Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Zdravím,
předem chci říci, že se sestavou kernelu nemám zkušenosti, a proto nevím, jak obtížné to je. Nicméně k dotazu.
Mám dedikovaný server o HW:
Intel Core i7-3770 (3.40 GHz / 3.90 GHz)
HDD 2x HDD SATA 3,0 TB
RAM 2x RAM 8192 MB DDR3
OS:
Debian GNU/Linux 9 (stretch)
SMP Debian 4.9.189-3+deb9u2 (2019-11-11) x86_64
Potřeboval bych sestavit specifický kernel, který by byl aplikovaný na herní servery hry Counter-Strike: Global Offensive. Samotná aplikace SRCDS přes kterou se spouští server, tak trpí problémem, že využívá pouze 1 jádro na herní server, a pokud bude tickrate zvednut ze 64 na 128 Tick (tj. lepší výpočetní přesnost), tak je logické, že se zvedne zatížení cpu o 100% a tím jsou kladeny větší nároky na rychlost procesoru a linuxového kernelu (aby zpracovával požadavky co nejrychleji a nejpřesněji).
Je možné při sestavě kernelu nastavit, aby:
Mozna bych si zjistil, zda se nedaji nejak upravit parametry sitoveho stacku (opet za behu nikoliv modifikaci configu) protoze sitovani ta aplikace bude mit jiste dost specificke (hromady malickych UDP tam i zpet)To "turbo" je také o tom, že CPU běží na vyšší výkon, než co chladiče uchladí, takže po pár sekundách, se "turbo" musí vypnout, aby se to neupekloAFAIK ne nutně - pokud jsou ostatní jádra v režimu snížené spotřeby, počítá se, že přebytečné teplo odteče přes ně (samozřejmě se to vylučuje s víceprocesorovou zátěží a s vypnutými věcmi pro úsporu energie)
3. měla hodnota CONFIG_HZ 1 000 Hz (původně je 230 Hz).Tím výkon snížíš. CONFIG_HZ je o tom, jak často kernel přepíná aplikace a každé přepnutí má nějakou režii (i když nepřepne a jen se koukne, zda by neměl přepnout). Pro low-latency aplikace je dobré mít frekvenci vyšší, aby se různé úlohy dostaly častěji ke slovu. Pro serverové aplikace zas nižší, aby úlohy měly více surového procesorového času. V případě herního serveru je otázkou, co to udělá s latencí síťového provozu a hrou samotnou. Bude to chtít vyzkoušet a v kontrolovaném prostředí proměřit vliv na hru. Jak se to projeví zátěží CPU a jak odezvou hry. Také bude vhodné poladit nastavení síťovek, neboť pakety mohou být přijímány pomocí přerušení, nebo dotazování. Pro různé povahy provozu se hodí různé přístupy. To také může výrazně ovlivnit, jak ti to pojede. Pro herní potřeby také můžeš zkusit realtime jádro, resp. nastavit hře realtime prioritu, aby měla hladké a definované latence. Také asi budeš chtít vypnout swap, pokud máš dost paměti, aby nezpůsoboval malé nečekané prodlevy.
Tiskni
Sdílej: