Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
dobry den,
mohl by mi nekdo vysvetlit, proc u obou techto kodu je vysledek pokazde jiny? v pripade C je v promenne "c" ulozeno take cislo 2, ktere by tam ale byt nemelo, ze?
v pripade C++ je v "c" ulozeno cislo, ktere je rovne maximalni hodnote int zkracene o prave zadane cislo vzdy o jednu mensi
kod C
#include <stdio.h> int main() { int a; signed int b; unsigned int c; printf("Enter a"); scanf("%d", &a); printf("int=%d",a); printf("Enter b"); scanf("%d", &b); printf(" signed=%d",b); printf("Enter c"); scanf("%d", &c); printf(" unsigned=%d",c); return 0; }
kod C++
#include <iostream> using namespace std; int main(void) int a; signed int b; unsigned int c; cout << "Enter number a: "; cin >> a; cout << "Enter number b: "; cin >> b; cout << "Enter number c: "; cin >> c; cout << "int = "<< a << ", signed int = " << b << ", unsigned int = "<< c << endl; }
predem dekuji za jakekoli reakce
Řešení dotazu:
[petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 2 int=2 Enter b 2 signed=2 Enter c 2 unsigned=2 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 1 int=1 Enter b 1 signed=1 Enter c 1 unsigned=1 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 100 int=100 Enter b 100 signed=100 Enter c 100 unsigned=100
[petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 2 Enter number b: 2 Enter number c: 2 int = 2, signed int = 2, unsigned int = 2 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 1 Enter number b: 1 Enter number c: 1 int = 1, signed int = 1, unsigned int = 1 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 100 Enter number b: 100 Enter number c: 100 int = 100, signed int = 100, unsigned int = 100
int
, long
i long long
je default signed. Jen v případě char
je to složitější a závisí to na dalších okolnostech.
scanf("%u", &c); printf(" unsigned=%u",c);
To má být nějaký kvíz "uhodněte, jak měl znít dotaz"? Za prvé: druhá ukázka nejde přeložit, protože vám tam chybí otevírací levá složená závorka funkce main()
. Za druhé: neuvádíte, na jaké platformě a jakým překladačem jste to překládal. Za třetí (a nejhorší): neobtěžoval jste se ani napsat, s jakým vstupem jste to vlastně testoval. Za čtvrté: tvrdíte, že v proměnné c
je u první ukázky hodnota 2; jak jste na to přišel, když vypisujete něco jiného, než její obsah?
Můj tip je, že jste zadával hodnotu -2, první program vám vypsal třikrát -2 (ne 2, jak tvrdíte) a druhý dvakrát -2 a potřetí něco jako 2^{32}-2. Vysvětlení je takové, že v prvním programu konvertujete zadanou hodnotu (při vstupu) na unsigned int
a pak zase zpátky na int (při volání printf()
). Ve druhém provedete konverzi jen jednou (při zpracování vstupu), u výstupu se použije správná verze operátoru <<
podle typu proměnné. Pokud byste v prvním programu použil u posledního printf()
správný formát %u
, dopadlo by to stejně.
Tiskni
Sdílej: