abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:33 | Zajímavý projekt

Kernel.org představil lore.kernel.org, tj. archiv diskusního listu vývojářů linuxového jádra LKML (Linux Kernel Mailing List) s řadou zajímavých funkcí. Archiv běží na softwaru Public Inbox.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:55 | Nová verze

Po devíti měsících vývoje od vydání verze 10.0 byla vydána verze 11.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 246 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGl - Ot

    3.3.2009 20:22 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    OpenGl - Ot
    Přečteno: 252×

    Muze mi nekdo vyslvetlit co to je?

    Vzhledem k tomu, co jsem se snazil precist, vim ze to jsou asi nejake knihovny souvisejici s grafikou.

    Ale stale nehapu a stale a porad narazim na problemy, ze se softwaru nelibi bud to a nebo ono.

    Dalsi vec, ktera pusobi na mou zmatenost je, ze je nemuzu najit v repozitari. Vetsinou, kdyz mi vybehne hlaska, ze neco chybi, tak je velmi snadne ji odstranit, kdyz existuje balicek se stejnym nazvem. U techto knihoven kdyz se je snazim vyhleda, tak nachazim SPOUSTY balicku a OpenGl je jen v popisu.

    Co to teda vlastne je a k cemu to potrebuju? (abych neco videl)

    Jak zjistim, co vlastne v PC mam?

    Jake je zakladni vybaveni? (otazka na kterou asi neni odpoved)

    Je nejaky standartni zpusob, jak zjistim, kterej balicek prog. chybi? (mythtv, savage2, xawtv, xfce)

    Odpovědi

    3.3.2009 20:48 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot

    navic jsem ted zjistil, ze i hra (wesnoth) ktera vzdy bezela absolutne bez problemu ma ted mesi potize s zobrazovanim menu.

    Prcek avatar 4.3.2009 14:53 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot
    OpenGL je programovací API pro grafické karty (jestli to říkám dobře), takže v distribuci pro něj žádný balíček nenajdeš (možná s tím souvisí Mesa balíčky, ale v tom se nevyznám) - musí to umět ovladač tvé grafické karty. Oficiální ovladače od výrobců grafických karet by to měly v pohodě umět. Zkus spustit nástroje glxgears a glxinfo.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    4.3.2009 16:06 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot

     

    [jirka@amisek /]$ glxinfo 
    name of display: :0.0
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample, 
        GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    client glx vendor string: SGI
    client glx version string: 1.4
    client glx extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, 
        GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, 
        GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
        GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
        GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
    GLX version: 1.2
    GLX extensions:
        GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, 
        GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, 
        GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, 
        GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
    OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc.
    OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20060602 AGP 8x x86/MMX+/3DNow!+/SSE TCL
    OpenGL version string: 1.3 Mesa 7.2
    OpenGL extensions:
        GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, 
        GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_texture_border_clamp, 
        GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, 
        GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, 
        GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, 
        GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle, 
        GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, 
        GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, 
        GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, 
        GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, 
        GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, 
        GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, 
        GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, 
        GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, 
        GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, 
        GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, 
        GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp, 
        GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, 
        GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, 
        GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, 
        GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, 
        GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate, 
        GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once, 
        GL_ATI_fragment_shader, GL_IBM_rasterpos_clip, 
        GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, 
        GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, 
        GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, 
        GL_NV_texgen_reflection, GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, 
        GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp, 
        GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
    
    3 GLX Visuals
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x21 16 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x22 16 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x89 32 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    
    16 GLXFBConfigs:
       visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
     id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
    ----------------------------------------------------------------------
    0x8a  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x8b  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x8c  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x8d  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x8e  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  8  0  0  0  0  0 0 Slow
    0x8f  0 tc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x90  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  8  0  0  0  0  0 0 Slow
    0x91  0 tc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x92  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x93  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x94  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0  0  0  0  0  0 0 None
    0x95  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  0 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x96  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  8  0  0  0  0  0 0 Slow
    0x97  0 dc  0 16  0 r  .  .  5  6  5  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 Slow
    0x98  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  8  0  0  0  0  0 0 Slow
    0x99  0 dc  0 16  0 r  y  .  5  6  5  0  0 16  8 16 16 16  0  0 0 Slow
    
    [jirka@amisek /]$ glxgears
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    ^C
    [jirka@amisek /]$ glxgears
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    7729 frames in 5.0 seconds = 1545.777 FPS
    ^Z
    [1]+  Stopped                 glxgears
    [jirka@amisek /]$ 
    Vim ze tohle neni skola,ale byl bych rad, kdyby jste nekdo vysvetlil, co vlastne ten output vypsal.
    Nebo odkaz na ceske vysvetlivky.
     

     

    Prcek avatar 5.3.2009 18:45 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot
    Xlib:  extension "Generic Event Extension" missing on display ":0.0".
    Pokud jde o tuhle hlášku, tak na webu píšou lidi, že to nemá vliv, že je to jen warning (pokud si chceš počíst, tak tu hlášku hoď do googlu).

    Direct rendering ti to píše Yes, takže 3D akcelerace by měla fungovat. Ta aplikace glxgears zobrazila rotující převody, ne? Zdá se, že s grafikou by problém být neměl.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.3.2009 18:55 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot

    To ze 3D akcelerace funguje vim, protoze jsem ji zde nedavno diky pomoci rozchodil. Akorat nic ostatniho nevim. A kdyz jsem resil problem s mythtv a clovek kterz mi pomahal se udivil, ze nemam podporu openGL, tak vubec nevim o cem mluvil. 

    stativ avatar 5.3.2009 19:11 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot
    Jestliže funguje 3D akcelerace, tak funguje i OpenGL (zjednodušeně řečeno). Pokud se tedy dotyčný divil, že nemáš OpenGL, tak za předpokladu, že v té době jsi už akceleraci měl, tak byl pěkně mimo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    5.3.2009 19:20 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot

    No asi byl. Stejne by me zajimalo, proc zrovna wesnoth, kterej vzdy po instalaci z repozitare (ubuntu, debian) chodil uplne v poho a ted ma najednou problemy s vykreslovanim menu. A jeste trochu se tu uteklo od tematu, ale to poradne vysvetleni (pro blbce) bzch uvital. A k tomu opengl a QT bych jeste pridal XV.

    Prcek avatar 5.3.2009 19:37 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot
    OpenGL a QT? A co s tím? QT je framework/knihovny (nebo jak to napsat) pro psaní grafických (okenních) aplikací (hlavně pro KDE4). Jediná souvislost je v tom, že QT může pro některé své funkce používat rozhraní grafické karty pro OpenGL a tím pádem se některé věci místo procesorem počítají grafickou kartou.

    XV je nejspíš rozšíření X serveru XVideo, nevím, hoď to do googlu ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.3.2009 19:51 Jcas | skóre: 19 | blog: linux v rukou ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot

    bezva dik, tak uz mam asi trochu jasno. Takze jestlize progr. haze chybu na qt, tak by melo stacit jen dodat nejake knihovny. A Jestlize se programu nelibi neco ohledne OpenGL a pritom grafika jede v poho, zvlast u jinych programu, ktere taky opengl pouzivaji, tak je jedine reseni jinou kartu, nebo jine ovladace.

     

    Prcek avatar 5.3.2009 20:00 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGl - Ot
    To s tou jinou kartou nebude tak horký, mělo by to fungovat všude stejně, když ta karta podporuje OpenGL. Nvidia a ATI určitě. Záleží třeba taky na nastavení X serveru, nebo na velikosti paměti (hra založená na OpenGL mi vypsala nějakou opengl_tentononc_hlasku, ale problém byl v tom, že jsem měl málo paměti a většina jí byla zabraná, takže se tam už nevešly textury).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.