JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Zdravím místní odborníky na PERL. Mám velkou prosbu. Zasekl jsem se ve skriptíku, co si bastlím v GTK2 + PERL (pozn. pro Pythonýry: Ano vím, že PERL je pro masochisty, ale mně vyhovuje).
Potřeboval bych zjistit, které ToggleButtony z nabídky jsou stisknuty a které ne, ale zaboha nemůžu přijít na to, jakým způsobem. Prolezl jsem kdejaký manuál, ale nejsem z toho vůbec moudrý
Zkoušel jsem tohle,
$button = Gtk2::ToggleButton->new("Buttonek 3"); $button->signal_connect(toggled=> sub { my @widget = @_; print "Čudl: @widget\n"; } );abych zjistil, co z toho vlastně leze, ale to vyplivne akorát pro každý čudlík jiný HASH bez rozdílu, zda je "up" nebo "down"
$ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active();ani
$ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active($button);mi nefunguje a na žádný příklad jsem ani po celém dni gůglení nenarazil
Nemůžu přijít na to, co dělám špatně. Našel by se někdo, kdo by mě nasměroval k řešení? Příklad s dvěma čudlíky by byl naprostou spásou. Děkuju moc.
gboolean gtk_toggle_button_get_active (GtkToggleButton *toggle_button);
Queries a GtkToggleButton and returns its current state. Returns TRUE if the toggle button is pressed in and FALSE if it is raised.
toggle_button: a GtkToggleButton.
Returns: a gboolean value
Z toho plyne, že si v nějaké smyčce prolezeš všechny toggle buttony a zjistíš si jejich stav pomocí výše zmíněné funkce. To, že se ti to chová tak jak popisuješ, je dobře, při toggled události vlezeš do obsluhy signálu a vypíšeš "instanci" widgetu, který zavolal obsluhu signálu, ale ne jeho stav. Pro zjištění stavu by se asi mělo použít (nejsem Perlista):
stav = @widget::get_active()
Především díky za konzultaci. Nicméně buď jsem to blbě pochopil nebo to nefunguje, resp. to buď do té proměnné $stav1 = Gtk::ToggleButton:get_active(button1)
vloží nulu ať je ten čudl "up" nebo "down" nebo to v případě $stav = @widget::get_active()
vyhodí chybu.
Já už jsem z toho fakt magor; prolezl jsem komplet manuál GTK k ToggleButtonům, ale zatímco se zbytkem widgetů jsem se jakžtakž popral, tak z tohohle jsem tak akorát zmatený
$b = Gtk2::ToggleButton->new("Foo"); ... if $b->get_active() { print "Foo je down"; } else { print "Foo je up"; }
Jo jo jo! Tisíceré díky! Pochopil si to naprosto přesně. Tohle přesně jsem potřeboval. Jen ještě malá podotázka -> pokud potřebuju testovat stav více ToggleButtonů, tak musí mít každý přiřazenou jinou proměnnou nebo to na základě toho generovaného hashe lze nějak odlišit?
Myslím jestli to jde jen takhle:
$button1 = Gtk2::ToggleButton->new("Button1"); ... $button2 = Gtk2::ToggleButton->new("Button2"); ... if ($button1->get_active()) ... if ($button2->get_active()) ...
nebo i nějak takhle:
$button = Gtk2::ToggleButton->new("Button1"); ... $button = Gtk2::ToggleButton->new("Button2"); ... if ($button->get_active()) ... Můžu zjistit podle něčeho, co mi předá ta událost clicked/toggled, který to byl button?
Ta první varianta samozřejmě jede. Ta druhá mi vyhodí chybu, tak jsem chtěl jen vědět jestli dělám úplnou blbost nebo mám jen někde špatnou syntaxi atd. Ještě jednou díky za pomoc.
Odpovím si sám ... heuréka, díky všem výše uvedeným jsem se konečně dobral k cíli. Stačí, když jako callback spojený s událostí toggled/clicked pošlete i nějaký text, např. takhle:
$button = Gtk2::ToggleButton->new('button 2'); $button->signal_connect(toggled => \&callback, 'button2');a pak v proceduře
callback
testujete nejen staus widgetu, ale i text, který ten widget poslal:
sub callback { my ($widget, $data) = @_; if ($widget->get_active()) { print "$data je down\n"; } else { print "$data je up\n"; } }
aneb slovy klasika: "jak prosté milý Watsone...", jen kdybych se s tím nedusil skoro týden :-|
Tiskni Sdílej: