Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.
Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
ntegrovanou grafarnu potrebuju na treti monitor.Tak si dej pozor, občas BIOS integrovanou grafiku zakáže, když je připojená nějaká jiná.
Co jsem měl možnost vidět v dohledových centrech tak tam povetsinou pouzivaly matroxy s 4 DVI vystupama, ovsem to asi urcite neni to co ty potrebujes, pac na hry je to nepouzitelny, ovsem to se da rict i o ty integrovany grafarne.
btw, v SLI by dve grafiky nemely 4 fukncni vystupy?
SSD pro všeobecné použití? Děkuju nechci. Velociraptor je dělo, jenom nezapomeňte dělat zálohy.
K těm grafikám: ještě jsem neviděl, že by BIOS natvrdo zakázal onboard grafiku, ale fakt je, že já se v kancelářském hardwaru moc nepohybuju. Slušný BIOS nabídne, kterou grafiku používat jako systémový VGA adaptér (jde o konfiguraci čipsetu, kam se mají posílat přístupy na legacy VGA I/O a IOMEM rozsahy). Tato volba se projeví v BIOSu, v DOSu a u VESA SVGA ovladačů.
Pokud se týče Windows, jejich volba primárního VGA adaptéru je oddělená záležitost, která s nastavením BIOSu nesouvisí. Prakticky si dopředu rozmyslete, kterou grafárnu chcete používat jako primární displej pod Windows. Doporučil bych tu výkonnější přídavnou, aby zvládala hry. Všechen software pod Windows bez problémů poběží na primárním displeji. Provoz na přídavných displejích má své špecifiká. Taky se dá primární displej přepnout za chodu na jiný z dostupných displejů, ale některý software tuto dodatečnou konfigurační volbu ignoruje (pokud se správně pamatuju, tak svého času třeba MSIE). Bavím se o standardní systémové podpoře víc displejů pod Windows XP. Pokud roztažení virtuální plochy na víc fyzických monitorů dělá driver nebo HW grafiky transparentně, to je jiná (některé modely Matrox) - ale to nebude Váš případ. Čili vyberte si, který displej chcete pod Windows jako primární, a jeho ovladač grafiky instalujte jako první.
Pod Xwindows je to samozřejmě úplně jiná pohádka
Tiskni Sdílej: