abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 54
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 386 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: Obchodní cestující vs. reálný svět

    Josef Kufner avatar 21.2.2011 10:44 Josef Kufner | skóre: 67
    Obchodní cestující vs. reálný svět
    Přečteno: 603×
    Ahoj,

    mám GPS souřadnice své aktuální polohy, cílové polohy a pak několik dalších míst, která chci v libovolném pořadí navštívit. Jak najít optimální cestu?

    Neznám cesty mezi jednotlivými body ani jejich vzdálenosti či dobu za jak dlouho trvá přesun mezi nimi. Jediné, co mám je jejich vzdálenost vzdušnou čarou.

    Pokud zadám pevné pořadí bodů, je už celkem lehké předat seznam Google Maps a nechat si cestu nakreslit (příklad). Otázkou však je, jak seřadit místa po cestě tak, aby cesta byla nejlepší, hlavně v případě, kdy chci použít hromadnou dopravu a nikoliv vlastní auto – návaznosti spojů můžou jednoduchým odhadem celkem hodně zamávat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Odpovědi

    21.2.2011 11:12 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    Jestli jsem to spravne pochopil tak neznas cenu cesty mezi uzly (dokonce ani jestli existuje). Tzn. takove zadani nema reseni. Vuci jake metrice by tedy cesta mela byt "nejlepsi" - cena, delka, doba? Jak to souvisi s programovanim?
    Josef Kufner avatar 21.2.2011 11:18 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    Otázka je o tom, jak takovou cenu automatizovaně zjistit, abych při zadání několika míst dostal cestu, kudy a v jakém pořadí kam jít.

    Metriku jsem neuváděl konkrétní, protože na ní v podstatě až tak nezáleží a prakticky to je kombinace ceny a doby.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Michy avatar 21.2.2011 16:55 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    Problém obchodního cestujícího nespočívá v obtížnosti nalezení algoritmu, ale v tom, že složitost triviálního algoritmu exponenciálně roste s počtem míst, která je třeba projít. Efektivnější algoritmus zatím nikdo nevymyslel. Více viz. wiki
    21.2.2011 18:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    Nikoliv algoritmus, ale problém. Tudíž efektivnější algoritmus vymyslet nelze.
    21.2.2011 20:57 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    To se právě neví. Pokud by se někomu podařilo najít efektivnější algoritmus, tak by to znamenalo, že P=NP. A to je zatím nerozhodnutý problém.
    Martin Tůma avatar 21.2.2011 18:00 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět

    Ale tu metriku musíš definovat, jinak neřešíš problém obchodního cestujícího, ale problém "ženská" - nevim co chci. Nelze zkrátka hledat to nejlepší, když ani nevíš co je dobrý...

    Každý má právo na můj názor!
    poky74 avatar 21.2.2011 18:55 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět

    To je naprosto perfektní hláška, dávám do bookmarků :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    21.2.2011 20:22 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    +1 :-D
    21.2.2011 19:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    Kolik je tech bodu? Pokud jich je min nez 8, proste vyzkousej vsechny moznosti..

    Pokud jich je vic, asi by se vyplatilo pouzit geneticky algoritmus, protoze tam se dobre zadavaji a meni kriteria, a neni to slozite naprogramovat (ale zas je to celkem pomale).
    Josef Kufner avatar 21.2.2011 22:22 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    No, koukám, že jsem si s tím titulkem pěkně zadělal :-D

    Samotné seřazení bodů je v pohodě, to z wikipedie vemu njaký pěkný algoritmus a je hotovo. To oč mi jde je, jak k té hromádce bodů sehnat hrany. Tedy jde o doplnění grafu o hrany těsně před tím, než na to pustím algoritmus obchodního cestujícího.

    Jako takové polovičaté řešení se nabízí použít jako metriku vzdálenosti vzdušnou čarou a takto seřazené body předat plánovači cesty v Google Maps. Ovšem při použití hromadné dopravy to není příliš užitečné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.2.2011 22:53 NeoV | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    no tak si z google maps dotiahni informaciu o vzdialenosti (autom) medzi kazdymi dvoma bodmi a a tieto vystupy vzdialenosti ti budu tvorit hrany....
    22.2.2011 09:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    To prave neudelas, protoze volba tech hromadnych prostredku je soucast te optimalizacni ulohy (neni to obchodni cestujici, protoze v tve uloze maji prestupy v uzlech ruznou cenu, a navic zalezi na case, kdy se tam dostanes). Neda se tedy udelat ani to, ze by se vybiraly dve po sobe jdouci hrany (tedy trojice vrcholu) a s nimi se to vyzkouselo, a tato data pouzit jako vstup pro reseni.

    Ale ja bych to proste bruteforcoval (popr. muzes zvolit par nahodnych reseni a ta pak mirne perturbovat). Ono se Googlu nic nestane, a clovek s tim nestravi tolik casu.
    AraxoN avatar 22.2.2011 15:37 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchodní cestující vs. reálný svět
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.