abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 926 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: color space

    17.1.2010 21:51 bajo | skóre: 3
    color space
    Přečteno: 312×
    Vedel by mi niekto hodit neake zdrojaky, agoritmi, ci uz vlastne alebo link na nete pre klucuvanie obrazu alebo segmentaciu, potreboval by som iba vidiet ako to robia iny a porovnat s mojimi algoritmami, kedze v tejto oblasti som zaciatocnik a nepoznam este vela algoritmov a teorii pre pracu s obrazom. Dobre by bolo, keby pracovali s farebnym priestorom HSV, nie RGB. Ale budem povdacny za hoc-co, coho by som sa mohol chytit.. Je jedno v akom jazyku, ale ked uz tak c++. Dakujem.

    Odpovědi

    18.1.2010 01:15 vch | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Treba ITK.
    18.1.2010 06:09 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Moc nechápu otázku. Chceš porovnat nebo použít algoritmy pro jakou činnost? Pokud chceš pracovat na pixelové úrovni, tak stačí jen přečíst pixel data z nějakého kontejneru, kde jsou uložené (QImage, gtk_pixbuf, cairo_image_t, atd...). Žádná knihovna zatím neumožňuje ukládat obrázky jako HSV data, ale RGB <-> HSV konverze je jednoduchá.

    Podívej se na knihovny jako imlib2, qimageblitz, cximage, atd. (nebo třeba i na fog). Na netu se toho válí hodně i s rozumnou licencí.
    19.1.2010 09:23 bajo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    samozrejme ze neukoadam obrazky ako HSV, pracujem v OpenGL Shaders, obraz ziskavam z kamery, ktory transformujem priamo do pamate grafickej karty ako RGB. V Shadery analyzujem dany obraz. Mam tam spravenu jednoduchu konverziu RGBtoHSV. Takze dany obraz sa snazim dalej analyzovat v priestore HSV. Ako prve robim klucovanie. Takym stilom, ze si myskou naklikam 3 farby, ktore mi zoberie z 3 pixelov z pozicii na ktore kliknem myskov do obrazu. Tie farby transformujem do HSV a dam do Shadera, kde bezi obraz. Tam dalej neak porovnavam tie farby s obrazom a snazim sa vyklucovat ten obraz. Napriklad neaku pasku zo zeme. A tu potrebujem si pozriet neake podobne overene algoritmi, ako sa take veci robia v skutocnosti, alebo len podobne veci, ktore robili iny, budem menej tapat v nezname a menej si vymyslat, ak mi pomozete. :) dakujem.
    20.1.2010 16:43 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Aha, tak to neporadim, ale o filtrovani obrazu se toho da urcite sehnat dost, popripade koupit nejakou literaturu;)
    stativ avatar 18.1.2010 08:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Nevím co konkrétně chceš dělat, ale obvykle je nejjednodušší (a postačující) nějakým algoritmem přiřadit váhy jednotlivým pixelům (v závislosti na barvě nebo čemkoliv jiném) a pak případně použít threshold a odstranit šum.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.2.2010 17:20 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    zkus OpenCV
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.