Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Section "Monitor"
v /etc/X11/XF86Config
či xorg.conf
parametry HorizSync
a VertRefresh
? Pokud ano, je dobré před ně napsat #
a vypnout je tím.
ModeLine
. Je-li LCD připojen digitálně přes DVI, nemělo by to být potřeba. (Když jsem to jednou zkoušel, dokonce se to bez zakázání oněch obnovovacích frekvencí neobešlo. Dokud jsem to neudělal, byla tma.)
(II) NVIDIA(0): Connected display device(s): CRT-0, DFP-0 (WW) NVIDIA(0): Multiple displays connected, but only one display allowed; (WW) NVIDIA(0): using first display (--) NVIDIA(0): CRT-0: maximum pixel clock: 400 MHzSprávně:
(II) NVIDIA(0): Connected display device(s): DFP-0 (--) NVIDIA(0): DFP-0: maximum pixel clock: 150 MHz (--) NVIDIA(0): DFP-0: Internal Single Link TMDSTakže závěr je ten, že je mi jasné co se stane, ale nevím proč se to stane a jak tomu zabránit. Tušíte někdo, co s tím? Popř jak postupovat dál?
Option "IgnoreDisplayDevices" "CRT"která by měla zamezit x.org, aby cokoli detekoval na VGA výstupu a bral jen digitální a TV-out. Takže uvidíme, třeba se posunu o kousek dál...
Option "IgnoreDisplayDevices" "CRT"napsaná do xorg.conf, která umožnila ignorovat špatnou detekci zařízení a vše je v pořádku. Díky všem za rady, které mi poskytli.
Tiskni Sdílej: