abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
včera 07:22 | Pozvánky

Konference InstallFest 2018 proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Spuštěno bylo CFP. Přihlásit přednášku nebo workshop lze do 18. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
12.12. 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
12.12. 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 976 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: problém s Intel grafikou

    24.2.2008 11:55 honorguard | skóre: 4
    problém s Intel grafikou
    Přečteno: 1362×
    Ahoj, Mám nový ntb s grafikou: Kód:

    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)

    (řádek výpisu z lspci) Glxgears mi ukazuje přes 1100 snímků za sekundu. Vím že je to grafika od Intelu a něměly by s ní být potíže, ale chová se nějak divně. 1)Nefunguje mi compiz (instalováno podle wiki na ubuntu.cz) 2)tím pádem mi nefunguje Emerald 3)Některé hry(jmenujme třeba Planeshift, nebo Sauerbraten se mi nezapnou, nebo při přihlašování spadnou (vypíší něco jako core dumped) 4)Když s v KDE4 pustím nějakou hru s OpenGL a potom jí vypnu tak mi to schodí Kwin. Nemáte prosím pro mě nějakou radu? Také by mě zajímalo jestli někdo neví jak zjistit, popř. nastavit množství paměti kterou má karta k použití. Mám ntb Lenovo Thinkpad R61i. Předem díky za jakýkoliv postřeh. Používám Kubuntu GG

    Odpovědi

    24.2.2008 14:01 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou

    Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB. Jaký ovladač používáš ? xf86-video-i810 nebo xf86-video-intel ? Použij xf86-video-intel 2.2.0 (a nebo novější) na čipsetu GM965 se ještě trochu pracuje,ale brzo má vyjít xf86-video-intel 2.3.0.

    Jinak glgears NENI zadny 3D benchmark, má jen ukázat zda jede/nejede 3D akcelerace, tedy počet snímků je irelevantní.

    Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:18 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    No pokud je počet snímků irelevantní, tak neukazuje na funkčnost/nefunkčnost 3D akcelerace, ale jen 3D renderování. glxgears totiž funguje i pokud použiješ MESU :-)
    24.2.2008 14:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    ale vytezuje to procesor na max a pocet snimku je nizky...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:35 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    tedy počet snímků je irelevantní. Reagoval jsem na tohle.
    24.2.2008 14:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    To je slovíčkaření, nedá se podle počtu snímků rozhodnout o výkonu, ale dá se z něj poznat, jestli běží akcelerace, nebo ne. Nebo ne? :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:43 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    To musíš vysvětlit mému předřečníkovi, že počet snímků k tomuto rozhodnutí RELEVANTNÍ JE. :-)
    25.2.2008 08:13 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Mluvil jsem o tom, ze glgears NENI benchmark, aby slo zjistit jak opravdu kvalitativne na tom ovladac je ... ;-)
    24.2.2008 14:53 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB.

    Netušíš podle čeho, příp. kde se o tom dá něco přečíst?

    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:55 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Podle množství fyzické paměti.
    24.2.2008 14:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Množství paměti se dá nastavit v xorg.conf v sekci device zadáním VideoRam 8192, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.

    Zajímavý informace (mimojiné i o tom kolik se použilo videopaměti) jsou v /var/log/Xorg.0.log
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    25.2.2008 10:07 x22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Nastavit sa to dalo starsich verziach ovladaca. Teraz to uz ignoruje.
    27.2.2008 07:41 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Množství paměti se dá nastavit v xorg.conf v sekci device zadáním VideoRam 8192, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.
    Ked som minule prezeral log tak som narazil na par zaujimavych riadkov (driver "i810"):
    (WW) intel(0): VideoRam configuration found, which is no longer recommended.
    (II) intel(0): Continuing with default 131072kB VideoRam instead of 65536 kB.
    
    Mat starsi stroj s mensim mnozstvom pamate, tak by to mozno aj stvalo.
    27.2.2008 11:10 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Hmm, to je škoda, já mám grafickou kartu Intel GM915 a u tý to jde regulovat ovladačem i810 co je v Archlinuxu. Mám 256MB ram, takže by mě štvalo, kdyby to nešlo regulovat...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    kozzi avatar 24.2.2008 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Stejnej notebook, Ubuntu a vse jede OK
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 24.2.2008 15:06 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Priloz jsem tvuj /etc/X11/xorg.conf
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2008 18:54 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    # xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
    #
    # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
    # values from the debconf database.
    #
    # Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
    # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
    #
    # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
    # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
    # package.
    #
    # If you have edited this file but would like it to be automatically updated
    # again, run the following command:
    #   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
    
    Section "Files"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Identifier	"Generic Keyboard"
    	Driver		"kbd"
    	Option		"CoreKeyboard"
    	Option		"XkbRules"	"xorg"
    	Option		"XkbModel"	"pc105"
    	Option		"XkbLayout"	"cz"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Identifier	"Configured Mouse"
    	Driver		"mouse"
    	Option		"CorePointer"
    	Option		"Device"		"/dev/input/mice"
    	Option		"Protocol"		"ImPS/2"
    	Option		"ZAxisMapping"		"4 5"
    	Option		"Emulate3Buttons"	"true"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Identifier	"Synaptics Touchpad"
    	Driver		"synaptics"
    	Option		"SendCoreEvents"	"true"
    	Option		"Device"		"/dev/psaux"
    	Option		"Protocol"		"auto-dev"
    	Option		"HorizEdgeScroll"	"0"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Driver		"wacom"
    	Identifier	"stylus"
    	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
    	Option		"Type"		"stylus"
    	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Driver		"wacom"
    	Identifier	"eraser"
    	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
    	Option		"Type"		"eraser"
    	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    	Driver		"wacom"
    	Identifier	"cursor"
    	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
    	Option		"Type"		"cursor"
    	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
    EndSection
    
    Section "Device"
    	Identifier	"Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
    	Driver		"intel"
    	BusID		"PCI:0:2:0"
    	VideoRam	32000
    	Option		"UseFBDev"		"true"
    EndSection
    
    Section "Monitor"
    	Identifier	"Obecný monitor"
    	Option		"DPMS"
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier	"Default Screen"
    	Device		"Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
    	Monitor		"Obecný monitor"
    	DefaultDepth	24
    	SubSection "Display"
    		Modes		"1280x800"
    	EndSubSection
    EndSection
    
    Section "ServerLayout"
    	Identifier	"Default Layout"
    	Screen		"Default Screen"
    	InputDevice	"Generic Keyboard"
    	InputDevice	"Configured Mouse"
    
    # Uncomment if you have a wacom tablet
    #	InputDevice     "stylus"	"SendCoreEvents"
    #	InputDevice     "cursor"	"SendCoreEvents"
    #	InputDevice     "eraser"	"SendCoreEvents"
    	InputDevice	"Synaptics Touchpad"
    EndSection
    
    
    Tady to je... jak mám prosím nainstalovat ty ovladače? Na linuxu už jedu tak rok, ale dřív jsem měl NVidiu a ta měla nesvobodné ovladače...
    24.2.2008 23:53 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Vážně si neumím představit čím to je... podle všech wiki na Ubuntu by intel měl být absolutně bez problémů... samozřejmě jediný já mám zase problém...
    Jiří P. avatar 25.2.2008 10:32 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Grafiky od Intelu rozhodně nejsou bezproblémové pod Linuxem. I když jsem taky původně čekal, že by s nimi mohlo být méně problémů. Naštěstí 3D moc nepoužívám. Compiz jsem sice nějak rozjel, ale některé prvky zobrazuje špatně. Občas sekne celý komp. Při probuzení ze spánku se mi taky zobrazují nějaké zbytky z videopaměti na přihlšovací obrazovce (to taky občas není moc příjemné).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    Jan Drábek avatar 25.2.2008 00:05 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    1. co ukáže glxinfo? funguje "LIBGL_ALWAYS_INDIRECT=1 INTEL_BATCH=1 compiz --replace --indirect-rendering --sm-disable ccp &"

    3. jaká je verze ovladače? takové se mi stávají s nejnovějšími verzemi

    4. Spíš problém KDE4
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    25.2.2008 12:06 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Jak zjistím verzi ovladačů? Na compiz už kašlu. Strašně mi to shazuje pc...
    25.2.2008 12:02 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    NN, nefunguje mi i plno nativních her pod KDE3. Třeba Torcs mi úplně zasekne pc a neběží. A to je pod KDE3. Compiz mě tolik neštve, je to stejně jen zpomalení pc, ale nejvíc mě štvou ty hry... a nejspíš by byly problémy i s OpenGL aplikacemi...
    Martin Tůma avatar 25.2.2008 17:22 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou

    Podle toho xorg.conf nahoře je klidně možný, že vůbec nemáš povolenou 3D akceleraci. Nevidim tam totiž žádnou sekci "Module". Obvykle je potřeba mít v xorg.conf něco jako:

    Section "Module"
        Load       "glx"
        Load       "dri"
    EndSection
    
    Section "DRI"
        Mode 0666
    EndSection  
    

    Teoreticky je sice možný, že v novejch verzích Xorg jsou tyto moduly načítány automaticky, ale moc bych si tim nebyl jistej... Jestli ti 3D akcelerace funguje zjistíš z výpisu glxinfo.

    Každý má právo na můj názor!
    25.2.2008 19:34 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    jakub@honorguard:~$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1 OpenGL extensions: GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays

    visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x65 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
    Tohle je výpis z glxinfo. Popravdě jsem ho moc nepochopil... Je to v pořádku nebo ne? Díkes
    Marek Stopka avatar 26.2.2008 08:58 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Víš co je tag <pre>? Pokud ne tak to nastuduj!! na výpisy z logů a další se používá tag <pre>
    kozzi avatar 25.2.2008 19:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Ano novy Xka si to natahuji samy.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    26.2.2008 08:45 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Takže to je jedno a mám to správně?
    kozzi avatar 26.2.2008 20:44 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Ja bych rekl ze jo, kdyztak ti muzu poskytnout me nastaveni na stejynm notebooku ktery funguje distro ubuntu. Jakou mas verzi toho ovladace a jadro?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    27.2.2008 00:00 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    To by bylo super. jádro: 2.6.22-14-generic ale nevím jak zjistím verzi ovladače...
    26.2.2008 20:38 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
        GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
        GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
        GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
        GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
        GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
        GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
        GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
        GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
        GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
        GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
        GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
        GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
        GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax,
        GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex,
        GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture,
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram,
        GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
        GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
        GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
        GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
        GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
        GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
        GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
        GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage,
        GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate,
        GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
        GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
        GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
        GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format,
        GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap,
        GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
        GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays
    
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
    0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
    0x65 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 Ncon
    
    Omlouvám se, moje chyba a díky za radu... Takže nikoho nenapadá jak to řešit?
    26.2.2008 23:34 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Teď jsem si všiml slova MESA v tom výpisu... není to nějaké softwarové renderování?
    wiskas avatar 27.2.2008 08:38 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Není, podstatný je řádek
    OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
    ten říká, že máš HW akceleraci.

    Jinak zkus nové ovladače 2.2.1, co vyšly před pár dny, jsou na tom co se týče stability mnohem líp, než 2.2.0.
    Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
    27.2.2008 09:30 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Dobrá, prosím o radu, jak nainstalovat nové ovladače? Používám v konsoli apt-get. Je klidně možné že se mi sami aktualizovali... jak se jmenuje balíček co obsahuje intel ovladače a kde bych popř. sehnal nejnovější? Díky
    wiskas avatar 27.2.2008 10:03 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Balík je xserver-xorg-video-intel, podle packages.ubuntu.com je v Gutsy pouze verze 2.1.1, nová 2.2.1 je až v Hardy. Problém je taky v tom, že v Gutsy je stará verze Xserveru, takže by se nemusela snášet s novými ovladači.

