Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
static const unsigned char data[] =
{
0x5e, 0x7, //atd, atd,...
}
což jsou nějaká data, která potřebuju.data
. Když odendám const
, vše je ok. Já bych ale radši, aby tam const
byl...Řešení dotazu:
static
odendám, chová se to úplně stejně... Taky jsem to tam původně neměl...extern
, nezmizí to.
extern const unsigned char data[];
const unsigned char data[] =
{
0x5e,0x7, //atd...
}
Takhle to nvyhodí ani při -Os
...
static
default, takze jeho explicitnim pridanim ci odstranenim na vyznamu deklarace nic nezmenite.
auto
být nemůže. Čili lepší řešení než to s tím extern
asi nebude, nebo jo?
extern
) a gcc to zřejmě nepozná...static
, static
je právě to, co se nikde mimo daný modul nepoužije. Klíčové slovo static
se používá právě tam, kde víte, že danou funkci nikde jinde použít nechcete, a chcete se vyhnout potenciální kolizi se stejnojmennými (opět static
) symboly v jiných modulech.
static
.static
znamená, že ta proměná je staticky alokovaná. auto
znamená, že proměnná je automaticky alokovaná podle toho, kdy kontext vejde v platnost.auto
(a pochopitelně ani register
, což je specielní případ auto
).static
proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern
, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.
static
, auto
, register
a extern
nejsou, tak to moje pole musí být static
, a je to tak i správně.
Ne ne, zřejmě úplně přesně nerozumíte tomu static.
Myslíte? Tak se podívejme do normy:
1. An identifier declared in different scopes or in the same scope more than once can be made to refer to the same object or function by a process called linkage.21) There are three kinds of linkage: external, internal, and none.
2. In the set of translation units and libraries that constitutes an entire program, each declaration of a particular identifier with external linkage denotes the same object or function. Within one translation unit, each declaration of an identifier with internal linkage denotes the same object or function. Each declaration of an identifier with no linkage denotes a unique entity.
3. If the declaration of a file scope identifier for an object or a function contains the storage class specifier
static
, the identifier has internal linkage.22)
Když potřebuju static proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.Máte nějaký příklad? Jakmile proměnnou označím jako extern, je to pouze její deklarace a překladač ví, že adresu doplní až linker (protože definice je někde jinde). V okamžiku, kdy proměnnou označím jako static, překladač ji zpřístupní pouze v daném modulu. A rozhodně nedovolí, aby proměnnou v hlavičkovém souboru označenou jako extern někdo označil jako static v .c souboru. Nebo tenhle příklad je o něčem jiném, než co jste myslel?
==> data.h <== #ifndef _DATA_GUARD #define _DATA_GUARD extern const int data[]; #endif ==> data.c <== #include "data.h" const int data[] = { 0, 2, 5 }; ==> main.c <== #include <stdio.h> #include "data.h" int main() { printf("data[0] = %d\n", data[0]); return 0; } ==> Makefile <== CC = gcc CLFAGS = -Wall static: data.o main.o $(CC) $(CFLAGS) -o $@ data.o main.o %.o: %.c data.h $(CC) $(CFLAGS) -c -o $@ $<
data.c
proměnnou data[]
deklarovat jako static
a nic se nestane. Jestli mi nevěříte, zkuste si to.static
by-default je, i když to tam není napsaný
Jestli mi nevěříte, zkuste si to.Já jsem si to právě zkoušel .
$ cat data.c #include "data.h" static const int data[] = { 0, 2, 5 }; $ make gcc -c -o data.o data.c data.c:3:18: error: static declaration of ‘data’ follows non-static declaration data.h:4:18: note: previous declaration of ‘data’ was here make: *** [data.o] Error 1
Čili lepší řešení než to s tím extern asi nebude, nebo jo?S tím extern je to IMHO správné (ne lepší) řešení. Pokud má být nějaké proměnná dostupná v jiném modulu (*.o souboru), tak by tohle mělo fungovat:
data.h: extern const unsigned char data[]; data.c: // tady IMHO extern být nemá, protože tohle je // právě ta jejich definice const unsigned char data[] = { ... }; soubor_co_data_pouziva.c: #include "data.h" ... printf("data[0] = %d\n", (int) data[0]);A dokud nebudou ty
data
nikdy použita, tak je asi stejně vyhodí linker.
data.h
on nezná velikost toho pole, kdežto v tom data.c
je vlastně přesná velikost, tím že tam je initializator, čili on si ty dva možná nemusí spojit (jen hádám)...
No, to ani nejde, protože ten data.c je generovaný compile-time.To by snad nemělo vadit, ne? Dokud to vypadá nějak takhle:
data.o: data.c $(CC) -o $@ $< data.c: neco generuj.sh >$@Tak by neměl být problém udělat něco jako
(echo '#include "data.h"; generuj.sh ) >$@
.
#include "data.h"
by ve výsledku neudělalo nic jiného, než přidalo tu řádku, kterou jsem tam přidal ručně...
Tiskni Sdílej: