé ji nepotřebuji, za druhé Apple ma developer preview a za třetí byla Java 6 portována z BSDčka pod názvem SoyLatte. Jak říkám, není důvod k obavám o budoucnost Javy na Macu, díky opensource je zajištěná a ačkoliv se na ní velký Jobs tváří kysele, tak ji stejně Apple vyvíjí. Doporučuji sledovat mailing list o Javě na Applovském archivu.
Btw. řekni mi, jak by ses vyznal na Windows (nebo Linuxu) při takovém počtu spuštěných aplikací. Krom toho, co ikona to aplikace, nikoliv jedno okno! Například pod ikonou OmniGraffle se skrývají 4 okna. A teď přesvědčuj a ukazuj
Tiskni
Sdílej: