OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
import java.awt.Canvas; import java.awt.Color; import java.awt.Graphics; import java.awt.image.BufferedImage; import java.awt.image.WritableRaster; public class Platno extends Canvas{ private static final long serialVersionUID = 4741063338633439424L; public BufferedImage bi; public WritableRaster wr; public Platno() { this.setBackground(Color.WHITE); this.bi=new BufferedImage(792,554,BufferedImage.TYPE_INT_RGB); this.wr=this.bi.getRaster(); } public void clear() { int[] color=new int[3]; color[0]=0; color[1]=0; color[2]=0; for(int x=0;x<this.getWidth();x++) { for(int y=0;y<this.getHeight();y++) { this.wr.setPixel(x, y, color); } } this.paint(this.getGraphics()); } public void paintRec(int x1, int y1, int x2, int y2) { this.getGraphics().setColor(Color.BLACK); this.getGraphics().drawRect(x1, y1, x2-x1, y2-y1); this.paint(this.getGraphics()); } public void paint(Graphics g) { g.drawImage(this.bi,0,0,null); } public WritableRaster getRaster() { return this.wr; } public BufferedImage getImage() { return this.bi; } public void setImage(WritableRaster r) { this.wr=r; this.paint(this.getGraphics()); } }V této třídě je to metoda paintRec. Problém s ní je, že se ten obdélník nikdy nevykreslí. Předem děkuji za jakékoliv rady.
public void paintRec(int x1, int y1, int x2, int y2) { Graphics g = this.bi.getGraphics(); g.setColor(Color.ORANGE); g.drawRect(x1, y1, x2-x1, y2-y1); this.paint(this.getGraphics()); }Příště by možná bylo lepší dát sem spustitelný kód, abych pro vyzkoušení nemusel psát omáčku okolo. A metody, které nejsou nikde volány, by v příkladě být také nemusely. Jinak, v čem je zde problém - mělo by stačit zamyslet se, co děláš. Chceš nakrestil obdélník do WritableRasteru.Tak proč nikde nevidím, že bys do toho
wr
nebo bi
někdy něco kreslil? A proč kreslíš obdélník přímo do canvasu, když tam ho nechceš? :)
Tedy snad se nepletu, Javu moc neumím. Jo a tu barvu jsem si nastavil na oranžovou, černá na černé je špatně vidět.
Tiskni Sdílej: