abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.3.0 odlehčeného desktopového prostředí Lumina (Wikipedie, GitHub) postaveného nad toolkitem Qt. Z novinek lze zmínit nový motiv ikon nahrazující Oxygen (material-design-[light/dark]) nebo vlastní multimediální přehrávač (lumina-mediaplayer).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:33 | Bezpečnostní upozornění

Před šesti týdny byly publikovány výsledky bezpečnostního auditu zdrojových kódů OpenVPN a nalezené bezpečnostní chyby byly opraveny ve verzi OpenVPN 2.4.2. Guido Vranken minulý týden oznámil, že v OpenVPN nalezl další čtyři bezpečnostní chyby (CVE-2017-7520, CVE-2017-7521, CVE-2017-7522 a CVE-2017-7508). Nejzávažnější z nich se týká způsobu, jakým aplikace zachází s SSL certifikáty. Vzdálený útočník může pomocí speciálně

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:55 | Zajímavý projekt

V Edici CZ.NIC vyšla kniha Průvodce labyrintem algoritmů. Kniha je ke stažení zcela zdarma (pdf) nebo lze objednat tištěnou verzi za 339 Kč (připojení přes IPv4) nebo 289 Kč (připojení přes IPv6).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 06:33 | Zajímavý software

Byla vydána verze 2.2.0 svobodného správce hesel KeePassXC (Wikipedie). Jedná se o komunitní fork správce hesel KeePassX s řadou vylepšení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:11 | IT novinky

Vývojář Debianu Henrique de Moraes Holschuh upozorňuje v diskusním listu debian-devel na chybu v Hyper-Threadingu v procesorech Skylake a Kaby Lake od Intelu. Za určitých okolností může chyba způsobit nepředvídatelné chování systému. Doporučuje se aktualizace mikrokódu CPU nebo vypnutí Hyper-Threadingu v BIOSu nebo UEFI [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.6. 01:23 | Komunita

Phoronix spustil 2017 Linux Laptop Survey. Tento dotazník s otázkami zaměřenými na parametry ideálního notebooku s Linuxem lze vyplnit do 6. července.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 22:44 | Nová verze

Po třech měsících vývoje od vydání verze 5.5.0 byla vydána verze 5.6.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). Do digiKamu se mimo jiné vrátila HTML galerie a nástroj pro vytváření videa z fotografií. V Bugzille bylo uzavřeno více než 81 záznamů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.6. 17:44 | Nová verze

Byla vydána verze 9.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 13:53 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-06-21 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Z novinek lze zdůraznit IDE Thonny pro vývoj v programovacím jazyce Python a především offline verzi Scratche 2.0. Ten bylo dosud možné používat pouze online. Offline bylo možné používat pouze Scratch ve verzi 1.4. Z nového Scratchu lze ovládat také GPIO piny. Scratch 2.0 vyžaduje Flash.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.6. 14:24 | Nová verze

Opera 46, verze 46.0.2597.26, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 59. Z novinek lze zmínit například podporu APNG (Animated Portable Network Graphics). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera. Oznámení o vydání zmiňuje také první televizní reklamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (31%)
 (1%)
 (9%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 842 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
    pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Přečteno: 122×
    Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

    Odpovědi

    20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

    class Cplx {
    protected:
      double x;
      double y;
    public:
      Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    20.4.2011 19:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
    Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
    Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
    Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, Complex &c)
    Complex operator *(Complex &c, const double &num)
    Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

    Časť triedy:
    class Complex
    {
        public:
            Complex(){};
            Complex(double re, double im);
            friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
            friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
            friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
            void Display();
        private:
            double re;
            double im ;
    };
    Ďakujem za pomoc :)
    21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
    21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

    #include <iostream>
    
    class C {
    public:
      double x;
      double y;
      C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    inline const C operator * (const C& a, const C& b)
    {
      return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
    }
    
    int main()
    {
      C a(3,5);
      C b;
    
      b = 2 * a;
    
      std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";
    
      return 0;
    }
    
    21.4.2011 20:43 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A nemělo by to být spíš takto?
    Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
    Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
    
    A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
    21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
    21.4.2011 22:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
    21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.