Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
class Thread{ private: pthread_t m_tHandle; unsigned int m_nStatus; Mutex m_tMutex; public: enum Status{ NotRunning = 0, Running = 1, Suspended = 2, Zombie = 3 }; Thread(); virtual ~Thread(); void run(); void kill(); void wait(); pthread_t handle() const { return m_tHandle; }; void handle( pthread_t handle ) { m_tHandle = handle; } void lock() { m_tMutex.lock(); } void unlock(){ m_tMutex.unlock(); } bool tryLock(){ return m_tMutex.tryLock(); } void status( unsigned int status ); unsigned int status() const { return m_nStatus; } virtual void start(); virtual void stop(); static void waitForAll(); }; static void *entry_point(void *thread_) { Thread* thread = reinterpret_cast<Thread*>(thread_); signal(SIGQUIT, signal_handler_SIGQUIT); thread_list_mutex.lock(); thread_list.insert( std::make_pair(pthread_self(), thread) ); thread_list_mutex.unlock(); thread->handle(pthread_self()); thread->start(); thread->stop(); thread->status(Thread::Zombie); pthread_exit(NULL); return NULL; } void Thread::run() { if( status() == NotRunning ) { label_create: status(Running); pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this); } else if( status() == Zombie ){ wait(); goto label_create; } }Ve funkci
static void *entry_point(void *thread_)
volám thread->start()
. Problém je, že se vždy zavolá metoda start() třídy Thread a né metoda odvozené třídy MujThread
:
class MujThread: public Thread{ public: MujThread(){} virtual ~MujThread(){} virtual void start() { printf("MujThread start()\n"); while(true); } virtual void stop() { printf("MujThread stop()\n"); } };
(Thread*)thread_
, bezúspěšně. Vím ale, že ten kód ještě nedávno fungoval. Pomalu bych řekl, že přestal fungovat po aktualizaci gcc.
pure virtual method called terminate called without an active exception ./testutk: line 4: 6543 Neúspěšně ukončen (SIGABRT)
make clean
.
MujThread::start()
nedávat jako inline. Kompilátor by sice měl být dost chytrý, aby buď ignoroval evidentní chybu programátora, nebo protestoval, jenže právě to ignorování chyby lze provést dvěma způsoby: buď bude ignorovat virtual
nebo inline
(zde implicitní). Musel bych se podívat, co v takové situaci předepisuje specifikace jazyka, ale v každém případě bude jistější nepožadovat po překladači něco, co je principiálně nemožné.
MujThred::start()
jako inline, nefunguje to. Mám jinou třídu (Application):
class Application{ .... public: .... virtual bool onInit() { return true; } virtual void onQuit() {} .... };Od té odvozuji
TestApplication
:
class TestApplication: public Application{ protected: MujThread t; public: virtual bool onInit() { ... t.run(); return true; } virtual void onQuit() { t.kill(); } };Zde však volání virtuálních metod funguje správně, což popírá vaši domněnku. (Už jste viděl zdrojový kód Qt knihovny? Je tam toho plno.) Problém bude nejspíš jinde. A jak říkám výše, ten kód fungoval naprosto bezchybně, když jsem ho před časem použil (ale na jiné distribuci, s jiným kernelem - 2.6.17, teď 2.6.18 - a s trochu nižší verzí GCC).
Thread::run()
(viz. kód výše), konkrétně se zavolá po vytvoření nového vlákna: pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this)
.
Tiskni Sdílej: