Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Zdravím,
předem chci říci, že se sestavou kernelu nemám zkušenosti, a proto nevím, jak obtížné to je. Nicméně k dotazu.
Mám dedikovaný server o HW:
Intel Core i7-3770 (3.40 GHz / 3.90 GHz)
HDD 2x HDD SATA 3,0 TB
RAM 2x RAM 8192 MB DDR3
OS:
Debian GNU/Linux 9 (stretch)
SMP Debian 4.9.189-3+deb9u2 (2019-11-11) x86_64
Potřeboval bych sestavit specifický kernel, který by byl aplikovaný na herní servery hry Counter-Strike: Global Offensive. Samotná aplikace SRCDS přes kterou se spouští server, tak trpí problémem, že využívá pouze 1 jádro na herní server, a pokud bude tickrate zvednut ze 64 na 128 Tick (tj. lepší výpočetní přesnost), tak je logické, že se zvedne zatížení cpu o 100% a tím jsou kladeny větší nároky na rychlost procesoru a linuxového kernelu (aby zpracovával požadavky co nejrychleji a nejpřesněji).
Je možné při sestavě kernelu nastavit, aby:
Mozna bych si zjistil, zda se nedaji nejak upravit parametry sitoveho stacku (opet za behu nikoliv modifikaci configu) protoze sitovani ta aplikace bude mit jiste dost specificke (hromady malickych UDP tam i zpet)To "turbo" je také o tom, že CPU běží na vyšší výkon, než co chladiče uchladí, takže po pár sekundách, se "turbo" musí vypnout, aby se to neupekloAFAIK ne nutně - pokud jsou ostatní jádra v režimu snížené spotřeby, počítá se, že přebytečné teplo odteče přes ně (samozřejmě se to vylučuje s víceprocesorovou zátěží a s vypnutými věcmi pro úsporu energie)
3. měla hodnota CONFIG_HZ 1 000 Hz (původně je 230 Hz).Tím výkon snížíš. CONFIG_HZ je o tom, jak často kernel přepíná aplikace a každé přepnutí má nějakou režii (i když nepřepne a jen se koukne, zda by neměl přepnout). Pro low-latency aplikace je dobré mít frekvenci vyšší, aby se různé úlohy dostaly častěji ke slovu. Pro serverové aplikace zas nižší, aby úlohy měly více surového procesorového času. V případě herního serveru je otázkou, co to udělá s latencí síťového provozu a hrou samotnou. Bude to chtít vyzkoušet a v kontrolovaném prostředí proměřit vliv na hru. Jak se to projeví zátěží CPU a jak odezvou hry. Také bude vhodné poladit nastavení síťovek, neboť pakety mohou být přijímány pomocí přerušení, nebo dotazování. Pro různé povahy provozu se hodí různé přístupy. To také může výrazně ovlivnit, jak ti to pojede. Pro herní potřeby také můžeš zkusit realtime jádro, resp. nastavit hře realtime prioritu, aby měla hladké a definované latence. Také asi budeš chtít vypnout swap, pokud máš dost paměti, aby nezpůsoboval malé nečekané prodlevy.
Tiskni
Sdílej: