Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Řešení dotazu:
void ctiTyp(typPracovnika typ) { int volba = 0; printf("Zadej typ pracovnka (1 = Administrativni, 2 -Vykonny): \n"); scanf("%d", volba); switch (volba) { /* tady je nakej problem */ case 1: typ = ADM; break; case 2: typ = EXEC; break; default: printf("spatna volba, pracovnik bude vytvoren jako aministrativni\n"); break; } }Rekl bych, ze to je tim, ze se snazis zmenit hodnotu promenne typ, ktera je vstupnim argumentem funkce. Navrhuji vratit hodnotu pomoci return, nebo pres ukazatel. Tomas
void funkce (int* cislo) { ... } int a = 3; funkce (&a); // tato funkce muze manipulovat s hodnotou aPripadne takto:
int funkce (int cislo) { ... } int a = 3; a = funkce (a);Jinak, takhle bych to zrovna nedelal. To zase neni problematika daneho jazyka, ale navrhu programu - napriklad Dokonaly kod od Mcconella. Zde urcite neni spravne nacitat jmeno a prijmeni uvnitr funkce pro vytvoreni pracovnika.
/* vytvoreni pracovnika */ pracovnik vytvorPracovnika(int id) { pracovnik pomocnyPracovnik; pomocnyPracovnik.id = id; /* volani metod, ktere nactou jmeno a prijmeni a typ*/ ctiJmeno(pomocnyPracovnik.jmeno); ctiPrijmeni(pomocnyPracovnik.prijmeni); pomocnyPracovnik.typ = ctiTyp(); return pomocnyPracovnik; }
int volba = 0;
...
scanf("%d", volba);
Ak formátovací reťazec scanf obsahuje %d, tak ako argument sa očakáva pointer na int a nie int. Teda správne má byť:
scanf("%d", &volba);
Tiskni Sdílej: