Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
void register(const Hodnota& hodnota, long int n = 0);
void register(const Hodnota& hodnota, long int n = 0, void *ptr = NULL);
void register(const Hodnota& hodnota, void *ptr = NULL);
U prvního případu by si uživatel, pokud by chtěl použít pointery, to musel přetypovat. To by fungovalo jak na 32 tak na 64 bit, ale nepřijde mi to jako zrovna čisté řešení.Řešení dotazu:
union
{
unsigned long n;
void* ptr;
} nieco;
a pouzivat potom toto. Ale moc sa mi to nepaci, skor toto cele smrdi zlym navrhom, ukladat pointery a cisla do jedneho kontajnera?
Skoda, ze si neuviedol, ako vyzera volajuci tej register()Protože to nevím, ten může vypadat buhví jak
U těchto základních typů stačí klasická union
Pro složitější typy je vhodnější Boost Any nebo Boost Variant, resp. (ne úplně intiutivně použitelný) QVariant
Na druhou stranu si nejsem jistý, jestli je to vůbec vhodně navržené rozhraní
std::ptrdiff_t
(signed), resp. std::size_t
(unsigned), oboje z cstddef
void registerInt(const Hodnota& hodnota, size_t n = 0); void registerPtr(const Hodnota& hodnota, void *ptr = NULL);Jinak pozor, long je v 64bitovém Windows 32bitový typ! size_t, ptrdiff_t jsou vhodné typy na přetypování.
qptrdiff
, respektive quintptr
. Nakopla mě k tomu tvoje zmínka o std::ptrdiff_t
, takže díky
Tiskni Sdílej: