abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
dnes 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 437 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: C++ vrácení konstatního textu z funkce

    20.11.2010 15:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Přečteno: 645×
    Po delší době se zabývám něčím „základním“ a narazil jsem si na záležitost vrácení konstantního textu z virtuální fce.

    Tento příklad asi není moc super s ohledem na bezpečnost
    virtual const char* getText() const
    {
      const char *name = "text";
      return name;
    };
    
    Tento už je asi lepší (nebo ne?)
    virtual void getText(std::string &name) const
    {
      name = "text";
    };
    
    ale mě by zajímalo jak se takové věci dělají obecně „správně“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    20.11.2010 16:07 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Zkuste si přeložit a spustit tento krátký prográmek:
    #include <stdio.h>
    
    void x() {      const char *abc = "abc"; printf("x: %p/%p\n", &abc, abc); }
    void y() { x(); const char *abc = "abc"; printf("y: %p/%p\n", &abc, abc); }
    void z() { y(); const char *abc = "abc"; printf("z: %p/%p\n", &abc, abc); }
    
    int main()
    {
    	z();
    	return 0;
    }
    
    To by Vás mělo přesvědčit, že tohle..
    virtual const char* getText() const
    {
      return "text";
    };
    
    ..je v naprostém pořádku :-)
    20.11.2010 16:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Nepochybuji o funkčnosti…, získáte tím ale ukazatel na místo, na které se můžete pokusit zapsat, tj. není to defensivní kopie.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.11.2010 16:29 mrk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce

    A kde je problém? Veď tá funkcia vracia const char*, čiže pointer na konštantné pole znakov. (aj keď, dá sa to obísť pomocou const_cast)

    A prečo nepoužijete návratový typ const std::string (hodnota, nie referencia)? std::string sa riadi zásadou copy-on-write, čiže samotné vytvorenie kópie je lacné, akurát sa možno zbytočne pracuje s počítadlom odkazov.

    20.11.2010 17:23 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Jak řekl mrk, pokusit zapsat se můžete, ale bez const_cast to nepůjde a to je jiná kapitola. A pak, kus kódu který jsem napsal není o prokázání funckčnosti ale správnosti :-)
    21.11.2010 11:08 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Trošku jsem se snažil lépe vysvětlit vo co mi go níže.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.11.2010 01:13 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Nevraci to nahodou pointer na lokalni promennou?
    23.11.2010 01:19 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Resp. co vlastne vola?
    return "text";
    
    Alokuje se dynamicke pole nebo ne?
    23.11.2010 01:27 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Ne, proboha!

    return "text";

    vrací ukazatel na globální, konstantní pole.
    20.11.2010 19:51 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Oba příklady jsou správně, ale dělají neco jiného. V prvním příkladu vracíš ukazatel na "text", v druhém vytváříš jeho kopii.
    21.11.2010 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Vím co ty fce dělají a ten rozdíl mi jde, ... je možné napsat další roj variant (neřeším správnost s ohledem na syntaxi a práce s pamětí :)).
    Zajímalo mě jak se to bezpečně reší v praxi v roce 2010 :).
    Varianta s char * umožní získat ukazatel do konstanty.
    #include <iostream>
    const char* getText() { return "Text"; }
    int main()
    {
      std::cout << getText() << std::endl;
      char *ch = (char *) getText();
      ch[0] = 't';
      std::cout << getText() << std::endl;
      return 0;
    }
    
    ... že to skončí s Segmentation fault, je jiná záležitost.

    2. Příklad již dává defensivní kopii, takže asi OK, ale zas práce s tím může být pracnější (víc psaní).
    Starší kódy jsou plné vracení ukazatele na konstatní řetězec(char[]).
    Vzhledem k tomu, že to má být součástí veřejného rozhraní, tak jsem chtěl zadiskutovat, jak je to správné řešit s ohledem na správný/bezpečný návrh a pohodlné použití.
    Ono asi bude rozumná, mnou úmyslně neuvedená varianta a zde vzpomenutá varianta s vracením std::string hodnotou.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.11.2010 12:24 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    char *ch = (char *) getText();

    1. chcete pouzivat c++, takze kdyz tak const_cast

    2. je to vedome poruseni restrikce const char *. Fce vracejici ukazatel na konstantu je zcela v poradku. Ostatne pokud budete chtit, muzete zpusobit pad aplikace i v pripade navratu std::string hodnotou...
    21.11.2010 14:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    ad. 1 - Já ano(i když si tím někdy nejsem jistý - jestli chci :) ), ale jak jsem psal jedná se o rozhraní a nevím kdo jak jej bude používat :)
    ad. 2 - jo je to vědomé porušení a asi by to mělo stačit k tomu, že tím pádem je to „dostačující“ argument proto se tím nezabývat
    Možná jsem to měl napsat nějak jinak, mě hlavně zajímá, která s variant je nejrozumnější, víceméně nenavádějící k jednoduchým chybám a obecně přijatelná.
    Osobně preferuji bod 1. tj. vrácení ukazatele na konstantu, bo je to takové „milé“ a historicky mi vlastní :).
    Nicméně setkávám se v novějších zdrojích s jinými variantami, což se dřív tak nevidělo, a protože fčul je rozhodnutí na mě, ale nejedná se o vnitřní záležitost, ale o veřejné rozhraní, tak jsem raději položil tento dotaz abych se něco dozvěděl.

    Já vím, že v zásadě jde o nic a jsou daleko důležitější věci, ale ve své podstatě mezi některými variantami nevidím rozdíl co do funkčnosti/použitelnosti a chtěl jsem vědět proč to někdo dělá tak a někdo tak --- ty důvody mě zajímají, že by žádné nebyly?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.11.2010 20:14 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Ty duvody jsou podle me tehoz druhu jako rozhodovani mezi tim, zda se ta funkce v prikladu bude jmenovat getText, GetText nebo treba get_text. Hlavni podle me je, aby byl styl v ramci Vaseho rozhrani konzistentni.
    21.11.2010 19:56 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Obě dělají zhruba totéž.

    Použít obyčejný Cčkový cast v C++ je možné a podporované. Ale C++ umí jemnější casty, lépe z nich lze poznat, co autor kdysi zamýšlel (jen odstranit const-nost, jen přetypovat na potomka a ne z čehokoliv, ...). Samozřejmě každé přetypování je určité nebezpečí. Když někdo udělá to co v příspěvku #6, dobře mu tak.

    Chytré string používají copy-on-write a počítání referencí (nebo kombinaci s eager-copy). Pokud by byl ten vracený string velký, vytvářela by se pokaždé nová kopie. (Chytré stringy nemohou zvyšovat počitadlo referencí u char* stringu, protože ho nemá.) V tom případě je místo statického C stringu mít statický std::string a vracet jeho (líné) kopie.

    Varianta getText(std::string &name) se hůř používá, protože volající musí mít lokální proměnnou na něco, co ho možná nezajímá. Třeba by chtěl zavolat foo(getText()) a nemůže.

    Když tu druhou variantu upravíte aby vracela std::string (bez &), a ne void, budou skoro stejně dobré. Ledaže by volající preferovali CString (MFC), QString (Qt), wxString (wxWidgets), GString (GTK) nebo bůhvíco.
    21.11.2010 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    A otočme to, co by jste použil v tomto případě a proč - snad to z někoho vytáhnu :).
    (Vracíme ASCII řetězec „vyšší“ typy nepřichází v úvahu, na výběr je jen char* nebo std::string).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    22.11.2010 18:38 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Pokud teda jde jen o styl, upřednostnil bych API vracející nějaký chytrý string. Práce s hodnotou je pohodlnější, nepotřebuje komentáře ohledně zodpovědnosti o dealokaci, a implementace se sdílenými daty nepřinášejí zas tak velké zatížení.
    23.11.2010 18:06 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    ja bych vracel "char const *", pokud nemas duvod vracet std::string. Precejenom kdyz z toho uzivatel bude chtit udelat string, tak to neni problem a bude to efektivnejsi

    btw. tim copy-on-write o kterym pise "biolog" bych si nebyl tak jistej. Pokud vim tak vetsina STL implementaci to nepouziva protoze to zpusobuje problemy u multithread aplikaci...
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    23.11.2010 20:01 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Děkuji všem, rozhodl jsem se zůstat při starém tudíž, vracet
    const char *
    z důvodů:
    • Dicki sem to tak dělal, nebyl-li ke změně nějaký vyšší důvod
    • Je to takové jednoduché, z mého pohledu „průhledné“
    • Nikdo nenamítl nic, co by to nějak shodilo
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.