Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
RPi jsem jen tak zkoušel, jestli by zvládlo alespoň 1 stream a nezvládne (1fps).Pokud mu jde i o ukládání, doporučil bych nějakou desku podobnou Raspberry, co má SATA port.
Co vím, tak rpi + eth = usb, takže jakékoli větší datové toky silně zatíží CPU a celý výkon jde do kelu ...To nic nemění na tom, že s Raspberry verze 1 jsem streamoval z USBčka do sítě 32 Mb/s s poloviční zátěží CPU. RPi2 mi saturuje stovkový ethernet. Píšou to i v tom benchmarku, přenos na USB disk má plnou rychlostí stovkového ethernetu. Naopak to, že tazatel píše rychlost ve framech za sekundu asi znamená, že se to snaží překódovávat.
Mám RPi model BTedy prehistorický jednojádrový ARMv6.
A když vezmu ffmpeg bez různých parametrů, tak ukládání videa buď za pár vteřin spadne nebo běží, ale ukládá 1fps ...Neukládáš to, překódováváš to. Čisté ukládání to musí dát (jak už jsem psal, streamoval jsem na starém RPi rtl-sdr, tedy 32 Mb/s). Oproti tomu encoding je extrémně náročný, například moje i3-2350M zvládá fullhd jenom 10 fps, co má pak asi dělat Raspberry? Zrychlení u x264 lze dosáhnout pomocí
-preset ultrafast
, za cenu zvýšení bitrate. Bylo by potřeba zkusit, jestli je lepší x264 s presetem ultrafast, nebo kodek do nějakého jednoduššího formátu (MPEG-4 Part 2, MPEG2, MPEG1).
Dále pár lidí na internetu tvrdí, že umí používat hardwarový H.264 kodér v RPi pro vlastní streamy. A pak tvrdí, že při použití NEON instrukcí (které jsou jenom v RPi2) se to o řád zrychlilo.
Pokud budeš používat RPi2, dej si pozor, ať máš kritický software zkompilovaný pro ARMv7, nejlépe i s NEON vektory. Raspbian je pro ARMv6.
Tiskni Sdílej: