abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Sdílená pamět --> pole

    15.4.2011 10:13 Honza
    Sdílená pamět --> pole
    Přečteno: 513×

    Ahoj jsem v C/C++ trochu začátečník a chtěl bych se zeptat jak udělat abych do sdílený paměti u procesů dostal celý pole??Dostanu tam třeba celou strukturu ale jak tam dostat pole mi moc jasny neni jestli to teda vůbec jde.

    tohle je muj kod:

    #include <stdio.h>
    #include <sys/shm.h>
    #include <sys/stat.h>

    int main(){
    int segment_id;
    //int *shared_memory;
    struct shmid_ds shmbuffer;
    int segment_size;
    const int shared_segment_size = 0x6400;

    typedef struct struct_kamion{
    int id;
    int kolik;
    };
    struct_kamion pole_kamionu[2];

    struct_kamion *shared_memory;

    struct_kamion kamion = {1111,1};
    pole_kamionu[0] = kamion;
    struct_kamion kamion2 = {2222,2};
    pole_kamionu[1] = kamion2;
    /* Alokovani sdileneho pametoveno segmentu */
    segment_id = shmget(IPC_PRIVATE, shared_segment_size, IPC_CREAT | IPC_EXCL | S_IRUSR | S_IWUSR);

    /* Pripojeni sdileneho segmentu */
    shared_memory = (struct_kamion *) shmat(segment_id, NULL, NULL);
    printf("sdilena pamet byla pripojena na adresu %p\n", shared_memory);
    /* Urceni velikosti segmentu */
    shmctl(segment_id, IPC_STAT, &shmbuffer);
    segment_size = shmbuffer.shm_segsz;
    printf("velikost segmentu: %d\n", segment_size);
    /* Zapsani retezce do sdileneho pametoveho segmentu */
    shared_memory[0] = pole_kamionu[0];
    //shared_memory->id = pole_kamionu[0].id;  

    //sprintf(shared_memory, 23);
    /* Odpojeni pametoveho segmentu */
    shmdt(shared_memory);

    /* Nove pripojeni sdileneho segmentu( na urcitou adresu) */
    shared_memory = (struct_kamion*) shmat(segment_id, (void *) 0x5000000, NULL);
    printf("sdilena pamet byla pripojena na adresu %p\n", shared_memory);
    /* Vypis retezce ze sdilene pameti */
    int idKamionu = 4;//shared_memory->id;
    printf("%d\n", idKamionu);
    /* Odpojeni segmentu */
    shmdt(shared_memory);

    /* Dealokovani sdileneho pametoveho segmentu */
    shmctl(segment_id, IPC_RMID, NULL);

    return(0);
    }

    Odpovědi

    15.4.2011 16:18 Sten Fil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílená pamět --> pole
    Se sdilenou je to podobne jako s malloc. Nejlepe na zacatku prg. alokace a na konci to vse uvolnis.

    Zaalokujes si napr. pro 10 zaznamu kamion. sizeof (kamion) * 10.

    A pak pomoci ukazatele pristupujes na jednotlive zaznamy.

    17.4.2011 13:09 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílená pamět --> pole
    A jak bych tam třeba dostal ještě dvourozměrný pole??
    17.4.2011 14:46 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílená pamět --> pole
    nasimulujes je pomoci jednorozmernyho pole.

    To znamena alokujes

    sizeof(kamion) * pocet_radku * pocet_sloupcu

    a potom misto

    pole[radek][sloupec]

    k tomu pristupujes pomoci

    pole[radek * pocet_sloupcu + sloupec]
    17.4.2011 15:08 zvj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílená pamět --> pole
    Princip je porad stejnej. Shmat() ti pripoji pozadovanej segment a pokud vsechno dobre dopadne tak vrati void pointer na prvni byte. Tenhle pointer si pretypujes na co potrebujes. Pokud chces treba 2-rozmerny pole intu pretypujes na int**.
    int** pole = (int**) shmat(segment_id, NULL, NULL); 
    
    pole[0][0] = ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.