abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 349 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: UDP a prijímanie broadcastu

    11.12.2006 07:22 thefox | skóre: 25 | Ťapešovo
    UDP a prijímanie broadcastu
    Přečteno: 326×
    Zdravím,

    Je to na semestrálku. Ak vás zaujíma, prečo to aj tak posielam sem, skrollnite dole.

    Problém: neviem prijať UDP broadcast. Mám 2 programy - server a klient. Klient posiela na port 64000 (to je vlastne jedno) a adresu 255.255.255.255 nejaké dáta. Server číta z portu 64000 (rovnaký ako ten, kde posiela klient) dáta, no žiadne neprečíta.

    Keď klient posiela dáta ako unicast, server ich bez problému prečíta. Neviem, kde robím chybu, bude to nejaká prkotina, dúfam, že niekto bude vedieť (uvítam čokoľvek od polopatistickej rady cez linky na vhodné tutorialy/HOWTO/články až po rébusy (pokiaľ budú zábavné a nezabijú celý deň)) :-).

    Zdrojáky: Klient
    #include <stdio.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <arpa/inet.h>
    #include <unistd.h>
    #include <string.h>
    
    int main() {
    	int sock;
    	struct sockaddr_in remoteaddr;
    	char buffer[] = "Hello, world!"; // text, ktorý posielame
    	int result;
    	int enable;
    
    	// vytvoríme si soket
    	sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0); 
    
    	if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
    
    	// povolíme posielanie broadcast paketov
    	result = setsockopt(sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &enable, sizeof(enable));
    	
    	if (result == -1) { perror("setsockopt()"); close(sock); return(1); }
    
    	// do remoteaddr vložíme IP:PORT prijímateľa
    	remoteaddr.sin_family = AF_INET;
    	remoteaddr.sin_port = htons(64000);
    	remoteaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("255.255.255.255");
    	// keď adresu na riadku vyššie zmením na unicast, server segment bez problému prijme
    
    	// paket odošleme
    	result = sendto(sock, buffer, strlen(buffer), 0, (struct sockaddr *) &remoteaddr, sizeof(remoteaddr));
    
    	if (result == -1) { perror("sendto()"); close(sock); return(1); }
    
    	// uzavrieme soket
    	close(sock);
    	return(0);
    }
    
    server
    #include <stdio.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <arpa/inet.h>
    #include <unistd.h>
    
    int main() {
    	int sock;
    	char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme čítať dáta
    	struct sockaddr_in localaddr;
    	struct sockaddr_in source;
    	int source_size;
    	int result;
    
    	// vytvoríme si soket
    	sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
    	
    	if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
    
    	// do localaddr vložíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket
    	localaddr.sin_family = AF_INET;
    	localaddr.sin_port = htons(64000);
    	localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0");
    
    	// a vykonáme samotný bind()
    	result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr));
    
    	if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); }
    
    	// tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zistiť aj adresu odosielateľa, preto ten
    	// cirkus s source (bez toho to tiež nefunguje)
    	source_size = sizeof(source);
    	
    	recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size);
    	printf("got something: %s\n", buffer);  // viem, že dáta v buffer nie sú null-terminated
    						// to sa ošetrí neskôr
    	close(sock);
    	return(0);
    }
    
    Vykonať niektoré kúsky so setsockopt() v procese servera som skúšal, nepomohlo (aj keď netvrdím, že viem, čo som mal robiť).
    Prečo sa pýtam tu?

    • Pretože už začínam byť bezradný, neprečítal som jednu vygooglenú/manuálovú stránku, uvedomujem si, že asi robím len nejakú fundamentálnu triviálnu chybu, no neviem, akú.
    • Tu na abclinuxu sa nájde dosť veľa sieťových expertov, ktorí možno zbadajú chybu na prvý pohľad a dnešný večer by som strávil robením ostatných vecí :-).

    0118 999 881 999 119 725 3

    Odpovědi

    11.12.2006 12:33 Jirka Chráska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP a prijímanie broadcastu
    Dobrý den,

    je potřeba nastavit na socketu, že má reagovat na broadcasty pomocí setsockopt(). Najdete to třeba v knize Advanced Programming in the UNIX Environment 2. vydání W. Richard Stevens, Stephen A. Rago; str. 579-581.
    Zde je opravený a otestovaný server.

    // server.c
    #include <stdio.h>
    #include <sys/socket.h>
    #include <sys/types.h>
    #include <arpa/inet.h>
    #include <unistd.h>
    
    int main() 
    {
    int sock;
    char buffer[100]; // buffer do ktorého budeme èíta» dáta
    struct sockaddr_in localaddr;
    struct sockaddr_in source;
    int source_size;
    int result;
    int broadcast = 1;
    int n;
    // vytvoríme si soket
    sock = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, 0);
    
    if (sock == -1) { perror("socket()"); return(1); }
    // volby pro socket - prijimame broadcast
    if ( setsockopt( sock, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, &broadcast, sizeof(int) ) < 0 ) 
    { 
    perror("setsockopt()"); 
    } 
    
    // do localaddr vloŸíme adresu, na ktorú si nabind()ujeme soket
    localaddr.sin_family = AF_INET;
    localaddr.sin_port = htons(64000);
    localaddr.sin_addr.s_addr = inet_addr("0.0.0.0");
    
    // a vykonáme samotný bind()
    result = bind(sock, (struct sockaddr *) &localaddr, sizeof(localaddr));
    
    if (result == -1) { perror("bind()"); close(sock); return(1); }
    
    // tu sa prijímajú dáta zo siete. Chceme zisti» aj adresu odosielateµa, preto ten
    // cirkus s source (bez toho to tieŸ nefunguje)
    source_size = sizeof(source);
    
    n=recvfrom(sock, buffer, sizeof(buffer), 0, (struct sockaddr *) &source, &source_size);
    if( n > 0 && n <100 ) {
        buffer[n] = '\0';
        printf("got something: %s\n", buffer);  
        }
    // to sa o¹etrí neskôr
    close(sock);
    return(0);
    }
    
    

    11.12.2006 17:46 thefox | skóre: 25 | Ťapešovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP a prijímanie broadcastu
    Zdravím,

    ak je toto otestovaný server, ktorý reaguje na správy odoslané klientom, ktorého som tu napísal, tak bude chyba niekde v mojej konfigurácii. Presne toto som skúšal niekoľkokrát a nepomohlo, ani konkrétne tento zdrojový kód nič nevypíše, keď spustím klienta.

    Neviete náhodou, čím by to mohlo byť?
    0118 999 881 999 119 725 3
    11.12.2006 18:05 thefox | skóre: 25 | Ťapešovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP a prijímanie broadcastu
    /me is banging his head against a nearby wall.

    Hint pre ostatných: povoľte to vo firewalli.

    PEBKAC vládne a je chladný.
    0118 999 881 999 119 725 3
    11.12.2006 18:15 Jirka Chráska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP a prijímanie broadcastu
    Já jsem to zkoušel na dvou vnitřních strojích, které pochopitelně žádný firewall nemají. Hlavně, že jste tu malou zákeřnou bestii odhalil a zlikvidoval.

    Pěkný den.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.