Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
NSComponents.h:15: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NSComponents.h:15: error: expected ‘;’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: expected ‘,’ or ‘...’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NetSender.cpp: In constructor ‘cz::wanto::netsender::NetSender::NetSender(int, char**)’: NetSender.cpp:7: error: invalid conversion from ‘cz::wanto::netsender::NetSender* const’ to ‘int’ NetSender.cpp:7: error: initializing argument 1 of ‘cz::wanto::netsender::NSComponents::NSComponents(int)Tady je zdroják třídy NSComponents:
#ifndef W_N_S_COMPONENTS__ #define W_N_S_COMPONENTS__ #include "NetSender.h" #include <QWidget> #include <QApplication> #include <QTextEdit> namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NSComponents { private: QTextEdit * output; //textové pole s výstupem /*řádek 15*/NetSender & ns; //odkaz na aplikaci public: /*řádek 17*/NSComponents(const NetSender & ns); ~NSComponents(); friend class NetSender; }; }}} #endifNetušíte někdo, co by to mohlo být za chybu a jak to opravit? Jsem v C++ začátečník, takže vůbec nevím, o co jde.
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {To je hnus velebnosti - to máte z Javy?
#ifndef W_NET_SENDER__ #define W_NET_SENDER__ #include <QApplication> #include "NSComponents.h" namespace cz { namespace wanto { namespace netsender { class NetSender { private: QApplication * app; //aplikace NSComponents * comps; //kolekce komponent public: NetSender(int argc, char * argv[]); ~NetSender(); int run() const; friend class NSComponents; }; }}} #endif
class NSComponents;Potom pokud si to bude při kompilaci nějakého .cpp souboru stěžovat na neúplný typ, tak v tom dotyčném souboru stačí přidat
#include "NSComponents.h"
před #include "NetSender.h"
Pak se do toho pustí přímo hlavní část kompilátoru a uvidí jakési
NetSender & ns;ale pokud se zamyslíte, tak zjistíte, že NetSender je deklarován až pod třídou NSComponents. Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.
Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.Co je to zjednodušená deklarace?
class NetSender
???
class NetSender;ale musí to být uvnitř toho namespace, ve kterém ta třída potom skutečně je...
Je možné vytvořit si jeden hlavičkový soubor se všemi zjednodušenými deklaracemi, který bych pak na začátku každého souboru includoval?Je, ale neukazuje taková potřeba na příliš složitý návrh programu?
Co kompilátor udělá, když se zjednodušená deklarace vloží dvakrát?Nic.
class X;
, nač si to komplikovat.
W_NET_SENDER__
(resp. W_N_S_COMPONENTS__
) definován, takže se celý obsah toho hlavičkového souboru přeskočí a nic se nezacyklí.
#include
, to nemůžete" je zcela nesprávné, přestože jste tím nejspíš myslel něco úplně jiného, než jste napsal.
this
není reference ale ukazatel a už mi to chodí.
Dokonce i to Qt okno se mi otevře
Všem, co mi poradili, moc díky, už jsem si myslel, že tu aplikaci nedodělám.
Tiskni Sdílej: