Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
V blízké sobě se chystám přesedlat na světlé téma, tak kdybyste nějaké pěkné znali, podělte se prosím.
Koukáte na domácí úkol z Javy, kde celý semestr k naprosté spokojenosti používám jako vývojové prostředí eclim.
Tiskni Sdílej:
Ty dva panely dohromady zabírají zhruba tolik místa jako výchozí panel v KDE, takže žádná velká tragédie. Navíc díky nim vidím spoustu důležitých informací a to mi za to stojí.
... O 3 minuty později
Když tak nad tím přemýšlím, to nejdůležitěší by se hravě vešlo do jednoho panelu. Možná je časem sloučím. Díky za tip.
-- Statusbar -- Run statusbar with the settings you specify. -- myStatusBar = "dzen2 " ++ myDzenOptions -- -w 1162 --myDzenOptions = "-y 748 -w 962 -h 18 -fn -*-monospace-medium-r-*-*-10-*-*-*-*-*-*-* -ta l -e 'onstart=lower'" myDzenOptions = "-y 748 -w 962 -h 18 -fn -*-terminus-medium-r-*-*-12-*-*-*-*-*-*-* -ta l -e 'onstart=lower'" myBitmapsDir = "~/.xmonad/dzen2" myPP = dzenPP { ppCurrent = dzenColor "white" "#3189FF" . pad . useIcon , ppVisible = dzenColor "white" "#1B1D1E" . pad . useIcon , ppHidden = dzenColor "white" "#1B1D1E" . pad . useIcon , ppHiddenNoWindows = dzenColor "#7b7b7b" "#1B1D1E" . pad . useIcon , ppUrgent = dzenColor "white" "#F21F2B" . pad . useIcon , ppWsSep = " " , ppSep = " | " , ppLayout = dzenColor "#ebac54" "#111111" . useLayout , ppTitle = (" " ++) . dzenColor "white" "#111111" . dzenEscape } pathToIcons = "/home/frostyx/.xmonad/icons/" useIcon "IM" = "^i("++ pathToIcons ++"im.xbm)" useIcon "Web" = "^i("++ pathToIcons ++"web.xbm)" useIcon "Misc" = "^i("++ pathToIcons ++"terminal.xbm)" useIcon "Dev" = "^i("++ pathToIcons ++"sharp.xbm)" useIcon "Docs" = "^i("++ pathToIcons ++"docs.xbm)" useIcon "Mail" = "^i("++ pathToIcons ++"envelope.xbm)" useIcon "Cal" = "^i("++ pathToIcons ++"enter.xbm)" useIcon "Virtual" = "^i("++ pathToIcons ++"virtual.xbm)" useIcon "Games" = "^i("++ pathToIcons ++"invaders.xbm)" useIcon "Media" = "^i("++ pathToIcons ++"media.xbm)" useIcon ws = ws useLayout "Tall" = "^i("++ pathToIcons ++"layout-tall.xbm)" useLayout "Mirror Tall" = "^i("++ pathToIcons ++"layout-mtall.xbm)" useLayout "Magrid" = "^i("++ pathToIcons ++"layout-magrid.xbm)" useLayout "Tabbed Bottom Simplest" = "^i("++ pathToIcons ++"layout-tabbed.xbm)" useLayout l = l