Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
pro komunikaci přes sériovou linku si napsat knihovnu v C a obalit ji třídou v C#Není to tak trochu šílené a úplně zbytečné? Proč to v C/C++ neudělat rovnou celé a nedělat z toho zbytečně komplikovaný bloatware.
Doporucit bych pouzit Qt4 hned z nekolika duvodu. Hlavni je prenositelnost kodu. K tomu se vyviji soucasne nekolik multiplatformnich IDE (QDevelop, Monkey Studio, Edyuk, ...), ktere sice zatim nedosahuji kvalit KDevelopu, ale to vetsinou ani neni jejich cilem. Dalsim plusem je dokumentace, o ktere se tu uz psalo.
Co se tyce podpory serioveho portu, Trolltech nachystal tridu QIODevice
, na ktere je mozno vystavit vlastni jakoze "ovladac". Nekde jsem se docetl, ze Trolltech umyslne neimplementoval podporu pro pristup k HW portum, protoze na ne-windows strojich je pristup k temto zarizenim defaultne zakazan nebo je minimalne podminen clenstvim prihlaseneho uzivatele ve specialni skupine (na linuxu napr. uucp
).
Pokud bys mel zajem, mohu poskytnout prvni verzi vlastni implementace tridy pro praci se seriovym portem v Qt4 aplikaci. Je otestovana na linuxu (gentoo) a windows XP (mac nemam k dispozici).
Znacne jsem se inspiroval projektem SynaSer urcenym pro Delphi/Kylix. Narozdil od SynaSer zatim nejsou podporovany jine linky nez RxD, TxD, DSR a RTS cili nejde pouzit pro plnohodnotnou komunikaci s modemy, ale pro vetsinu zarizeni postacuje...
BTW, mono
jsem se snazil v minulosti pouzit nekolikrat, ale vzdy jsem narazil na spoustu prekazek, ktere jinde nebyly. Proto jsem zkusil Qt4, ktere pouzivam k plne spokojenosti uz nejaky ten patek.
Vsechny "komponenty" pro pristup k (nejen seriovemu) portu, do kterych jsem mel moznost nahlednout, neumely uzivatele upozornit nejakou udalosti na prichod dat.
On k tomu ani neni duvod, kdyz vetsinou komunikaci ridi PC, ktery odesle "prikaz", pocka nejakou dobu na odpoved a tim komunikace konci.
Pokud chces napr. jen logovat prichozi data, ktera na lince behaji neustale, nezbude ti asi nic jineho, nez je pomoci casovace periodicky vycitat. V takovem pripade vetsinou nevadi mensi prodleva (bezne desetiny az jednotky sekund) mezi prichodem a zobrazenim/ulozenim dat...
Tiskni
Sdílej: