abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 26
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 924 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
    pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Přečteno: 122×
    Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

    Odpovědi

    20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

    class Cplx {
    protected:
      double x;
      double y;
    public:
      Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    20.4.2011 19:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
    Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
    Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
    Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, Complex &c)
    Complex operator *(Complex &c, const double &num)
    Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

    Časť triedy:
    class Complex
    {
        public:
            Complex(){};
            Complex(double re, double im);
            friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
            friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
            friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
            void Display();
        private:
            double re;
            double im ;
    };
    Ďakujem za pomoc :)
    21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
    21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

    #include <iostream>
    
    class C {
    public:
      double x;
      double y;
      C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    inline const C operator * (const C& a, const C& b)
    {
      return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
    }
    
    int main()
    {
      C a(3,5);
      C b;
    
      b = 2 * a;
    
      std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";
    
      return 0;
    }
    
    21.4.2011 20:43 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A nemělo by to být spíš takto?
    Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
    Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
    
    A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
    21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
    21.4.2011 22:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
    21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.