Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Zdravím,
snažím se najít nějaký přiměřeně jednoduchý způsob jak se v programu, psaném v C, napojit na linuxovou konzolu, ze které byl program spuštěn. Jedná se o fullscreen aplikaci do které bych chtěl umístit virtuální konzolu pro účely ladění.
Budu vděčný za každý nápad.
Jde o to ziskat vsechny pripadne hlasky, ktere se zobrazuji v konzole, do programu, pro jejich zobrazeni. Neco podobneho jako maji nektery hry kde se napr. klavesou ~ zobrazi konzola hry, ja bych chtel ale zobrazit vypis hlasek prave ze standardniho vystupu STDOUT a STDERR. Urcite by slo presmerovat vystup programu do souboru, ale chtel bych aby vsechny hlasky sly vyhodnotit v programu a zaroven zobrazit v konzole. Domnivam se ze cesta by mohla vest pres uziti pipe, ale nemam s touto problematikou zkusenosti. Pro upresneni nejedna se o typicke presmerovani vystupu, spise o naklonovani vystupu.
Jestli to dobře chápu, je třeba odchytávat svá vlastní hlášení ?
Není lepší vyměnit fci „print“ (cout, cerr apod.) za fci která dělá dvě věci zapisuje někam a dělá výpis na stdout nebo stderr.
Je možné vytvořit pojemnovanou rouru viz wiki „named pipe“:
pomocí příkazu mkfifo mujstdout
- vznikne na disku a tváří se jako soubor.
a pak lze spusti mojeaplikace > mujstdout
a v aplikaci je možné číst mujstdout jako files (otevřít/přečíst vše/zavřít nebo číst ve smyčce?).
Používám to při ladění konsolové aplikace pomocí „Valgrind“.
cat
zobrazuji obsah v 2. termináluSamozřejmně na to mám skriptík :).
popen(3)
...
Tiskni Sdílej: