abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | IT novinky

Google na YouTube oficiálně představil Android 8.0 Oreo. Přehled novinek v příspěvku na blogu věnovaném vývojářům.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:44 | Zajímavý článek

Po téměř 3 měsících od vydání třetího čísla publikoval Michal Špaček na svých stránkách čtvrté číslo newsletteru věnovanému bezpečnosti, bezpečnému vývoji převážně webových aplikací a bezpečnosti uživatelů. Jedná se současně o číslo poslední: "Nepíše se mi to lehce, a trvalo to, než jsem to ze sebe dostal, ale tohle je poslední newsletter v této podobě. Ani jsem ho nestihl pojmenovat a už jsem ho zabil. Nezbývá mi tolik času, abych každou událost, novinku a změnu v prohlížeči detailně popisoval tak, jak bych v newsletteru chtěl, mrzí mě to".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:00 | Nová verze

Byla vydána diaspora* ve verzi 0.7.0.0. Jedná se o svobodný software, který slouží jako osobní webový server pro poskytování služeb sociální sítě (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu a na GitHubu. Sociální síť diaspora* byla před pěti lety předána komunitě.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | IT novinky

Společnost Hardkernel stojící za jednodeskovými počítači ODROID představila na YouTube minipočítač určený pro domácí cloud ODROID-HC1 vycházející z ODROID-XU4. Minipočítač s kovovou krabičkou, do které stačí vložit 2 a půl palcový disk, lze koupit za 49 dolarů. ODROID-HC1 je stohovatelný.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
20.8. 16:22 | Nová verze

Byl vydán DB Browser for SQLite (sqlitebrowser) ve verzi 3.10.0. Nejnovější stabilní verze této grafické nadstavby nad relačním databázovým systémem SQLite (Wikipedie) přináší například integraci s DBHub.io, tj. platformou pro sdílení SQLite databází. Podrobnosti na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.8. 08:00 | IT novinky

Andy Rubin, spoluzakladatel společnosti Android, jež byla v roce 2005 koupena Googlem, nyní CEO společnosti Essential Products, oznámil předprodej chytrého telefonu Essential. Telefon se začne rozesílat 1. září. Cena telefonu je 699 dolarů. Cena telefonu současně s 360° kamerou s rozlišením 4K byla stanovena na 749 dolarů. Kameru, v budoucnu i další příslušenství, lze k telefonu připojit pomocí konektoru s magnety.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.8. 13:44 | Zajímavý software

Evropská komise vydala novou verzi 1.4.0.1 svého open source v Javě naprogramovaného softwaru pro online průzkumy EUSurvey. Online dotazníky lze vytvářet na stránkách Evropské komise nebo si lze software stáhnout (zip a war) a nainstalovat lokálně. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí EUPL (European Union Public Licence).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.8. 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (18%)
 (76%)
Celkem 371 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: program v SDL

    20.7.2003 14:00 Hales
    program v SDL
    Přečteno: 98×
    Všude jsem četl, že SDL je nízkoúrovnˇová knihovna pro praci pod grafickym prostředím a tudíž že je dˇábelsky rychlá. Když jsem udělal malý program, který pouze posunuje bitmapu po obrazovce, aniž bych ho nějakým způsobem zpomaloval (třeba fnc. Delay a podob.). Po spuštění programu na 1 Ghz PC program vcelku pohodově posouvá onu bitmapu po obrazovce - na muj vkus to moc fofry nejsou. Nevíte, jestli se dá zrychlit vykreslování, při použití SDL knihoven ???

    Odpovědi

    Jiri 20.7.2003 14:29 Jiri "eR0" Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Vitej v klubu. :-) Ja zacal pred par mesici delat remake jedne pekne osmibitove hry (Atari/C64) a narazil jsem na to same. Po jistem patrani jsem prisel na to, ze 2D operace v Linuxove SDL _nejsou_akcelerovane_. :-( Takze jedina sance jak to zrychlit, je pouzit OpenGL (je taky v SDLku). Tzn. jet ve 3D a holt nepouzivat souradnici 'z'. Pak to pekne svisti. :-)
    Pokud jde o tu hru, dodelal jsem graficky engine a ted uz jsem na to pekne dlouho nesah. :-(
    20.7.2003 14:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Tak to ti pekne dekuju. Taky jsem chtel udelat jednu gamesku, ale chtel jsem, aby to bezelo i na slabsich strojich, coz s open gl asi moc nepujde :o(
    20.7.2003 16:46 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Taky jsem SDL neco zkousel a muzu jen potvrdit, ze nejvetsi urychleni predstavuje jen spravan logika vykreslovani. Snazit se nekresli ani o pixel vic, ik kdyz to znamena sledovat kazdou zmenu. (Nejlepsi je pouzit regiony -> pridavat do nich obdelniky pri "off-screen" kresleni a pak z nich zase ty obdelniky, tentokrat uz neprekryvajici se, dostat...). Taky tam existuje nejaka funkce (bohuzel uz nevim, jak se jmenuje), ktera udela neco jako mapovani primo na cilovy zarizeni a vykreslovani je pak asi 2x rychlejsi. Proste se vytvori surface, zavola se neco jako surface->mapdeviceblabla() a je to :-). Jinak bohuzel nevim, jak by se to dalo zlepsit. Akcelerovany to ale podle mne je...
    20.7.2003 19:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Mate nejspis na mysli SDL_DisplayFormat () - coz stejne o moc nepomuze - na hratelnou trosku zabavnou hru je to porad dost pomaly - neuspokojivý :o(
    20.7.2003 22:25 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Jojo, myslim, ze to bude ono... No ja teda nevim, ale asi by to vazne chtelo nejaky optimalizace mimo SDL, mne rychlost docela uspokojila... :-)
    21.7.2003 11:37 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Máte na mysli nějakou jinou knohovnu (popřipadě jakou (multiplatfomní) ?) (Netším, co bych opimalizoval v mem programu, pokud tam ještě něco oříznu, tak už nepujde vidět vubec nic :o( )
    27.7.2003 21:27 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Pro prozkoumani, ktera funkce zere nejvice procesoru jsem pouzival "gprof". Programek zkompiluj s flagy: -g -pg
    27.7.2003 21:25 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Podle me SDL_DisplayFormat() pomuze hodne.

    Koukni napr. na:
    http://kvik.sh.cvut.cz/~fidlej/c.html#cars

    S rychlosti jsem naprosto spokojen. Kdyztak se zeptej.

    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru (nic vic).
     * Vhodne pro nahrati Ikony, kdyz jeste neni
     * inicializovana grafika
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImageLight(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    
    	printf("Budu nahravat obrazek %s\n", path);
    
    	image_bmp = SDL_LoadBMP(path);
    	if (image_bmp == NULL) {
    		// vynadani a konec
    		CSystem::problemSDL();
    	}
    
    	return image_bmp;
    }
    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru
     * a prevede ho do zobrazitelneho stavu
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImage(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    	SDL_Surface *surface;
    
    	image_bmp = loadImageLight(path);
    
    	surface = SDL_DisplayFormat(image_bmp);
    	SDL_FreeSurface(image_bmp);
    	return surface;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.