abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:11 | Zajímavý článek

Soudní dvůr Evropské unie rozhodl (tisková zpráva) ve věci C-527/15: Prodej multimediálního přehrávače, který umožňuje zdarma a jednoduše shlédnout na televizní obrazovce filmy protiprávně zpřístupněné na internetu, může představovat porušení autorského práva.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 67
včera 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.4. 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
24.4. 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 18
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (34%)
 (1%)
 (7%)
 (45%)
 (10%)
Celkem 306 hlasů
 Komentářů: 43, poslední dnes 02:36
    Rozcestník

    Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
    pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Přečteno: 122×
    Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

    Odpovědi

    20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

    class Cplx {
    protected:
      double x;
      double y;
    public:
      Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    20.4.2011 19:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
    Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
    Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
    Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, Complex &c)
    Complex operator *(Complex &c, const double &num)
    Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

    Časť triedy:
    class Complex
    {
        public:
            Complex(){};
            Complex(double re, double im);
            friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
            friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
            friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
            void Display();
        private:
            double re;
            double im ;
    };
    Ďakujem za pomoc :)
    21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
    21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

    V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

    #include <iostream>
    
    class C {
    public:
      double x;
      double y;
      C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
    };
    
    inline const C operator * (const C& a, const C& b)
    {
      return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
    }
    
    int main()
    {
      C a(3,5);
      C b;
    
      b = 2 * a;
    
      std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";
    
      return 0;
    }
    
    21.4.2011 20:43 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    A nemělo by to být spíš takto?
    Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
    Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
    Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
    
    A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
    21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
    21.4.2011 22:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
    21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
    Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
    No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.