    Takže řešením by byl buď upgrade (alespoň částečný) na Hardy, nebo o něco komplikovanější kompilace ze zdrojových balíků xserver-xorg-video-intel a xserver-xorg.
    Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
    27.2.2008 18:57 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Takže teď stahuju ty balíčky na které tu jsou odkazy. Díky. První mám nainstalovat ovladače nebo Xserver? Vím že je to blbá otázka a bude to nejspíš X, ale nerad bych něco zlamil :-D.
    wiskas avatar 27.2.2008 21:04 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Jako první bys měl zkompilovat xserver, slouží k tomu utilita dpkg-source, a pokud možno hned potom ovladače.

    Jinak měj na mysli to, že se tady může podělat hromada věcí, takže buď morálně a časově připraven :)
    Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
    27.2.2008 21:27 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Tak na to nemám čas ani náladu. Mám na pc důležitá data... Až bude první stabilní verze HH, tak si ji hned nainstaluju... Tam už ty ovladače jsou... Radši nic kompilovat nebudu... vzpomínám si jak jsem jednou kompiloval kernel a bohatě mi to stačilo :-)
    27.2.2008 21:56 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Tak jinak. Jdu rozdělit disk a na jednu partition si hodim Hardyho. Když se to osvědčí tak na něm už zůstanu... fakt mě to už se**
    27.2.2008 23:07 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    To by bylo asi rychlejší nainstalovat ty ovladače :-) ale nejsem si jistej jestli to nebude mít nějaký závislosti, jakože asi jo, když nainstaluješ noější xserver, tak i jeho "pluginy" jako na myš, klávesnici atd budou chtít novou verzi, to si myslim teda.. A to už je potom trošku vopruz...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    28.2.2008 11:17 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    Těch závislostí je tam strašně moc. To byl první důvod proč jsem to zatim nechal plavat... nechtělo se mi shánět ty tuny balíčků
    27.2.2008 22:00 honorguard | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
    fixme:winsock:WSAIoctl unsupported WS_IOCTL cmd (c8000014)
    wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000010 at address 0x7e1d36f5 (thread 0009), starting debugger...
    Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000010 in 32-bit code (0x7e1d36f5).
    Register dump:
     CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b
     EIP:7e1d36f5 ESP:0034f3b8 EBP:0034f3bc EFLAGS:00210206(   - 00      - RIP1)
     EAX:00000000 EBX:7c22bf98 ECX:7c40da00 EDX:00000005
     ESI:0034f464 EDI:7ee36eef
    Stack dump:
    0x0034f3b8:  7ee548bc 0034f6ac 7edb7353 7c22bf98
    0x0034f3c8:  00008620 7c40da00 7ee36e7c 7ee554cc
    0x0034f3d8:  b7e128ac 00000320 00000021 00000001
    0x0034f3e8:  7e3994c0 b7e11541 7c256698 7c22bf98
    0x0034f3f8:  79800000 0034f42c 7e1ae906 7e3994c0
    0x0034f408:  b7e128ac b7e11541 0034f584 0000036c
    Backtrace:
    =>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc)
      2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac)
      3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec)
      4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c)
      5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c)
      6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08)
      7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8)
      8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000)
    0x7e1d36f5: movl        0x10(%eax),%eax
    
    
    Threads:
    process  tid      prio (all id:s are in hex)
    00000014
            00000016    0
            00000015    0
    0000000c
            0000000f    0
            0000000e    0
            0000000d    0
    0000000a
            0000000b    0
    00000008 (D) Z:\home\jakub\hry-install\Need For Speed Underground [PC GAME] [Extract and Play)\Need For Speed Underground\Speed.exe
            00000013    2
            00000012    1
            00000011   15
            00000010    2
            00000009    0 <==
    Backtrace:
    =>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc)
      2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac)
      3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec)
      4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c)
      5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c)
      6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08)
      7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8)
      8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000)
    
    BTW, tohle mi píše každá OpenGL hra přes Wine, pokud to někomu pomůže (myslím akcelerovaná, ne OpenGL). CCA uprostřed tohoto hlášení jsem část vystřihl, protože tam bylo snad 1000x E L F (dohromady) a forum mi to nechtělo uložit

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.