abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.12. 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
5.12. 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 797 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: problém s Intel grafikou

24.2.2008 11:55 honorguard | skóre: 4
problém s Intel grafikou
Přečteno: 1356×
Ahoj, Mám nový ntb s grafikou: Kód:

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)

(řádek výpisu z lspci) Glxgears mi ukazuje přes 1100 snímků za sekundu. Vím že je to grafika od Intelu a něměly by s ní být potíže, ale chová se nějak divně. 1)Nefunguje mi compiz (instalováno podle wiki na ubuntu.cz) 2)tím pádem mi nefunguje Emerald 3)Některé hry(jmenujme třeba Planeshift, nebo Sauerbraten se mi nezapnou, nebo při přihlašování spadnou (vypíší něco jako core dumped) 4)Když s v KDE4 pustím nějakou hru s OpenGL a potom jí vypnu tak mi to schodí Kwin. Nemáte prosím pro mě nějakou radu? Také by mě zajímalo jestli někdo neví jak zjistit, popř. nastavit množství paměti kterou má karta k použití. Mám ntb Lenovo Thinkpad R61i. Předem díky za jakýkoliv postřeh. Používám Kubuntu GG

Odpovědi

24.2.2008 14:01 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou

Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB. Jaký ovladač používáš ? xf86-video-i810 nebo xf86-video-intel ? Použij xf86-video-intel 2.2.0 (a nebo novější) na čipsetu GM965 se ještě trochu pracuje,ale brzo má vyjít xf86-video-intel 2.3.0.

Jinak glgears NENI zadny 3D benchmark, má jen ukázat zda jede/nejede 3D akcelerace, tedy počet snímků je irelevantní.

Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:18 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
No pokud je počet snímků irelevantní, tak neukazuje na funkčnost/nefunkčnost 3D akcelerace, ale jen 3D renderování. glxgears totiž funguje i pokud použiješ MESU :-)
24.2.2008 14:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
ale vytezuje to procesor na max a pocet snimku je nizky...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:35 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
tedy počet snímků je irelevantní. Reagoval jsem na tohle.
24.2.2008 14:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
To je slovíčkaření, nedá se podle počtu snímků rozhodnout o výkonu, ale dá se z něj poznat, jestli běží akcelerace, nebo ne. Nebo ne? :-)
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:43 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
To musíš vysvětlit mému předřečníkovi, že počet snímků k tomuto rozhodnutí RELEVANTNÍ JE. :-)
25.2.2008 08:13 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Mluvil jsem o tom, ze glgears NENI benchmark, aby slo zjistit jak opravdu kvalitativne na tom ovladac je ... ;-)
24.2.2008 14:53 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Množství paměti si určuje karta sama, max. tuším 256MB.

Netušíš podle čeho, příp. kde se o tom dá něco přečíst?

Užívej dne – možná je tvůj poslední.
Marek Stopka avatar 24.2.2008 14:55 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Podle množství fyzické paměti.
24.2.2008 14:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Množství paměti se dá nastavit v xorg.conf v sekci device zadáním VideoRam 8192, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.

