Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
static const unsigned char data[] =
{
0x5e, 0x7, //atd, atd,...
}
což jsou nějaká data, která potřebuju.data
. Když odendám const
, vše je ok. Já bych ale radši, aby tam const
byl...Řešení dotazu:
static
odendám, chová se to úplně stejně... Taky jsem to tam původně neměl...extern
, nezmizí to.
extern const unsigned char data[];
const unsigned char data[] =
{
0x5e,0x7, //atd...
}
Takhle to nvyhodí ani při -Os
... static
default, takze jeho explicitnim pridanim ci odstranenim na vyznamu deklarace nic nezmenite.
auto
být nemůže. Čili lepší řešení než to s tím extern
asi nebude, nebo jo?
extern
) a gcc to zřejmě nepozná...static
, static
je právě to, co se nikde mimo daný modul nepoužije. Klíčové slovo static
se používá právě tam, kde víte, že danou funkci nikde jinde použít nechcete, a chcete se vyhnout potenciální kolizi se stejnojmennými (opět static
) symboly v jiných modulech.
static
.static
znamená, že ta proměná je staticky alokovaná. auto
znamená, že proměnná je automaticky alokovaná podle toho, kdy kontext vejde v platnost.auto
(a pochopitelně ani register
, což je specielní případ auto
).static
proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern
, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.
static
, auto
, register
a extern
nejsou, tak to moje pole musí být static
, a je to tak i správně.
Ne ne, zřejmě úplně přesně nerozumíte tomu static.
Myslíte? Tak se podívejme do normy:
1. An identifier declared in different scopes or in the same scope more than once can be made to refer to the same object or function by a process called linkage.21) There are three kinds of linkage: external, internal, and none.
2. In the set of translation units and libraries that constitutes an entire program, each declaration of a particular identifier with external linkage denotes the same object or function. Within one translation unit, each declaration of an identifier with internal linkage denotes the same object or function. Each declaration of an identifier with no linkage denotes a unique entity.
3. If the declaration of a file scope identifier for an object or a function contains the storage class specifier
static
, the identifier has internal linkage.22)
Když potřebuju static proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.Máte nějaký příklad? Jakmile proměnnou označím jako extern, je to pouze její deklarace a překladač ví, že adresu doplní až linker (protože definice je někde jinde). V okamžiku, kdy proměnnou označím jako static, překladač ji zpřístupní pouze v daném modulu. A rozhodně nedovolí, aby proměnnou v hlavičkovém souboru označenou jako extern někdo označil jako static v .c souboru. Nebo tenhle příklad je o něčem jiném, než co jste myslel?
==> data.h <== #ifndef _DATA_GUARD #define _DATA_GUARD extern const int data[]; #endif ==> data.c <== #include "data.h" const int data[] = { 0, 2, 5 }; ==> main.c <== #include <stdio.h> #include "data.h" int main() { printf("data[0] = %d\n", data[0]); return 0; } ==> Makefile <== CC = gcc CLFAGS = -Wall static: data.o main.o $(CC) $(CFLAGS) -o $@ data.o main.o %.o: %.c data.h $(CC) $(CFLAGS) -c -o $@ $<
data.c
proměnnou data[]
deklarovat jako static
a nic se nestane. Jestli mi nevěříte, zkuste si to.static
by-default je, i když to tam není napsaný Jestli mi nevěříte, zkuste si to.Já jsem si to právě zkoušel
$ cat data.c #include "data.h" static const int data[] = { 0, 2, 5 }; $ make gcc -c -o data.o data.c data.c:3:18: error: static declaration of ‘data’ follows non-static declaration data.h:4:18: note: previous declaration of ‘data’ was here make: *** [data.o] Error 1
Čili lepší řešení než to s tím extern asi nebude, nebo jo?S tím extern je to IMHO správné (ne lepší) řešení. Pokud má být nějaké proměnná dostupná v jiném modulu (*.o souboru), tak by tohle mělo fungovat:
data.h: extern const unsigned char data[]; data.c: // tady IMHO extern být nemá, protože tohle je // právě ta jejich definice const unsigned char data[] = { ... }; soubor_co_data_pouziva.c: #include "data.h" ... printf("data[0] = %d\n", (int) data[0]);A dokud nebudou ty
data
nikdy použita, tak je asi stejně vyhodí linker.
data.h
on nezná velikost toho pole, kdežto v tom data.c
je vlastně přesná velikost, tím že tam je initializator, čili on si ty dva možná nemusí spojit (jen hádám)...
No, to ani nejde, protože ten data.c je generovaný compile-time.To by snad nemělo vadit, ne? Dokud to vypadá nějak takhle:
data.o: data.c $(CC) -o $@ $< data.c: neco generuj.sh >$@Tak by neměl být problém udělat něco jako
(echo '#include "data.h"; generuj.sh ) >$@
.
#include "data.h"
by ve výsledku neudělalo nic jiného, než přidalo tu řádku, kterou jsem tam přidal ručně...
Tiskni
Sdílej: