abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.4. 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (18%)
Celkem 380 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Inline funkce

    Wan-To avatar 28.7.2006 20:58 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Inline funkce
    Přečteno: 1362×
    Chtěl bych se zeptat, jestli je v pořádku psát různé get/set metody tříd jako inline funkce přímo do hlavičkových souborů.

    Např.:
    class Trida {
    private:
        int x;
    public:
        int getX() const {return x;}
        void setX(const int & x) {this->x = x;}
    }
    
    Nebude s přibývajícími třídami a dalšími inline gettery/settery příliš narůstat velikost programu?

    Odpovědi

    28.7.2006 21:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Pokud se optimalizátor chová aspoň trochu slušně, neměl by ve výsledném kódu být žádný rozdíl oproti tomu, kdybyste k datovým polím přistupoval přímo.
    Wan-To avatar 28.7.2006 21:23 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    To já vím, vždyť to jsou inline metody. Jde mi jen o to, zda je takový zápis "dobrým programátorským zvykem".
    28.7.2006 22:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Jak se to vezme. Někteří teoretici tvrdí, že je to Jediný Správný Způsob, ale já taková dogmata moc v lásce nemám. Spíš bych řekl, že je nejlepší dělat to tak, jak vám to vyhovuje. Ale určitě jsou ty get/set metody vhodné v případě, kdy hrozí riziko, že buď někdy v budoucnu nebo u některého potomka by ta hodnota nemusela být implementována jako klasické pole.
    Wan-To avatar 28.7.2006 22:19 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Teďka se ale nebavíme o správnosti použití get/set funkcí (o jejich nutnosti nepochybuji), nýbrž o použití inline funkcí pro implementaci getterů a setterů.
    28.7.2006 22:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Aha, takže vám jde jen o to, zda je správnější, aby to byly klasické funkce nebo inline? V tom případě bych to neřešil, pokud nepotřebujete, aby ty metody byly virtuální, určitě bych je udělal inline (aspoň jsou-li takto jednoduché). I když podle mých zkušeností je to nakonec celkem jedno, protože jak jsem zjistil, moderní kompilátory stejně berou inline spíš jako takovou nápovědu a v praxi stejně občas zinlinují normální funkci a naopak.
    29.7.2006 04:35 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Obávám se že to pořád není jak to autor myslel, v příkladu ani nikde klíčové slovo inline není...

    Podle mě by v hlavičkových souborech neměl být žádný kód. Zkus si tu třídu dát do odděleného souboru, ten zvlášť zkompilovat, includovat do dvou jiných souborů, a celé to slinkovat dohromady. Tipuju že linker vyhodí chybu.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    29.7.2006 12:12 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Raději netipujte a buď se podívejte do specifikace, do nějaké učebnice, nebo to prostě zkuste. Toto je naprosto standardní záležitost, pokud tělo metody napíšete přímo do definice třídy, chová se to jako inline metoda a není žádný rozdíl mezi
      class A {
        // ...
        int f() { return x; }
      };
    
    a
      class A {
        // ...
        int f();
      };
    
      inline int A::f()
      {
        return x;
      }
    
    (někdy se tomu prvnímu názorně říká "implicit inline"), oboje funguje a linker žádnou chybu nevyhodí. První způsob se ale většinou používá jen tam, kde je tělo metody natolik triviální, že to není na úkor přehlednosti (spíš naopak).
    Wan-To avatar 29.7.2006 19:05 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    Počkejte, když mám podobnou inline metodu, tak nemůže být virtuální? Kompilátor mi žádnou chybu nevyhodil, ale kdo ví, jak se bude pak aplikace chovat...
    29.7.2006 19:36 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce

    Aplikace se bude chovat dobře. Jde jen o to, že virtuální metoda z podstaty nemůže být inline (protože nemůžete dát pointer na inline metodu do tabulky virtuálních metod). Proto pokud na takovou metodu kompilátor narazí, ignoruje inline a metodu v object file exportuje jako "weak symbol", takže linker použije jen jednu implementaci. Kompilátor si tedy nestěžuje a tiše problém vyřeší za vás; mám ale pocit, že jsem u nějakého překladače (Borland C++?) kdysi zažil, že v podobné situaci zahlásil warning, že metoda nebude inline.

    Jeden drobný rozdíl jsem ale našel: pokud je to klasická inline metoda (explicitní), exportuje se ve všech modulech, do kterých byla její definice includována, zatímco je-li tělo metody definováno přímo v definici třídy (implicit inline), je symbol exportován jen v těch modulech, kde je použita nějaká instance příslušné třídy. Tedy pro GCC 4.1, jiné překladače se možná chovají odlišně.

    Wan-To avatar 29.7.2006 20:12 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    class Neco {
    public:
        virtual int getNeco() const {return -1;}
    };
    
    Metoda getNeco() tedy nebude inline, pokud to dobře chápu.

    Ad. drobný rozdíl: já jsem s tím měl drobný problém. V jedné třídě byly všechny metody inline (uvedené v hlavičkovém souboru). Když jsem pak v jiném programu použil tuto třídu (měla být obsažená v .so knihovně), kompilátor hlásil nějakou chybu. Prostě dokud jsem alespoň jednu metodu nevložil do .cpp zdrojového kódu, třída nešla použít.
    29.7.2006 20:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce

    K první otázce: z pohledu zdrojáku vám to může být jedno. Můžete ten hlavičkový soubor naincludovat do tolika modulů, do kolika uznáte za vhodné, a všechny pak slinkovat dohromady. Ale z pohledu implementace skutečně inline nebude, bude se muset použít nějaká forma instrukce CALL. To je prostě daň za to, že se konkrétní verze té metody zvolí až za běhu.

    Co se týče druhého problému, něco podobného se mi také stalo, mám pocit, že tu hlášku psal až linker a byla o chybějící referenci na tabulku virtuálních metod té třídy. Ale nedaří se mi to teď zreprodukovat.

    Wan-To avatar 29.7.2006 21:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inline funkce
    To je přesně ono, toto linker hlásil.

    A moc díky za všechny informace, zase jsem o něco chytřejší :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.