abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.4. 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (2%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 361 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: program v SDL

    20.7.2003 14:00 Hales
    program v SDL
    Přečteno: 98×
    Všude jsem četl, že SDL je nízkoúrovnˇová knihovna pro praci pod grafickym prostředím a tudíž že je dˇábelsky rychlá. Když jsem udělal malý program, který pouze posunuje bitmapu po obrazovce, aniž bych ho nějakým způsobem zpomaloval (třeba fnc. Delay a podob.). Po spuštění programu na 1 Ghz PC program vcelku pohodově posouvá onu bitmapu po obrazovce - na muj vkus to moc fofry nejsou. Nevíte, jestli se dá zrychlit vykreslování, při použití SDL knihoven ???

    Odpovědi

    Jiří Svoboda avatar 20.7.2003 14:29 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Vitej v klubu. :-) Ja zacal pred par mesici delat remake jedne pekne osmibitove hry (Atari/C64) a narazil jsem na to same. Po jistem patrani jsem prisel na to, ze 2D operace v Linuxove SDL _nejsou_akcelerovane_. :-( Takze jedina sance jak to zrychlit, je pouzit OpenGL (je taky v SDLku). Tzn. jet ve 3D a holt nepouzivat souradnici 'z'. Pak to pekne svisti. :-)
    Pokud jde o tu hru, dodelal jsem graficky engine a ted uz jsem na to pekne dlouho nesah. :-(
    20.7.2003 14:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Tak to ti pekne dekuju. Taky jsem chtel udelat jednu gamesku, ale chtel jsem, aby to bezelo i na slabsich strojich, coz s open gl asi moc nepujde :o(
    20.7.2003 16:46 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Taky jsem SDL neco zkousel a muzu jen potvrdit, ze nejvetsi urychleni predstavuje jen spravan logika vykreslovani. Snazit se nekresli ani o pixel vic, ik kdyz to znamena sledovat kazdou zmenu. (Nejlepsi je pouzit regiony -> pridavat do nich obdelniky pri "off-screen" kresleni a pak z nich zase ty obdelniky, tentokrat uz neprekryvajici se, dostat...). Taky tam existuje nejaka funkce (bohuzel uz nevim, jak se jmenuje), ktera udela neco jako mapovani primo na cilovy zarizeni a vykreslovani je pak asi 2x rychlejsi. Proste se vytvori surface, zavola se neco jako surface->mapdeviceblabla() a je to :-). Jinak bohuzel nevim, jak by se to dalo zlepsit. Akcelerovany to ale podle mne je...
    20.7.2003 19:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Mate nejspis na mysli SDL_DisplayFormat () - coz stejne o moc nepomuze - na hratelnou trosku zabavnou hru je to porad dost pomaly - neuspokojivý :o(
    20.7.2003 22:25 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Jojo, myslim, ze to bude ono... No ja teda nevim, ale asi by to vazne chtelo nejaky optimalizace mimo SDL, mne rychlost docela uspokojila... :-)
    21.7.2003 11:37 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Máte na mysli nějakou jinou knohovnu (popřipadě jakou (multiplatfomní) ?) (Netším, co bych opimalizoval v mem programu, pokud tam ještě něco oříznu, tak už nepujde vidět vubec nic :o( )
    27.7.2003 21:27 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Pro prozkoumani, ktera funkce zere nejvice procesoru jsem pouzival "gprof". Programek zkompiluj s flagy: -g -pg
    27.7.2003 21:25 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Podle me SDL_DisplayFormat() pomuze hodne.

    Koukni napr. na:
    http://kvik.sh.cvut.cz/~fidlej/c.html#cars

    S rychlosti jsem naprosto spokojen. Kdyztak se zeptej.

    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru (nic vic).
     * Vhodne pro nahrati Ikony, kdyz jeste neni
     * inicializovana grafika
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImageLight(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    
    	printf("Budu nahravat obrazek %s\n", path);
    
    	image_bmp = SDL_LoadBMP(path);
    	if (image_bmp == NULL) {
    		// vynadani a konec
    		CSystem::problemSDL();
    	}
    
    	return image_bmp;
    }
    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru
     * a prevede ho do zobrazitelneho stavu
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImage(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    	SDL_Surface *surface;
    
    	image_bmp = loadImageLight(path);
    
    	surface = SDL_DisplayFormat(image_bmp);
    	SDL_FreeSurface(image_bmp);
    	return surface;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.