abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.8.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus. Nejnovější verze Lazarusu je postavena na Free Pascal Compileru (FPC) 3.0.4. Podrobnosti v poznámkách k vydání (Lazarus, Free Pascal Compiler).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
dnes 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0 svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Nejnovější verze ScummVM přináší podporu pro 23 zcela nových starých her. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
16.12. 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 67
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1026 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
    pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Přečteno: 123×
    Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

    Odpovědi

    20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

    class Cplx {
    protected:
      double x;
      double y;
    public:
      Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    20.4.2011 19:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
    Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
    Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
    Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, Complex &c)
    Complex operator *(Complex &c, const double &num)
    Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

    Časť triedy:
    class Complex
    {
        public:
            Complex(){};
            Complex(double re, double im);
            friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
            friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
            friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
            void Display();
        private:
            double re;
            double im ;
    };
    Ďakujem za pomoc :)
    21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
    21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

    #include <iostream>
    
    class C {
    public:
      double x;
      double y;
      C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    inline const C operator * (const C& a, const C& b)
    {
      return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
    }
    
    int main()
    {
      C a(3,5);
      C b;
    
      b = 2 * a;
    
      std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";
    
      return 0;
    }
    
    21.4.2011 20:43 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A nemělo by to být spíš takto?
    Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
    Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
    
    A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
    21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
    21.4.2011 22:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
    21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.