abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
včera 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
včera 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
9.12. 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
9.12. 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 810 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Problém při sestavování projektu

Wan-To avatar 28.7.2006 12:14 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Problém při sestavování projektu
Přečteno: 16×
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL. Právě řeším problém se sestavováním projektu a jeho dalším použití.

Snažím se, aby v se případě používání mého API programátor nemusel zabývat SDL knihovnou. Takže žádné #include <SDL.h>, prostě nic takového. Navíc by kdyby bylo SDL staticky zalinkováno do mé knihovny (pokud to jde), tak je takové #include úplně vyloučeno.

Ale teďka jsem se dostal do problémů. Mám hlavičkový soubor wtypes.h, ve kterém jsou (mimo jiné) definované číselné typy, u kterých je zaručeno, že budou mít na všech platformách stejnou velikost. Využil jsem odvození od SDL typů:
#include <SDL.h>

typedef Uint8 w_byte;
typedef Sint8 w_sbyte;
// ...
Pro použití mého API je nezbytné, aby se #includoval soubor wtypes.h. Jenže ten obsahuje #include <SDL.h> kvůli datovým typům. Takže pokud nebude mít programátor ani ponětí o existenci nějaké SDL knihovny, při použití mého API pravděpodobně dostane chybu, že nebyl nalezen SDL.h.

Jak se tomu dá vyhnout? Potřebuji možnost odvození vlastních typů od těch ze SDL, ale zároveň z pohledu někoho, kdo používá mé API, vazbu na SDL úplně zrušit.

Odpovědi

Marek Stopka avatar 28.7.2006 12:22 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Využít kód SDL, pokud to licence umožňuje?
Wan-To avatar 28.7.2006 12:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Nevím, zda to licence umožňuje, ale právě tomu se chci vyhnout.
28.7.2006 12:55 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Vytvářím si v C++ knihovnu určenou pro psaní jednoduchých her postavenou nad SDL.
...
...vazbu na SDL úplně zrušit.
Trošku si protiřečíte, ne?
28.7.2006 12:59 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Aha sorry, už to chápu. to je z toho tepla :-) zkopírovat potřebnou část z hlaviček SDL je asi nejlepší volba.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Spíš jsem jen to jen špatně formuloval. Knihovna má být postavená nad SDL, ale ten, kdo v ní bude programovat, si to vůbec nemá uvědomit. Třeba kvůli tomu, aby se dala kdykoliv změnit implementace a místo SDL začít používat něco jiného.

Řekněme, že budu poskytovat třídu GameCore. Ta bude mít nějaké metody pro herní cyklus, zachytávání událostí apod. Programátor, který ji bude využívat, jen zavolá gameCore->run(). A bude mu jedno, jestli metoda run() zavolala SDL_Init() nebo třeba XCreateSimpleWindow().
28.7.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Proč nepoužijete typy z <inttypes.h> tam, kde je tento hlavičkový soubor dostupný, a nějakou magii přes preprocesor nebo configure skript jinde?
Wan-To avatar 28.7.2006 13:08 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
To mi pomůže jen v jednom případě.

Pak je tu ještě třeba třída Screen, která obsahuje soukromou položku SDL_Surface. Tudíž i tam je #include <SDL.h>. Takže jakmile vložím hlavičkový soubor Screen.h pro práci s obrazovkou, preprocesor si zase bude stěžovat, že nemůže najít SDL.h.
28.7.2006 13:22 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Tak použijte něco takového:
class A_data;

class A {
protected:
  A_data* data;
public:
  // ...  
};
Ta pomocná třída A_data bude definovaná až v implementaci, takže ji uživatel v hlavičkovém souboru neuvidí. Do ní oddělíte všechno, co je závislé na SDL.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:26 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
To už mi připadá moc složité.

Vždyť nějaký jednoduchý způsob musí existovat. Jak je to dělané u velkých frameworků typu Qt, GTK? Zkusím se podívat do jejich hlavičkových souborů...
28.7.2006 13:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Gtk je nezajímavé, to je psané v C, takže tam by to nejspíš vyřešili přes 'void *' a jeho přetypování v implementaci. V C++ to samozřejmě můžete udělat také, ale řešení, které jsem nastínil, mi připadá čistší.
Wan-To avatar 28.7.2006 13:53 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Ještě jedna otázka pro upřesnění: A_data představuje třídu (resp. strukturu) ze SDL nebo pomocnou třídu z vlastního API?
28.7.2006 15:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Předpokládal jsem, že by šlo o váš interface. Ale pokud SDL používá třídy, fungovalo by to samozřejmě i přímo. Jestli se dá totéž udělat i se strukturou, to si nejsem jistý, asi bych to musel zkusit.
Wan-To avatar 28.7.2006 15:24 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém při sestavování projektu
Mělo by to jít. Z pohledu C++ je struktura skoro to samé jako třída (akorát defaultní přístupová práva jsou public, ne private). Moc bych se nedivil, kdyby struktury podporovaly dědičnost :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.