VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
void main(void)
{
int *p;
p = (int *) malloc(sizeof(int *) * 5);
p[2]=10;
p[50]=11;
printf("%d", p[50]);
free(p);
}
A jak by se, prosím vás, dalo toto zapsat správně?
Díky.
3. Pointer p ukazuje na int, ale alokujete pamět na 5 ukazatelů na int, nikoliv na 5 integerů.Na většině systémů jsou oba typy 32bitové, takže žádný problém.
(já jenom tak rejpu, původně jsem pouze naznačoval, že ačkoliv to samozřejmě chyba je, tak na řešený problém to nejspíše vliv nemá)
sizeof(int) == sizeof(int*). Za tímhle tvrzení si stojím. Tečka.
#include <stdio.h>
int main (void) {
printf ("%i, %i\n", sizeof(int), sizeof(int*));
return 0;
}
#gcc -o sizeof -Wall -pedantic sizeof.c
#./sizeof
4, 4
#
Nikdy jsem netvrdil, že ten zápis v otázce je dobře nebo dokonce že by se to tak mělo dělat. Nikdy jsem netvrdil, že přístup "na x86 to bude fungovat, tak to tak nechám" je správný. Proto mi ani nemusíte opakovat, že
program, který většinou funguje, je daleko nebezpečnější, než program, který nefunguje skoro nikdy.Opravdu nemusíte. Vím to sám.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main(void)
{
int *p;
p = (int *) malloc(sizeof(int *) * 5);
p[2]=10;
p[50]=11;
printf("%d", p[50]);
free(p);
return 0;
}
p = (int *) malloc(sizeof(int *) * 5); p[2]=10;Vytvoril si si totiz volnu pamat velkosti (5*smernik na int) a nasledne zapisujes do tohto pola ako by to bolo pole intov. Pravdepodobne to malo vyzarat takto:
p = (int *) malloc( sizeof(int) * 5 );Takisto tu je problem s tym, ze zapisujes na miesto, ktore ti takpovediac nepatri (p[50]=11;)...
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main(void)
{
int *p;
p = (int *) malloc( sizeof(int) * 51 );
p[2]=10;
p[50]=11;
printf("%d", p[50]);
free(p);
return 0;
}
... tak to na funkčnost programu přímý vliv nějak extra asi mít nebude
Ale u tazatele čekám podmínky dost podobné. A i kdyby, tak to bude třeba dvakrát víc nebo půlka, to ještě není tak hrozné
-Wall)
Zásada č.II: vždy používej nějaký malloc debugger.
Jedním z nejjednodušších je electric fence, stačí jen přilinkovat k binárce -lefence . Nedělá nic jiného než že zajistí, že takto špatně napsaný program spolehlivě chcípne na SIGSEGV (jak se sluší a patří).
char **pole;
scena = fopen( "./config/scena.txt" , "rt");
pole = (char **)malloc(sizeof(char*));
char buffer[512];
while(fscanf(scena, "%s",&buffer) != EOF){
pole[i] = (char *)malloc(sizeof(char) * strlen(buffer));
strcpy(pole[i], buffer);
i++;
}
.
void main (void) {
printf ("%d\n", sbrk (0));
int *p = (int *) malloc (sizeof (int) * 10);
printf ("%d\n", sbrk (0));
int *i = (int *) sbrk (0);
printf ("Tohle je jeste moje\n");
*(i - 1) = 100;
printf ("Tohle uz ne a nastane konec
\n");
*i = 100;
}
i[55] = 5 to přepíše - pak se program bude chovat zcela nevypočitatelně.
Tiskni
Sdílej: