Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Fraction::Fraction(int znum, int zden) { num = znum; den = zden; normalize(); } Fraction::Fraction(double f) { num = int(f) * 10000; num += int((f - int(f))*10000.0); den = 10000; normalize(); } Fraction Fraction::operator+(Fraction b) { return Fraction(den*b.num+b.den*num, den*b.den); } ... c4=-.5+c1Teraz s pouzitim gcc 4.0.3 dostanem chybu:
no match for ‘operator+’ in ‘-5.0e-1 + c1’
Po takejto uprave to chodi:
c4=Fraction(-.5)+c1
V com je problem? Nemal by sa implicitne pouzit konstruktor Fraction(double)?
Aby vám tohle prošlo, musel byste použít samostatný operátor, ne metodu. Tedy např.:
inline Fraction operator + (const Fraction& x, const Fraction& y) { return Fraction(x.den*y.num+y.den*x.num, x.den*y.den); }
den
a num
su private. Radsej uvediem kompletny kod. Trochu som cvicil s C++ pred par rokmi no daleko som sa nedostal, teraz som znovu dostal chut .
fraction.h: #ifndef FRACTION_H #define FRACTION_H #include <iostream> using namespace std; class Fraction { int num, den; int gcd(int, int); public: Fraction(int = 0, int = 1); Fraction(double); Fraction(const Fraction&); void normalize(); Fraction operator+(const Fraction&); Fraction operator-(); Fraction operator-(const Fraction&); Fraction operator*(const Fraction&); Fraction operator/(const Fraction&); const int numerator() const; const int denominator() const; friend ostream& operator<<(ostream& os, const Fraction& z); friend istream& operator>>(istream& is, Fraction& z); const double toDouble() const; }; #endif fraction.cpp: #include "fraction.h" int Fraction::gcd(int a, int b) { int c = 1; a = (a >= 0) ? a : - a; b = (b >= 0) ? b : - b; while (c > 0) { c = a % b; a = b; b = c; } return a; } Fraction::Fraction(int znum, int zden) { num = znum; den = zden; normalize(); } Fraction::Fraction(const Fraction& z):num(z.num), den(z.den) { cout << "Fraction(const Fraction&) : " << *this << endl; } Fraction::Fraction(double f) { num = int(f) * 10000; num += int((f - int(f))*10000.0); den = 10000; normalize(); } void Fraction::normalize() { int lgcd = gcd(num, den); num /= lgcd; den /= lgcd; } Fraction Fraction::operator+(const Fraction &b) { return Fraction(den*b.num+b.den*num, den*b.den); } Fraction Fraction::operator-() { return Fraction(-num, den); } Fraction Fraction::operator-(const Fraction& b) { return Fraction(b.den*num-den*b.num, den*b.den); } Fraction Fraction::operator*(const Fraction& b) { return Fraction(num*b.num,den*b.den); } Fraction Fraction::operator/(const Fraction& b) { return Fraction(num*b.den, den*b.num); } const int Fraction::numerator() const { return num; } const int Fraction::denominator() const { return den; } ostream& operator<<(ostream& os, const Fraction& z) { if(z.den == 1) return os << z.num; else return os << z.num << "/" << z.den; } istream& operator>>(istream& is, Fraction& z) { char c; is >> z.num; is >> c; is >> z.den; return is; } const double Fraction::toDouble() const { return double(num)/double(den); } fractest.cpp: #include <iostream> #include "fraction.h" #define P(x) cout << "[" #x "] = " << (x) << endl; /* inline Fraction operator+(const Fraction& x, const Fraction& y) { return Fraction(x+y); } */ int main() { Fraction c1(12,123); Fraction c2(98); Fraction c3(0,1); Fraction* c5 = new Fraction(2,3); P(c1); P(c2); P(c3); P(*c5); P(c3=c1+c2); P(c3=c1-c2); P(c3=c1*c2); P(c3=c1/c2); P(*c5=c1+c2+c3); P(c3=c1+c2/c3-c1); P(c3=(c1+c2)/(c3-c1)); Fraction c4 = c3; P(c4); P(c4=c1+5+5.5); P(c4=7); P(c4=-.5); P(c4=c4+c1); P(c4=Fraction(-.5)+c1); // P(c4=-.5+c1); P(c4=c1-.5); P(c4.toDouble()); // P(double(c4)); delete c5; return 0; }
Jestli je problém jen v tom, že jsou private
, tak buď v implementaci operátoru použíjte přístupové metody numerator()
a denominator()
nebo ten operátor deklarujte jako friend
.
Mimochodem, z logiky věci by asi metodu gcd()
bylo v tomto případě vhodnější deklarovat jako static
.
Tiskni Sdílej: