abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 6
včera 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
20.2. 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 34
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 680 hlasů
 Komentářů: 63, poslední dnes 11:29
Rozcestník

Dotaz: pretaženie operatora s konštantou naľavo

Xgamer avatar 20.4.2011 19:04 Xgamer | skóre: 4
pretaženie operatora s konštantou naľavo
Přečteno: 122×
Zdravím, mam za úlohu nakodiť "knihovnu" na základne operácie s komplexnými číslami. Samozrejme relatívne jednoduchá úloha, ktorá sa dá vyriešiť pomocou preťažovanie operátorov. Avšak v tom je aj ten problém :). Neviem totiž ako spraviť aby mi fungovalo napríklad niečo takéto c1 = 2 * c1 Opačne čiže c1*2 funguje bezproblémovo, ale neviem ako spraviť aby to fungovalo aj naopak, neviem ako to zapísať. Ďakujem za pomoc

Odpovědi

20.4.2011 19:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

Je potřeba, aby vaše třída měla konstruktor, který půjde volat s jedním reálným parametrem, tj. např.

class Cplx {
protected:
  double x;
  double y;
public:
  Cplx(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
};
20.4.2011 19:35 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Jednoduše udělejte operátor mimo třídu a se dvěma parametry:
Complex operator *(const double &left, const Complex &right);
Xgamer avatar 21.4.2011 20:11 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Ano tak by to šlo ale gcc mi stále hlasi že už mam viacnasobnu definiciu operatora. Ide o to že ja potrebujem spraviť:
Complex operator *(Complex &c1, Complex &c2)
Complex operator *(const double &num, Complex &c)
Complex operator *(Complex &c, const double &num)
Som z toho trošku jeleň, na googli nemožem nič rozumne k tomu najsť niečo čo by riešilo všetky pripady ako potrebujem ja... Ako som pochopil tak to nemožem všetko nadefinovať ako metody, resp. v tele triedy ale ako friend funkcie no ani tak mi to nefunguje.

Časť triedy:
class Complex
{
    public:
        Complex(){};
        Complex(double re, double im);
        friend Complex operator * (Complex &c1,const double &num) ;
        friend Complex operator * (const double &num, Complex &c1) ;
        friend Complex operator * (Complex &c1, Complex &c2);
        void Display();
    private:
        double re;
        double im ;
};
Ďakujem za pomoc :)
21.4.2011 20:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
A zkoušel jste to, co jsem vám poradil v první odpovědi?
Xgamer avatar 21.4.2011 21:54 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Skúšal som to, stale mi to hlási viacnásobná definicia...
21.4.2011 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo

V tom případě ukažte, co přesně jste zkoušel, protože to funguje:

#include <iostream>

class C {
public:
  double x;
  double y;
  C(double xx=0.0, double yy=0.0) : x(xx), y(yy) {}
};

inline const C operator * (const C& a, const C& b)
{
  return C(a.x*b.x-a.y*b.y, a.x*b.y+a.y*b.x);
}

int main()
{
  C a(3,5);
  C b;

  b = 2 * a;

  std::cout << b.x << " + " << b.y << "i\n";

  return 0;
}
21.4.2011 20:43 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
A nemělo by to být spíš takto?
Complex operator *(const Complex &c1, const Complex &c2)
Complex operator *(const double &num, const Complex &c)
Complex operator *(const Complex &c, const double &num)
A napiš to mimo tělo té třídy, jak radil Sten.
21.4.2011 21:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Není u double ta konstantní reference trochu overkill?
Xgamer avatar 21.4.2011 21:58 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Neviem, tak sa v tom nevyznam :)vždy to bude len konštatne čislo tak neviem. Každá nová vedomosť je dobrá :)
21.4.2011 22:21 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
No jak na které architektuře, jsem holt zvyklej na ty starý (16-bit, 32-bit), kde bylo lepší všechno, co je větší než registr a není konstanta, předávat referencí, ale na 64-bitovém počítači už se double vejde do registru, tak tam je to zbytečný.
21.4.2011 23:28 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
Nejenom zbytečné. Pokud to totiž budete opravdu předávat přes pointer (který je mimochodem stejně velký jako double), znamená to zdržení na jeho dereferencování. V praxi je ale samozřejmě otázka, co z toho v konkrétním případě udělá kompilátor.
Xgamer avatar 21.4.2011 21:56 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: pretaženie operatora s konštantou naľavo
No vyzerá to že si prehádzal len poradie? No nenapadlo ma že by to s tým niečo mohlo mať, ale skusil som to a stale to iste:( ono pokial nemam zadefinovaný operator pre riešenie ked je na lavej strane tá konštanta tak to ide...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.