abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.12. 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
5.12. 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 797 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
pretaženie operatora s konštantou naľavo
Přečteno: 119×
Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

Odpovědi

20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

class Cplx {
protected:
  double x;
  double y;
public:
  Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
};
20.4.2011 19:35 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
Complex operator *(const double &num, Complex &c)
Complex operator *(Complex &c, const double &num)
Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

Časť triedy:
class Complex
{
    public:
        Complex(){};
        Complex(double re, double im);
        friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
        friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
        friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
        void Display();
    private:
        double re;
        double im ;
};
Ďakujem za pomoc :)
21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

#include <iostream>

class C {
public:
  double x;
  double y;
  C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
};

inline const C operator * (const C& a, const C& b)
{
  return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
}

int main()
{
  C a(3,5);
  C b;

  b = 2 * a;

  std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";

  return 0;
}
21.4.2011 20:43 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
A nemělo by to být spíš takto?
Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
21.4.2011 22:21 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.