Zajímavý informace (mimojiné i o tom kolik se použilo videopaměti) jsou v /var/log/Xorg.0.log
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
25.2.2008 10:07 x22
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Nastavit sa to dalo starsich verziach ovladaca. Teraz to uz ignoruje.
27.2.2008 07:41 jam001 | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Množství paměti se dá nastavit v xorg.conf v sekci device zadáním VideoRam 8192, kde 8192 je velikost v kB, tedy 8MB.
Ked som minule prezeral log tak som narazil na par zaujimavych riadkov (driver "i810"):
(WW) intel(0): VideoRam configuration found, which is no longer recommended.
(II) intel(0): Continuing with default 131072kB VideoRam instead of 65536 kB.
Mat starsi stroj s mensim mnozstvom pamate, tak by to mozno aj stvalo.
27.2.2008 11:10 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Hmm, to je škoda, já mám grafickou kartu Intel GM915 a u tý to jde regulovat ovladačem i810 co je v Archlinuxu. Mám 256MB ram, takže by mě štvalo, kdyby to nešlo regulovat...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
kozzi avatar 24.2.2008 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Stejnej notebook, Ubuntu a vse jede OK
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
kozzi avatar 24.2.2008 15:06 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Priloz jsem tvuj /etc/X11/xorg.conf
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2008 18:54 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
# xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Files"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier	"Generic Keyboard"
	Driver		"kbd"
	Option		"CoreKeyboard"
	Option		"XkbRules"	"xorg"
	Option		"XkbModel"	"pc105"
	Option		"XkbLayout"	"cz"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier	"Configured Mouse"
	Driver		"mouse"
	Option		"CorePointer"
	Option		"Device"		"/dev/input/mice"
	Option		"Protocol"		"ImPS/2"
	Option		"ZAxisMapping"		"4 5"
	Option		"Emulate3Buttons"	"true"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier	"Synaptics Touchpad"
	Driver		"synaptics"
	Option		"SendCoreEvents"	"true"
	Option		"Device"		"/dev/psaux"
	Option		"Protocol"		"auto-dev"
	Option		"HorizEdgeScroll"	"0"
EndSection

Section "InputDevice"
	Driver		"wacom"
	Identifier	"stylus"
	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
	Option		"Type"		"stylus"
	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
EndSection

Section "InputDevice"
	Driver		"wacom"
	Identifier	"eraser"
	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
	Option		"Type"		"eraser"
	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
EndSection

Section "InputDevice"
	Driver		"wacom"
	Identifier	"cursor"
	Option		"Device"	"/dev/input/wacom"
	Option		"Type"		"cursor"
	Option		"ForceDevice"	"ISDV4"		# Tablet PC ONLY
EndSection

Section "Device"
	Identifier	"Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
	Driver		"intel"
	BusID		"PCI:0:2:0"
	VideoRam	32000
	Option		"UseFBDev"		"true"
EndSection

Section "Monitor"
	Identifier	"Obecný monitor"
	Option		"DPMS"
EndSection

Section "Screen"
	Identifier	"Default Screen"
	Device		"Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
	Monitor		"Obecný monitor"
	DefaultDepth	24
	SubSection "Display"
		Modes		"1280x800"
	EndSubSection
EndSection

Section "ServerLayout"
	Identifier	"Default Layout"
	Screen		"Default Screen"
	InputDevice	"Generic Keyboard"
	InputDevice	"Configured Mouse"

# Uncomment if you have a wacom tablet
#	InputDevice     "stylus"	"SendCoreEvents"
#	InputDevice     "cursor"	"SendCoreEvents"
#	InputDevice     "eraser"	"SendCoreEvents"
	InputDevice	"Synaptics Touchpad"
EndSection

Tady to je... jak mám prosím nainstalovat ty ovladače? Na linuxu už jedu tak rok, ale dřív jsem měl NVidiu a ta měla nesvobodné ovladače...
24.2.2008 23:53 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Vážně si neumím představit čím to je... podle všech wiki na Ubuntu by intel měl být absolutně bez problémů... samozřejmě jediný já mám zase problém...
Jiří P. avatar 25.2.2008 10:32 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Grafiky od Intelu rozhodně nejsou bezproblémové pod Linuxem. I když jsem taky původně čekal, že by s nimi mohlo být méně problémů. Naštěstí 3D moc nepoužívám. Compiz jsem sice nějak rozjel, ale některé prvky zobrazuje špatně. Občas sekne celý komp. Při probuzení ze spánku se mi taky zobrazují nějaké zbytky z videopaměti na přihlšovací obrazovce (to taky občas není moc příjemné).
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Jan Drábek avatar 25.2.2008 00:05 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
1. co ukáže glxinfo? funguje "LIBGL_ALWAYS_INDIRECT=1 INTEL_BATCH=1 compiz --replace --indirect-rendering --sm-disable ccp &"

