abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 803 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: program v SDL

20.7.2003 14:00 Hales
program v SDL
Přečteno: 93×
Všude jsem četl, že SDL je nízkoúrovnˇová knihovna pro praci pod grafickym prostředím a tudíž že je dˇábelsky rychlá. Když jsem udělal malý program, který pouze posunuje bitmapu po obrazovce, aniž bych ho nějakým způsobem zpomaloval (třeba fnc. Delay a podob.). Po spuštění programu na 1 Ghz PC program vcelku pohodově posouvá onu bitmapu po obrazovce - na muj vkus to moc fofry nejsou. Nevíte, jestli se dá zrychlit vykreslování, při použití SDL knihoven ???

Odpovědi

Jiri 20.7.2003 14:29 Jiri "eR0" Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Vitej v klubu. :-) Ja zacal pred par mesici delat remake jedne pekne osmibitove hry (Atari/C64) a narazil jsem na to same. Po jistem patrani jsem prisel na to, ze 2D operace v Linuxove SDL _nejsou_akcelerovane_. :-( Takze jedina sance jak to zrychlit, je pouzit OpenGL (je taky v SDLku). Tzn. jet ve 3D a holt nepouzivat souradnici 'z'. Pak to pekne svisti. :-)
Pokud jde o tu hru, dodelal jsem graficky engine a ted uz jsem na to pekne dlouho nesah. :-(
20.7.2003 14:39 Hales
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Tak to ti pekne dekuju. Taky jsem chtel udelat jednu gamesku, ale chtel jsem, aby to bezelo i na slabsich strojich, coz s open gl asi moc nepujde :o(
20.7.2003 16:46 Czerteak
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Taky jsem SDL neco zkousel a muzu jen potvrdit, ze nejvetsi urychleni predstavuje jen spravan logika vykreslovani. Snazit se nekresli ani o pixel vic, ik kdyz to znamena sledovat kazdou zmenu. (Nejlepsi je pouzit regiony -> pridavat do nich obdelniky pri "off-screen" kresleni a pak z nich zase ty obdelniky, tentokrat uz neprekryvajici se, dostat...). Taky tam existuje nejaka funkce (bohuzel uz nevim, jak se jmenuje), ktera udela neco jako mapovani primo na cilovy zarizeni a vykreslovani je pak asi 2x rychlejsi. Proste se vytvori surface, zavola se neco jako surface->mapdeviceblabla() a je to :-). Jinak bohuzel nevim, jak by se to dalo zlepsit. Akcelerovany to ale podle mne je...
20.7.2003 19:39 Hales
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Mate nejspis na mysli SDL_DisplayFormat () - coz stejne o moc nepomuze - na hratelnou trosku zabavnou hru je to porad dost pomaly - neuspokojivý :o(
20.7.2003 22:25 Czerteak
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Jojo, myslim, ze to bude ono... No ja teda nevim, ale asi by to vazne chtelo nejaky optimalizace mimo SDL, mne rychlost docela uspokojila... :-)
21.7.2003 11:37 Hales
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Máte na mysli nějakou jinou knohovnu (popřipadě jakou (multiplatfomní) ?) (Netším, co bych opimalizoval v mem programu, pokud tam ještě něco oříznu, tak už nepujde vidět vubec nic :o( )
27.7.2003 21:27 Ivo Danihelka | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Pro prozkoumani, ktera funkce zere nejvice procesoru jsem pouzival "gprof". Programek zkompiluj s flagy: -g -pg
27.7.2003 21:25 Ivo Danihelka | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
Podle me SDL_DisplayFormat() pomuze hodne.

Koukni napr. na:
http://kvik.sh.cvut.cz/~fidlej/c.html#cars

S rychlosti jsem naprosto spokojen. Kdyztak se zeptej.

//---------------------------------------------------
/**
 * Nahraje obrazek z BMP souboru (nic vic).
 * Vhodne pro nahrati Ikony, kdyz jeste neni
 * inicializovana grafika
 */
	SDL_Surface *
CSystem::loadImageLight(const char *path)
{
	SDL_Surface *image_bmp;

	printf("Budu nahravat obrazek %s\n", path);

	image_bmp = SDL_LoadBMP(path);
	if (image_bmp == NULL) {
		// vynadani a konec
		CSystem::problemSDL();
	}

	return image_bmp;
}
//---------------------------------------------------
/**
 * Nahraje obrazek z BMP souboru
 * a prevede ho do zobrazitelneho stavu
 */
	SDL_Surface *
CSystem::loadImage(const char *path)
{
	SDL_Surface *image_bmp;
	SDL_Surface *surface;

	image_bmp = loadImageLight(path);

	surface = SDL_DisplayFormat(image_bmp);
	SDL_FreeSurface(image_bmp);
	return surface;
}

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.