abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 12:11 | Zajímavý projekt

Společnost Red Hat koupila na konci ledna společnost CoreOS stojící mimo jiné za odlehčenou linuxovou distribucí optimalizovanou pro běh kontejnerů Container Linux. Matthew Miller, vedoucí projektu Fedora, představil v článku na Fedora Magazine nový podprojekt Fedory s názvem Fedora CoreOS. Fedora CoreOS má být to nejlepší z Container Linuxu a Fedora Atomic Hostu. Podrobnosti v často kladených otázkách (FAQ) a v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 08:00 | Nová verze

Po více než devíti měsících vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 12.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 20:00 | Upozornění

Výbor pro právní záležitosti Evropského parlamentu (JURI) dnes přijal své stanovisko ke kontroverzní novele směrnice, která v EU upravuje autorské právo v online prostředí (Pro: 14, Proti: 9, Zdrželo se: 2). Další kolo legislativního procesu proběhne na začátku července.

Ladislav Hagara | Komentářů: 29
19.6. 19:55 | Zajímavý článek

Byly zveřejněny (pdf) podrobnosti o kritické bezpečnostní chybě CVE-2017-12542 v HPE iLO 4 (Integrated Lights-Out), tj. v proprietárním řešení společnosti Hewlett Packard Enterprise pro vzdálenou správu jejich serverů. Bezpečnostní chyba zneužitelná k obejití autentizace a k vzdálenému spuštění libovolného kódu byla opravena již v květnu loňského roku ve verzi 2.53.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
19.6. 17:55 | Zajímavý projekt

CSIRT.CZ informuje o CTF (Capture the Flag) platformě ZSIS CTF s úlohami pro procvičování praktických dovedností z oblasti kybernetické bezpečnosti a upozorňuje na soutěž Google Capture the Flag 2018, kde je možné vyhrát zajímavé ceny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.6. 17:00 | Komunita

Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek z prvního československého setkání síťových operátorů CSNOG konaného 11. a 12. června v Brně a semináře IPv6 2018 uskutečněného 6. června v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.6. 16:11 | Komunita

Svobodný unixový operační systém FreeBSD slaví 25 let. Přesně před pětadvaceti lety, tj. 19. června 1993, byl vybrán název FreeBSD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (77%)
 (23%)
 (4%)
 (7%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 231 hlasů
 Komentářů: 39, poslední dnes 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: program v SDL

    20.7.2003 14:00 Hales
    program v SDL
    Přečteno: 98×
    Všude jsem četl, že SDL je nízkoúrovnˇová knihovna pro praci pod grafickym prostředím a tudíž že je dˇábelsky rychlá. Když jsem udělal malý program, který pouze posunuje bitmapu po obrazovce, aniž bych ho nějakým způsobem zpomaloval (třeba fnc. Delay a podob.). Po spuštění programu na 1 Ghz PC program vcelku pohodově posouvá onu bitmapu po obrazovce - na muj vkus to moc fofry nejsou. Nevíte, jestli se dá zrychlit vykreslování, při použití SDL knihoven ???

    Odpovědi

    Jiří Svoboda avatar 20.7.2003 14:29 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Vitej v klubu. :-) Ja zacal pred par mesici delat remake jedne pekne osmibitove hry (Atari/C64) a narazil jsem na to same. Po jistem patrani jsem prisel na to, ze 2D operace v Linuxove SDL _nejsou_akcelerovane_. :-( Takze jedina sance jak to zrychlit, je pouzit OpenGL (je taky v SDLku). Tzn. jet ve 3D a holt nepouzivat souradnici 'z'. Pak to pekne svisti. :-)
    Pokud jde o tu hru, dodelal jsem graficky engine a ted uz jsem na to pekne dlouho nesah. :-(
    20.7.2003 14:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Tak to ti pekne dekuju. Taky jsem chtel udelat jednu gamesku, ale chtel jsem, aby to bezelo i na slabsich strojich, coz s open gl asi moc nepujde :o(
    20.7.2003 16:46 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Taky jsem SDL neco zkousel a muzu jen potvrdit, ze nejvetsi urychleni predstavuje jen spravan logika vykreslovani. Snazit se nekresli ani o pixel vic, ik kdyz to znamena sledovat kazdou zmenu. (Nejlepsi je pouzit regiony -> pridavat do nich obdelniky pri "off-screen" kresleni a pak z nich zase ty obdelniky, tentokrat uz neprekryvajici se, dostat...). Taky tam existuje nejaka funkce (bohuzel uz nevim, jak se jmenuje), ktera udela neco jako mapovani primo na cilovy zarizeni a vykreslovani je pak asi 2x rychlejsi. Proste se vytvori surface, zavola se neco jako surface->mapdeviceblabla() a je to :-). Jinak bohuzel nevim, jak by se to dalo zlepsit. Akcelerovany to ale podle mne je...
    20.7.2003 19:39 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Mate nejspis na mysli SDL_DisplayFormat () - coz stejne o moc nepomuze - na hratelnou trosku zabavnou hru je to porad dost pomaly - neuspokojivý :o(
    20.7.2003 22:25 Czerteak
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Jojo, myslim, ze to bude ono... No ja teda nevim, ale asi by to vazne chtelo nejaky optimalizace mimo SDL, mne rychlost docela uspokojila... :-)
    21.7.2003 11:37 Hales
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Máte na mysli nějakou jinou knohovnu (popřipadě jakou (multiplatfomní) ?) (Netším, co bych opimalizoval v mem programu, pokud tam ještě něco oříznu, tak už nepujde vidět vubec nic :o( )
    27.7.2003 21:27 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Pro prozkoumani, ktera funkce zere nejvice procesoru jsem pouzival "gprof". Programek zkompiluj s flagy: -g -pg
    27.7.2003 21:25 Ivo Danihelka | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše program v SDL
    Podle me SDL_DisplayFormat() pomuze hodne.

    Koukni napr. na:
    http://kvik.sh.cvut.cz/~fidlej/c.html#cars

    S rychlosti jsem naprosto spokojen. Kdyztak se zeptej.

    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru (nic vic).
     * Vhodne pro nahrati Ikony, kdyz jeste neni
     * inicializovana grafika
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImageLight(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    
    	printf("Budu nahravat obrazek %s\n", path);
    
    	image_bmp = SDL_LoadBMP(path);
    	if (image_bmp == NULL) {
    		// vynadani a konec
    		CSystem::problemSDL();
    	}
    
    	return image_bmp;
    }
    //---------------------------------------------------
    /**
     * Nahraje obrazek z BMP souboru
     * a prevede ho do zobrazitelneho stavu
     */
    	SDL_Surface *
    CSystem::loadImage(const char *path)
    {
    	SDL_Surface *image_bmp;
    	SDL_Surface *surface;
    
    	image_bmp = loadImageLight(path);
    
    	surface = SDL_DisplayFormat(image_bmp);
    	SDL_FreeSurface(image_bmp);
    	return surface;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.