3. jaká je verze ovladače? takové se mi stávají s nejnovějšími verzemi

4. Spíš problém KDE4
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
25.2.2008 12:06 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Jak zjistím verzi ovladačů? Na compiz už kašlu. Strašně mi to shazuje pc...
25.2.2008 12:02 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
NN, nefunguje mi i plno nativních her pod KDE3. Třeba Torcs mi úplně zasekne pc a neběží. A to je pod KDE3. Compiz mě tolik neštve, je to stejně jen zpomalení pc, ale nejvíc mě štvou ty hry... a nejspíš by byly problémy i s OpenGL aplikacemi...
Martin Tůma avatar 25.2.2008 17:22 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou

Podle toho xorg.conf nahoře je klidně možný, že vůbec nemáš povolenou 3D akceleraci. Nevidim tam totiž žádnou sekci "Module". Obvykle je potřeba mít v xorg.conf něco jako:

Section "Module"
    Load       "glx"
    Load       "dri"
EndSection

Section "DRI"
    Mode 0666
EndSection  

Teoreticky je sice možný, že v novejch verzích Xorg jsou tyto moduly načítány automaticky, ale moc bych si tim nebyl jistej... Jestli ti 3D akcelerace funguje zjistíš z výpisu glxinfo.

Každý má právo na můj názor!
25.2.2008 19:34 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
jakub@honorguard:~$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap GLX version: 1.2 GLX extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2 OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1 OpenGL extensions: GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays

visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x30 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x31 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x65 32 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Ncon
Tohle je výpis z glxinfo. Popravdě jsem ho moc nepochopil... Je to v pořádku nebo ne? Díkes
Marek Stopka avatar 26.2.2008 08:58 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Víš co je tag <pre>? Pokud ne tak to nastuduj!! na výpisy z logů a další se používá tag <pre>
kozzi avatar 25.2.2008 19:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Ano novy Xka si to natahuji samy.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
26.2.2008 08:45 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Takže to je jedno a mám to správně?
kozzi avatar 26.2.2008 20:44 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Ja bych rekl ze jo, kdyztak ti muzu poskytnout me nastaveni na stejynm notebooku ktery funguje distro ubuntu. Jakou mas verzi toho ovladace a jadro?
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
27.2.2008 00:00 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
To by bylo super. jádro: 2.6.22-14-generic ale nevím jak zjistím verzi ovladače...
26.2.2008 20:38 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.1
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_imaging,
    GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters,
    GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
    GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax,
    GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex,
    GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram,
    GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage,
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate,
    GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
    GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format,
    GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap,
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x65 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 Ncon
Omlouvám se, moje chyba a díky za radu... Takže nikoho nenapadá jak to řešit?
26.2.2008 23:34 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Teď jsem si všiml slova MESA v tom výpisu... není to nějaké softwarové renderování?
wiskas avatar 27.2.2008 08:38 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Není, podstatný je řádek
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
ten říká, že máš HW akceleraci.

Jinak zkus nové ovladače 2.2.1, co vyšly před pár dny, jsou na tom co se týče stability mnohem líp, než 2.2.0.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
27.2.2008 09:30 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Dobrá, prosím o radu, jak nainstalovat nové ovladače? Používám v konsoli apt-get. Je klidně možné že se mi sami aktualizovali... jak se jmenuje balíček co obsahuje intel ovladače a kde bych popř. sehnal nejnovější? Díky
wiskas avatar 27.2.2008 10:03 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Balík je xserver-xorg-video-intel, podle packages.ubuntu.com je v Gutsy pouze verze 2.1.1, nová 2.2.1 je až v Hardy. Problém je taky v tom, že v Gutsy je stará verze Xserveru, takže by se nemusela snášet s novými ovladači.

Takže řešením by byl buď upgrade (alespoň částečný) na Hardy, nebo o něco komplikovanější kompilace ze zdrojových balíků xserver-xorg-video-intel a xserver-xorg.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
27.2.2008 18:57 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Takže teď stahuju ty balíčky na které tu jsou odkazy. Díky. První mám nainstalovat ovladače nebo Xserver? Vím že je to blbá otázka a bude to nejspíš X, ale nerad bych něco zlamil :-D.
wiskas avatar 27.2.2008 21:04 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Jako první bys měl zkompilovat xserver, slouží k tomu utilita dpkg-source, a pokud možno hned potom ovladače.

Jinak měj na mysli to, že se tady může podělat hromada věcí, takže buď morálně a časově připraven :)
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
27.2.2008 21:27 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Tak na to nemám čas ani náladu. Mám na pc důležitá data... Až bude první stabilní verze HH, tak si ji hned nainstaluju... Tam už ty ovladače jsou... Radši nic kompilovat nebudu... vzpomínám si jak jsem jednou kompiloval kernel a bohatě mi to stačilo :-)
27.2.2008 21:56 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Tak jinak. Jdu rozdělit disk a na jednu partition si hodim Hardyho. Když se to osvědčí tak na něm už zůstanu... fakt mě to už se**
27.2.2008 23:07 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
To by bylo asi rychlejší nainstalovat ty ovladače :-) ale nejsem si jistej jestli to nebude mít nějaký závislosti, jakože asi jo, když nainstaluješ noější xserver, tak i jeho "pluginy" jako na myš, klávesnici atd budou chtít novou verzi, to si myslim teda.. A to už je potom trošku vopruz...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
28.2.2008 11:17 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
Těch závislostí je tam strašně moc. To byl první důvod proč jsem to zatim nechal plavat... nechtělo se mi shánět ty tuny balíčků
27.2.2008 22:00 honorguard | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: problém s Intel grafikou
fixme:winsock:WSAIoctl unsupported WS_IOCTL cmd (c8000014)
wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000010 at address 0x7e1d36f5 (thread 0009), starting debugger...
Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000010 in 32-bit code (0x7e1d36f5).
Register dump:
 CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b
 EIP:7e1d36f5 ESP:0034f3b8 EBP:0034f3bc EFLAGS:00210206(   - 00      - RIP1)
 EAX:00000000 EBX:7c22bf98 ECX:7c40da00 EDX:00000005
 ESI:0034f464 EDI:7ee36eef
Stack dump:
0x0034f3b8:  7ee548bc 0034f6ac 7edb7353 7c22bf98
0x0034f3c8:  00008620 7c40da00 7ee36e7c 7ee554cc
0x0034f3d8:  b7e128ac 00000320 00000021 00000001
0x0034f3e8:  7e3994c0 b7e11541 7c256698 7c22bf98
0x0034f3f8:  79800000 0034f42c 7e1ae906 7e3994c0
0x0034f408:  b7e128ac b7e11541 0034f584 0000036c
Backtrace:
=>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc)
  2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac)
  3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec)
  4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c)
  5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c)
  6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08)
  7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8)
  8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000)
0x7e1d36f5: movl        0x10(%eax),%eax


Threads:
process  tid      prio (all id:s are in hex)
00000014
        00000016    0
        00000015    0
0000000c
        0000000f    0
        0000000e    0
        0000000d    0
0000000a
        0000000b    0
00000008 (D) Z:\home\jakub\hry-install\Need For Speed Underground [PC GAME] [Extract and Play)\Need For Speed Underground\Speed.exe
        00000013    2
        00000012    1
        00000011   15
        00000010    2
        00000009    0 <==
Backtrace:
=>1 0x7e1d36f5 in i965_dri.so (+0x856f5) (0x0034f3bc)
  2 0x7edb7353 IWineD3DImpl_FillGLCaps+0x8115() in wined3d (0x0034f6ac)
  3 0x7edbf3a1 InitAdapters+0x1f16() in wined3d (0x0034faec)
  4 0x7ee2bdc6 WineDirect3DCreate+0x22() in wined3d (0x0034fb1c)
  5 0x7ee6cec1 Direct3DCreate9+0x77() in d3d9 (0x0034fb4c)
  6 0x00407c0c in speed (+0x7c0c) (0x0034ff08)
  7 0x7b86eb3d in kernel32 (+0x4eb3d) (0x0034ffe8)
  8 0xb7e3c2cf wine_switch_to_stack+0x17() in libwine.so.1 (0x00000000)
BTW, tohle mi píše každá OpenGL hra přes Wine, pokud to někomu pomůže (myslím akcelerovaná, ne OpenGL). CCA uprostřed tohoto hlášení jsem část vystřihl, protože tam bylo snad 1000x E L F (dohromady) a forum mi to nechtělo uložit

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.