abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 926 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: C++ vrácení konstatního textu z funkce

    20.11.2010 15:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Přečteno: 641×
    Po delší době se zabývám něčím „základním“ a narazil jsem si na záležitost vrácení konstantního textu z virtuální fce.

    Tento příklad asi není moc super s ohledem na bezpečnost
    virtual const char* getText() const
    {
      const char *name = "text";
      return name;
    };
    
    Tento už je asi lepší (nebo ne?)
    virtual void getText(std::string &name) const
    {
      name = "text";
    };
    
    ale mě by zajímalo jak se takové věci dělají obecně „správně“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    20.11.2010 16:07 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Zkuste si přeložit a spustit tento krátký prográmek:
    #include <stdio.h>
    
    void x() {      const char *abc = "abc"; printf("x: %p/%p\n", &abc, abc); }
    void y() { x(); const char *abc = "abc"; printf("y: %p/%p\n", &abc, abc); }
    void z() { y(); const char *abc = "abc"; printf("z: %p/%p\n", &abc, abc); }
    
    int main()
    {
    	z();
    	return 0;
    }
    
    To by Vás mělo přesvědčit, že tohle..
    virtual const char* getText() const
    {
      return "text";
    };
    
    ..je v naprostém pořádku :-)
    20.11.2010 16:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Nepochybuji o funkčnosti…, získáte tím ale ukazatel na místo, na které se můžete pokusit zapsat, tj. není to defensivní kopie.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.11.2010 16:29 mrk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce

    A kde je problém? Veď tá funkcia vracia const char*, čiže pointer na konštantné pole znakov. (aj keď, dá sa to obísť pomocou const_cast)

    A prečo nepoužijete návratový typ const std::string (hodnota, nie referencia)? std::string sa riadi zásadou copy-on-write, čiže samotné vytvorenie kópie je lacné, akurát sa možno zbytočne pracuje s počítadlom odkazov.

    20.11.2010 17:23 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Jak řekl mrk, pokusit zapsat se můžete, ale bez const_cast to nepůjde a to je jiná kapitola. A pak, kus kódu který jsem napsal není o prokázání funckčnosti ale správnosti :-)
    21.11.2010 11:08 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Trošku jsem se snažil lépe vysvětlit vo co mi go níže.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.11.2010 01:13 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Nevraci to nahodou pointer na lokalni promennou?
    23.11.2010 01:19 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Resp. co vlastne vola?
    return "text";
    
    Alokuje se dynamicke pole nebo ne?
    23.11.2010 01:27 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Ne, proboha!

    return "text";

    vrací ukazatel na globální, konstantní pole.
    20.11.2010 19:51 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Oba příklady jsou správně, ale dělají neco jiného. V prvním příkladu vracíš ukazatel na "text", v druhém vytváříš jeho kopii.
    21.11.2010 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Vím co ty fce dělají a ten rozdíl mi jde, ... je možné napsat další roj variant (neřeším správnost s ohledem na syntaxi a práce s pamětí :)).
    Zajímalo mě jak se to bezpečně reší v praxi v roce 2010 :).
    Varianta s char * umožní získat ukazatel do konstanty.
    #include <iostream>
    const char* getText() { return "Text"; }
    int main()
    {
      std::cout << getText() << std::endl;
      char *ch = (char *) getText();
      ch[0] = 't';
      std::cout << getText() << std::endl;
      return 0;
    }
    
    ... že to skončí s Segmentation fault, je jiná záležitost.

    2. Příklad již dává defensivní kopii, takže asi OK, ale zas práce s tím může být pracnější (víc psaní).
    Starší kódy jsou plné vracení ukazatele na konstatní řetězec(char[]).
    Vzhledem k tomu, že to má být součástí veřejného rozhraní, tak jsem chtěl zadiskutovat, jak je to správné řešit s ohledem na správný/bezpečný návrh a pohodlné použití.
    Ono asi bude rozumná, mnou úmyslně neuvedená varianta a zde vzpomenutá varianta s vracením std::string hodnotou.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.11.2010 12:24 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    char *ch = (char *) getText();

    1. chcete pouzivat c++, takze kdyz tak const_cast

    2. je to vedome poruseni restrikce const char *. Fce vracejici ukazatel na konstantu je zcela v poradku. Ostatne pokud budete chtit, muzete zpusobit pad aplikace i v pripade navratu std::string hodnotou...
    21.11.2010 14:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    ad. 1 - Já ano(i když si tím někdy nejsem jistý - jestli chci :) ), ale jak jsem psal jedná se o rozhraní a nevím kdo jak jej bude používat :)
    ad. 2 - jo je to vědomé porušení a asi by to mělo stačit k tomu, že tím pádem je to „dostačující“ argument proto se tím nezabývat
    Možná jsem to měl napsat nějak jinak, mě hlavně zajímá, která s variant je nejrozumnější, víceméně nenavádějící k jednoduchým chybám a obecně přijatelná.
    Osobně preferuji bod 1. tj. vrácení ukazatele na konstantu, bo je to takové „milé“ a historicky mi vlastní :).
    Nicméně setkávám se v novějších zdrojích s jinými variantami, což se dřív tak nevidělo, a protože fčul je rozhodnutí na mě, ale nejedná se o vnitřní záležitost, ale o veřejné rozhraní, tak jsem raději položil tento dotaz abych se něco dozvěděl.

    Já vím, že v zásadě jde o nic a jsou daleko důležitější věci, ale ve své podstatě mezi některými variantami nevidím rozdíl co do funkčnosti/použitelnosti a chtěl jsem vědět proč to někdo dělá tak a někdo tak --- ty důvody mě zajímají, že by žádné nebyly?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.11.2010 20:14 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Ty duvody jsou podle me tehoz druhu jako rozhodovani mezi tim, zda se ta funkce v prikladu bude jmenovat getText, GetText nebo treba get_text. Hlavni podle me je, aby byl styl v ramci Vaseho rozhrani konzistentni.
    21.11.2010 19:56 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Obě dělají zhruba totéž.

    Použít obyčejný Cčkový cast v C++ je možné a podporované. Ale C++ umí jemnější casty, lépe z nich lze poznat, co autor kdysi zamýšlel (jen odstranit const-nost, jen přetypovat na potomka a ne z čehokoliv, ...). Samozřejmě každé přetypování je určité nebezpečí. Když někdo udělá to co v příspěvku #6, dobře mu tak.

    Chytré string používají copy-on-write a počítání referencí (nebo kombinaci s eager-copy). Pokud by byl ten vracený string velký, vytvářela by se pokaždé nová kopie. (Chytré stringy nemohou zvyšovat počitadlo referencí u char* stringu, protože ho nemá.) V tom případě je místo statického C stringu mít statický std::string a vracet jeho (líné) kopie.

    Varianta getText(std::string &name) se hůř používá, protože volající musí mít lokální proměnnou na něco, co ho možná nezajímá. Třeba by chtěl zavolat foo(getText()) a nemůže.

    Když tu druhou variantu upravíte aby vracela std::string (bez &), a ne void, budou skoro stejně dobré. Ledaže by volající preferovali CString (MFC), QString (Qt), wxString (wxWidgets), GString (GTK) nebo bůhvíco.
    21.11.2010 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    A otočme to, co by jste použil v tomto případě a proč - snad to z někoho vytáhnu :).
    (Vracíme ASCII řetězec „vyšší“ typy nepřichází v úvahu, na výběr je jen char* nebo std::string).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    22.11.2010 18:38 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Pokud teda jde jen o styl, upřednostnil bych API vracející nějaký chytrý string. Práce s hodnotou je pohodlnější, nepotřebuje komentáře ohledně zodpovědnosti o dealokaci, a implementace se sdílenými daty nepřinášejí zas tak velké zatížení.
    23.11.2010 18:06 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    ja bych vracel "char const *", pokud nemas duvod vracet std::string. Precejenom kdyz z toho uzivatel bude chtit udelat string, tak to neni problem a bude to efektivnejsi

    btw. tim copy-on-write o kterym pise "biolog" bych si nebyl tak jistej. Pokud vim tak vetsina STL implementaci to nepouziva protoze to zpusobuje problemy u multithread aplikaci...
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    23.11.2010 20:01 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ vrácení konstatního textu z funkce
    Děkuji všem, rozhodl jsem se zůstat při starém tudíž, vracet
    const char *
    z důvodů:
    • Dicki sem to tak dělal, nebyl-li ke změně nějaký vyšší důvod
    • Je to takové jednoduché, z mého pohledu „průhledné“
    • Nikdo nenamítl nic, co by to nějak shodilo
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.