abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:00 | Nová verze

Oficiálně bylo vydáno Ubuntu 18.04 LTS s kódovým názvem Bionic Beaver. Tato verze s prodlouženou podporou bude podporována 5 let, tj. do dubna 2023. Přehled novinek a také odkazy na oficiální deriváty v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:00 | Nová verze

Po osmi letech od prvního commitu byla vydána verze 1.0 webového frameworku Flask (Wikipedie) napsaného v Pythonu. Přehled novinek v oznámení o vydání. Instalovat lze z PyPI. Odstraněna byla podpora Pythonu 2.6 a 3.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala devětašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a šesté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 44 osob přijatých do programu Outreachy od 14. května do 14. srpna 2018. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
25.4. 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
25.4. 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 388 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: C++ inicializace statických proměnných

    8.11.2011 22:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ inicializace statických proměnných
    Přečteno: 887×
    Příloha:
    Ahojte, dlouho tu nebyl žádný dotaz na C++…
    Máme C++ (level nechám na uvážení, jestli teda C++0x má „statický“ konstruktor, tak je to jasné a proto snížíme level :-))
    Máme třídu která má jen statické proměnné a fce (statická class).
    Máme minimálně dvě (a více) priváte statických proměnných, které vyžadují „složitou“ inicializace a navíc ta inicializace potřebuje pracovat s těmito proměnnými současně.
    Nemůžeme použít public funkci na inicializace.
    Nemůžeme použít odloženou inicializaci (vnitřní automatická inicializace při první potřebě použití těchto proměnných).

    První otázka: „Jaká jsou řešení?“

    Jedno řešení: první (1. až n.-1) proměnné klasicky nastavíme na „něco prázdné či základní“ a poslední inicializujeme privátní statickou metodou, ve které uděláme patřičné inicializace všech proměnných.
    V příloze je třída demonstrující tuto záležitost jednoduchým způsobem (compilovatelné).

    Druhá otázka: Toto uvedené řešení je přenositelné a pořadí inicializace, které je zde vyžadováno je zaručeno standardem (špatně jsem hledal - nanašel a jsem přesvědčen, že ano pokud to bude v jednom cpp-čku)?
    PS: GCC init_priority nebereme v potaz.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.11.2011 13:09 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Udělal bych to, jak píšeš. Tedy nejdříve všechno nějakým základním způsobem nainicializovat a pak to "doinicializovat" v posledním kroku.

    Osobně pro zavolání komplexnější inicializační funkce používám nějakou statickou dummy boolovskou proměnnou, která se nainicializuje voláním té inicializační funkce. Něco jako:
    std::map< int,int >  staticClass::map1; // Tady se to inicializuje default construktorem
    std::map< int,int* > staticClass::map2; // Take inicializace default constructorem
    
    static const bool init = staticClass::createMaps(); // createMaps musi samozrejme pak vracet bool, idealne true
    
    
    Proměnnou init je možné někam schovat, třeba jako private membera nějaké třídy nebo do anonymního namespace.

    Pokud by se takto inicializovaly statické proměnné z template třídy a "dummy" init proměnná by byla také templatovaná, je potřeba dát si pozor na to, aby ta "dummy" proměnná init byla někde použita. Jinak ji překladač vyoptimalizuje a tudíž vyoptimalizuje i volání její inicializace.

    Nejsem si jist, jestli poslední odstavec dotazu je otázka, jestli je pořadí inicializace zaručeno standardem. Každopádně tvrdím, že je, ovšem jenom v rámci jedné kompilační jednotky (tedy jeden zdroják obsahující všechny includované headery).
    9.11.2011 15:20 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Ad otázka z posledního odstavce - standard [basic.start.init]: "Objects with ordered initialization defined within a single translation unit shall be initialized in the order of their definitions in the translation unit." - tvrzení je podpořené i standardem.
    9.11.2011 17:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    To je dobré, ta proměnná 'init' může být private té inicializované třídy a nemusí být nutně const a pak lehce lze otočit funkcionalitu(bez změny rozhraní) na „odloženou inicializaci“ a tuto proměnnou použít jako indikátor inicializace.
    Ale hlavně to na mě působí čistěji-čitelněji, protože všechny „nutné“ proměnné jsou inicializovány stejně a jen jedna „speciální“ se stará o tu vyšší logiku.
    PS: nejsem si fčul jist, ale pokud je std::map< int,int > staticClass::map; member of class, tak je třeba aby byla explicitně uvedena inicializace tedy std::map< int,int > staticClass::map1 = std::map< int,int >();.
    Ano druhou otázku chápeš dobře, a odpověď je tak jak jsem přesvědčen, že to je, ale nedokázal jsem si své přesvědčení verifikovat nalezením nějakým odkazu na standard.
    Dík - později to označím jako řešení, aby to zatím někoho neodradilo k případným dalším návrhům :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 13:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Podivej se na knihu Andrei Alexandrescu: Modern C++ Design: Generic Programming. Tam je to pekne popsano v kapitole o Singletonech. Resi se tam i mnohem komplikovanijesi priklad - destrukce statickych promennych.

    Popr. je to implementovano v knihovne Loki od stejneho autora.
    9.11.2011 17:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Samozřejmě dík za tip, jestli se napletu, už by měla být doma, připravena k přečtení.
    Předjímám, ale Singleton není obvykle statická třída, nebo právě k vůli inicializaci a úklidu není vhodné jej tak implementovat…
    Mohl jsi písnout to řešení :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Tak jsem to zkoukl a nenašel jsem tam žádné řešení odpovídající zadání.
    Řeší se tam docela obšírně jak implementovat Singleton a jak manipulovat s jeho daty a hezky je to vyjádřeno na začátku Static Data + Static Functions != Singleton.
    Singletom jako takový není, podle mě, řešením, ale řešením můžete implementovat Singleton.
    Můj dotaz byl „nižšího“ charakteru…
    Můžeme se bavit o tom, že otázka je nesprávná a měla znít „Co dostanete, když vynásobíte šest devíti?“, ale to by zas odpověď byla „42“ :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.