Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
[Drive C]
"Path" = "${HOME}/.transgaming/c_drive/"
"Type" = "hd"
"Label" = "Dos Drive"
"Filesystem" = "win95"
[Drive D]
"Path" = "/mnt/win_d"
"Type" = "hd"
"Filesystem" = "win95"
[Drive E]
"Path" = "/tmp"
"Type" = "hd"
"Label" = "HDD"
"Filesystem" = "win95"
[Drive G]
"Path" = "/mnt/cdrom"
"Type" = "cdrom"
"Label" = "CD-Rom"
"Filesystem" = "win95"
"Device="/dev/hdd"
err:module:BUILTIN32_dlopen failed to load .so lib for builtin d3dgl.dll: /usr/local/lib/libd3dgl.so: undefined symbol: gluPickMatrix
err:midi:OSS_MidiInit ioctl on midi info for device 0 failed.
mmtime pid=1520 tid=1520
err:module:BUILTIN32_dlopen failed to load .so lib for builtin d3dgl.dll: /usr/local/lib/libd3dgl.so: undefined symbol: gluPickMatrix
checking GL/gl.h usability... yes
checking GL/gl.h presence... yes
checking for GL/gl.h... yes
checking GL/glx.h usability... yes
checking GL/glx.h presence... yes
checking for GL/glx.h... yes
checking for GL/glext.h... yes
checking for up-to-date OpenGL version... yes
checking for thread-safe OpenGL version... no
checking for glXCreateContext in -lGL... yes
checking for glXGetProcAddressARB in -lGL... yes
checking for OpenGL extension functions prototypes... yes
checking for gluLookAt in -lGLU... yes
checking sys/soundcard.h usability... yes
checking sys/soundcard.h presence... yes
checking for sys/soundcard.h... yes
checking for Open Sound System... yes
checking for Open Sound System/MIDI interface... yes
Tiskni Sdílej: