Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
#! /bin/bash function aaa() { e=0 while((e != 0)); do echo 1 echo 2 e=1 echo 3 echo 4 done echo 5 } aaa =================================== vypíše se výsledek pouze 5 místo očekáváného výsledku 1 2 5Poraďte prosím. Dík
Řešení dotazu:
1 2 3 4 5
#! /bin/bash function aaa() { echo 1 echo 2 echo 5 } aaa
Co je to za nesmysl, tenhle očekávaný výsledek? Napřed nastavíš proměnnou na 0. Potom se ptáš, jestli je proměnná odlišná od 0. Není odlišná od 0, takže se cyklus nikdy neprovede.
Nechtěl jsi náhodou until
?
function aaa() { local -i e=0 until ((e != 0)); do echo 1 echo 2 e=1 echo 3 echo 4 done echo 5 }
Tady^^^ se samozřejmě vypíše i zbytek cyklu, tedy 3 a 4, protože podmínka v cyklu se nekontroluje magicky na každém řádku; kontroluje se na začátku cyklu, přesně jak syntaxe napovídá. Pokud chceš cyklus ukončit předčasně, použij třeba break
.
function aaa() { local -i e=0 for ((;;)); do echo 1 echo 2 if ((++e != 0)); then break; fi # 1. možnost # ((++e != 0)) && break # 2. možnost echo 3 echo 4 done echo 5 }
Tohle^^^ sice vypíše 1 2 5, ale je to celé neužitečný nesmysl. Nejspíš bys měl příště dotaz začít popisem problému, který se snažíš vyřešit.
Trochu jsem poopravil tu proměnnou. Pokud ji nedeklaruješ jako lokální, projeví se její přiřazení i v kontextu shellu mimo funkci, což by mohlo hodně vadit, pokud bys jinde měl jinou proměnnou e
. Taky může být dobré ji deklarovat jako integer, protože pak se každé přiřazení vyhodnotí aritmeticky, nikoliv stringově. Například můžeš napsat e='2 + 3 * 4'
místo e="$((2 + 3 * 4))"
.
1) co prosím znamená tento zápis, znám jenom 'e++'
++e2) je tento zápis stejný
local -i e=0jako tento?
local -i e e=03) Neznáte nějaké české stránky jak deklarovat prooměnné? Děkuji
Díky pane, měl bych k tomu dotazy,1) co prosím znamená tento zápis, znám jenom 'e++'
++e
Prefixní ++e znamená zvýšení proměnné o 1 a vrácení nové hodnoty.
Postfixní e++ znamená zvýšení proměnné o 1 a vrácení staré hodnoty.
<off_topic>Kdo někdy programoval s přetíženými operátory v C++, ten instinktivně raději používá prefixní notaci, kde je to možné, protože postfixní notace, která vyžaduje zachování staré hodnoty většinou u různých objektových reprezentací (čísel, matic, různých algebraických struktur) znamená alokaci další paměti, zatímco prefixní notace nejčastěji vrací referenci na tentýž (změněný) objekt a bývá efektivnější. U obyčejných integerů to samozřejmě nehraje roli.</off_topic>
2) je tento zápis stejnýlocal -i e=0jako tento?local -i e e=0
Ano.
Ten první zápis se hodí třeba v případě, že ta proměnná má být jen pro čtení. Pak se do ní samozřejmě už nedá přiřadit a hodnota se musí specifikovat rovnou (local -i -r e=7
).
3) Neznáte nějaké české stránky jak deklarovat prooměnné? Děkuji
Neznám. Bez angličtiny to nepůjde, obávám se. Existují sice nějaké české články o Bashi z let 2000 a 2005, ale jsou naprosto beznadějně zastaralé. Vše, co se tam píše o řídicích strukturách a proměnných, zavání až příliš 80. a 90. léty. Obecně je dobré se vyhnout dokumentaci, která je víc než cca 5 let stará.
V manuálové stránce Bashe je kapitola Shell Builtin Commands. V té je přesný popis, jak funguje příkaz declare a jeho obdoba local.
Obecně se většina proměnných v Bashi deklarovat nemusí. Deklarují se jen tehdy, chceme-li od nich něco neobvyklého. (Například aby byly lokální pro funkci, se vyhodnocovaly a přiřazovaly numericky, aby byly asociativní pole, aby byly jenom pro čtení, aby byly reference na jinou proměnnou atd.)
Co je to za nesmysl, tenhle očekávaný výsledek?
To není až tak těžké uhodnout. Tazatel prostě špatně pochopil fungování té konstrukce. Místo toho, že se jedná o cyklus, kde se podmínka vyhodnocuje před každým opakováním těla cyklu, si myslel, že je to série příkazů, které se provádějí jeden po druhém a přestane se, jakmile přestane platit podmínka.
Tiskni
Sdílej: