Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
void EventPumpX11::waitForWork() { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); int fd = uiSystem->_fd; int fdSize = fd + 1; fd_set fdSet; struct timeval tval; FD_ZERO(&fdSet); FD_SET(fd, &fdSet); TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now(); if (delay > TimeDelta()) { // Go to sleep. X11 will wake us to process X events. We also set interval // to wake up if there are planned tasks to specific time (Timers). int64_t udelay = delay.inMicroseconds(); tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000); tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000); if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100; int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, &tval); // TODO: Check for select result } else { // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we // need to call doDelayedWork now. _delayedWorkTime = Time(); } }kde fd je deskriptor, který jsem obdržel pomocí ConnectionNumber(Display*) (Xlib). O co mi jde, potřeboval bych probudit event loop, když chci z jiného vlákna poslat událost do toho hlavního, které čeká buď na událost z X11 nebo na vypršení časového limitu potřebného pro jiné úkoly (delay). Myslím, že správná cesta bude vytvořit vlastní file descriptor, na který pošlu 1 byte v případě, že budu chtít probudit event loop, ale nějak nevím jak přesně na to (toto jsem ještě nikdy nedělal). Použít fd_set a do masky dát vlastní fd? Stačí mi nakopnutí správným směrem ;)
void EventPumpX11::waitForWork() { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); int fd = uiSystem->_fd; int fdSize = fog_max(fd, uiSystem->_wakeUpPipe[0]) + 1; fd_set fdSet; struct timeval tval; struct timeval* ptval = NULL; FD_ZERO(&fdSet); FD_SET(fd, &fdSet); FD_SET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet); if (_delayedWorkTime.isNull()) { // There are no scheduled tasks, so ptval is NULL and this tells to select() // that it should wait infitine time. } else { TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now(); if (delay > TimeDelta()) { // Go to sleep. X11 will wake us to process X events and we also set // interval to wake up to run planned tasks (usually Timers). int64_t udelay = delay.inMicroseconds(); tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000); tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000); if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100; ptval = &tval; } else { // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we // need to call doDelayedWork now. _delayedWorkTime = Time(); return; } } int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, ptval); if (ret < 0) { fog_debug("Fog::EventPumpX11::waitForWork() - select() failed (errno=%d).", errno); } if (ret > 0) { if (FD_ISSET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet)) { // Dummy c, the actual value is out of our interest. uint8_t c; read(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &c, 1); _wakeUpSent.cmpXchg(1, 0); } } }a Kód pro probuzen9 z jiiného vlákna vypadá takto:
void EventPumpX11::sendWakeUp() { if (_wakeUpSent.cmpXchg(0, 1)) { UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM(); uint8_t c = 'W'; write(uiSystem->_wakeUpPipe[1], &c, 1); } }požil jsem atomické operace k tomu, abych do pipe neposílal příliš moc, teď tam je normálně jen ten 1 BYTE, který probudí select. Funguje to, ale samořejmě to může obsahovat chyby (zase tak moc jsem to neotestoval)... Ke kompletnosti ještě vytvoření pipe:
// Create wakeup pipe. if (pipe(_wakeUpPipe) < 0) { fog_debug("Fog::UISystemX11::Can't create wakeup pipe"); goto fail; }K zápisu používám _wakeUpPipe[1] a ke čtení _wakeUpPipe[0], doufám, že jsem to pochopil správně...:)
Tiskni
Sdílej: