abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 13:37 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Cloudflare (Wikipedie) na svém blogu potvrdila bezpečnostní problém s její službou. V požadovaných odpovědích od reverzní proxy byla odesílána také data z neinicializované paměti. Útočník tak mohl získat cookies, autentizační tokeny, data posílaná přes HTTP POST a další citlivé informace. Jednalo se o chybu v parsování HTML. Zneužitelná byla od 22. září 2016 do 18. února 2017. Seznam webů, kterých se bezpečnostní problém potenciálně týká na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 08:22 | Nová verze

Byla vydána první beta verze Ubuntu 17.04 s kódovým názvem Zesty Zapus. Ke stažení jsou obrazy Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio a Xubuntu. Dle plánu by Ubuntu 17.04 mělo vyjít 13. dubna 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
23.2. 17:53 | Bezpečnostní upozornění

Google na svém blogu věnovaném počítačové bezpečnost informuje o nalezení "reálného" způsobu generování kolizí hašovací funkce SHA-1. Podrobnosti a zdrojové kódy budou zveřejněny do 90 dnů. Již dnes lze ale na stránce SHAttered nalézt 2 pdf soubory, jejichž obsah se liší a SHA-1 otisk je stejný (infografika).

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
23.2. 17:51 | Nová verze

Vyšla nová verzia open source software na správu a automatizáciu cloudových datacentier Danube Cloud 2.4. Danube Cloud je riešenie postavené na SmartOS, ZFS, KVM a zónach. Obsahuje vlastnosti ako integrovaný monitoring, DNS manažment, zálohy, a samozrejme rozsiahlu dokumentáciu.

dano | Komentářů: 6
23.2. 17:46 | Pozvánky

V Plzni se 3. až 5. března 2017 uskuteční AIMTEChackathon. Je to akce pro vývojáře, grafiky, webdesignéry i veřejnost. Akci provází zajímavé přednášky IT odborníků. Více o programu a možnosti přihlášení na stránkách akce.

cuba | Komentářů: 0
23.2. 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 7
22.2. 23:14 | Nová verze

Po třech týdnech od vydání první RC verze byla vydána první stabilní verze 17.01.0 linuxové distribuce pro routery a vestavěné systémy LEDE (Linux Embedded Development Environment), forku linuxové distribuce OpenWrt. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dotazy v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
22.2. 17:28 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2017-6074 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Jde o chybu v podpoře DCCP (Datagram Congestion Control Protocol). Do linuxového jádra se dostala v říjnu 2005. V upstreamu byla opravena 17. února (commit). Bezpečnostní chyba byla nalezena pomocí nástroje syzkaller [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
22.2. 15:00 | Zajímavý software

Společnost Valve vydala novou beta verzi SteamVR. Z novinek lze zdůraznit oficiální podporu Linuxu. Další informace o podpoře této platformy pro vývoj virtuální reality v Linuxu v diskusním fóru. Hlášení chyb na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 704 hlasů
 Komentářů: 66, poslední 22.2. 18:57
    Rozcestník

    Dotaz: Sockets & multithreading C++

    11.2.2011 19:59 Filgron
    Sockets & multithreading C++
    Přečteno: 577×

    Zdravím zdejší guru,

     

    v nedávné době jsem se začal zabývat a zajímat o používání socketů v C++ a tvorbou jednoduchých client/server aplikací. Postoupil jsem k problému, kdy chci řešit modelovou situaci:

    Existuje server, který periodicky načítá informace z blíže nespecifikovaného zdroje a ukládá si je do mezipaměti (pro zjednodušení řekněme soubor), tento server bude ,,poslouchat" na síti a bude obsluhovat klienty (klient se buďto pouze připojí, zažádá o informace z mezipaměti a hned se odpojí, nebo zůstane na kafe a bude si se serverem vyměňovat lichotky delší dobu). Klientů může být v jedné chvíli připojeno více, ale taky může být jen jeden a nebo o kafe v tuto chvíli nemá zájem nikdo.

    Zvažují vhodnou implementaci, zda-li to pojat jako více-vláknovou aplikaci, kdy jedno vlákno se stará o ukládání dat do mezipaměti, další o správu socketů s tím, že pro každého klienta by existovalo zvláštní vlákno, které by mu čaj naservírovalo.

    Druhou možností, co mne napadá je využití neblokovaného režimu socketů a selectu.

     

    Rád bych se Vás zeptal, který způsob je vhodnější, popř. pokud by Vás napadla jakákoliv jiná možnost, byl bych za ni velice rád)

     

    Ještě maličkost, ohledně více-vláknových aplikací bych Vás chtěl poprosit o radu, jakou knihovnu při nich eventuálně použít s tím, aby případná migrace mezi operačními systémy byla co nejméně bolestná (myšlen Tux a Win). Předem děkuju za Váš čas a případné kopance)

    Odpovědi

    11.2.2011 22:02 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++
    Pokud to má mít vysoký výkon nebo to má obsluhovat mnoho najednou připojených klientů, pak je nejlepším řešením epoll, select apod. Jinak si to můžeš naprogramovat, jak chceš :)

    Řešení pomocí vláken - tedy jedno vlákno na jednoho připojeného klienta - je řekl bych oblíbené, protože komunikace s klientem se pak snadno programuje. S vlákny mohou být problémy - žerou prostředky (paměť, také context switch není nejlevnější), špatně se ladí, mohou vznikat opravdu ošklivé chyby při špatné synchronizaci vláken. Tisíce vláken vedle sebe asi není ideální stav.

    Řešení pomocí selectu, epollu apod. je výkonnější, ale implementace takového serveru je o něco těžší.

    Je možná i kombinace - spojení, na kterých se zrovna nic neděje, mohou odpočívat v selectu/epollu, když ale něco přijde, může se o ně začít starat pro ně vyhrazené vlákno.

    Selectování/epollování rozdělit do více procesů, aby nebylo příliš spojení na jeden proces - počet otevřených deskriptorů je defaultně omezen tuším na 1024, dá se to zvýšit, ale AFAIK zase ne o moc.

    Jenom bych chtěl upozornit, že při selectování nemusejí být sokety v neblokujícím režimu :) Ten je zcela nutně potřeba snad až u edge-triggered epollu.

    Jestli je to vážně míněný projekt, je dobré přemýšlet i o bezpečnosti - o tom, jakým způsobem by útočník mohl server znepřístupnit nebo shodit, např. příliš velkým počtem spojení s napůl odeslaným požadavkem.

    11.2.2011 23:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++
    Pokud to má mít vysoký výkon nebo to má obsluhovat mnoho najednou připojených klientů, pak je nejlepším řešením epoll, select apod.

    Jen za předpokladu, že vygenerování odpovědi je velmi rychlé a nenáročné. Jinak je tato varianta dost nešťastná.

    Řešení pomocí vláken - tedy jedno vlákno na jednoho připojeného klienta - je řekl bych oblíbené, protože komunikace s klientem se pak snadno programuje.

    Spíš bych řekl, že použití vláken - aspoň u linuxových aplikací - moc populární není a stále výrazně převažuje používání samostatných procesů. Kromě již zmíněného k tomu asi přispěla i skutečnost, že vlastně až s jádry 2.6 (OK, u Red Hatu o chloupek dřív) přišla rozumně použitelná implementace POSIX threads.

    12.2.2011 11:06 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++
    Vlákna. Jelikož máme více jádrové procesory, tak to do jistého počtu vláken poběží rychleji, než kdyby se obsluha požadavků dělala sériově. Pokud bude počet vláken najednou extrémně vysoký, můžete začít vlákna poolovat.
    jakou knihovnu při nich eventuálně použít s tím, aby případná migrace mezi operačními systémy byla co nejméně bolestná
    Boost.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    12.2.2011 12:41 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++
    Threads are evil. Avoid them. (D.Hipp, sqlite)

    http://www.eecs.berkeley.edu/Pubs/TechRpts/2006/EECS-2006-1.pdf
    12.2.2011 13:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++
    Doporučuji si nastudovat řešení nginxu, lépe už to nejde :-) (je to kombinace vláken a epollu)

    Boost je multiplatformní. Umí thready (Boost::Thread) i sockety (Boost::ASIO).
    12.2.2011 22:02 Filgron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sockets & multithreading C++

    Děkuji všem za názory/připomínky, po lehkém zvážení jsem se rozhodl započít vývoj v knihovně Qt (kterou aspoň částečně již znám), výhodu vidím v tom, že víceméně na jakoukoliv funkcionalitu (např. parsování XML) existují knihovny a také samozřejmě využití signálů a slotů + víceméně bezproblémová portace na Win.

    Prozatimní poupravený návrh počítá s tím, že bude existovat jedno vlákno (které bude načítat informace z externího zdroje do mezipaměti v loopu, signálem je bude zasílat hlavní třídě, popř. bude od hlavní třídy očekávat instrukce (čtené slotem a přidávané do fronty, která se provede při každém průchodu cyklem)

    Ohledně připojování klientů, zatím stále váhám, jestli použít QThreadPool, kde by každý klient měl vlastní vlákno (neočekává se velký počet klientů , max 5 současně), nebo použít select (ač u něj nevím, jak v Qt).

    K další otázce, projekt je zatím myšlen pouze pro ,,studijní" účely, samozřejmě při ,,reálném" nasazení by jej bylo třeba zabezpečit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.