abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 08:22 | Nová verze

Byla vydána první beta verze Ubuntu 17.04 s kódovým názvem Zesty Zapus. Ke stažení jsou obrazy Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio a Xubuntu. Dle plánu by Ubuntu 17.04 mělo vyjít 13. dubna 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:53 | Bezpečnostní upozornění

Google na svém blogu věnovaném počítačové bezpečnost informuje o nalezení "reálného" způsobu generování kolizí hašovací funkce SHA-1. Podrobnosti a zdrojové kódy budou zveřejněny do 90 dnů. Již dnes lze ale na stránce SHAttered nalézt 2 pdf soubory, jejichž obsah se liší a SHA-1 otisk je stejný (infografika).

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 17:51 | Nová verze

Vyšla nová verzia open source software na správu a automatizáciu cloudových datacentier Danube Cloud 2.4. Danube Cloud je riešenie postavené na SmartOS, ZFS, KVM a zónach. Obsahuje vlastnosti ako integrovaný monitoring, DNS manažment, zálohy, a samozrejme rozsiahlu dokumentáciu.

dano | Komentářů: 1
včera 17:46 | Pozvánky

V Plzni se 3. až 5. března 2017 uskuteční AIMTEChackathon. Je to akce pro vývojáře, grafiky, webdesignéry i veřejnost. Akci provází zajímavé přednášky IT odborníků. Více o programu a možnosti přihlášení na stránkách akce.

cuba | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 5
22.2. 23:14 | Nová verze

Po třech týdnech od vydání první RC verze byla vydána první stabilní verze 17.01.0 linuxové distribuce pro routery a vestavěné systémy LEDE (Linux Embedded Development Environment), forku linuxové distribuce OpenWrt. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dotazy v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
22.2. 17:28 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2017-6074 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Jde o chybu v podpoře DCCP (Datagram Congestion Control Protocol). Do linuxového jádra se dostala v říjnu 2005. V upstreamu byla opravena 17. února (commit). Bezpečnostní chyba byla nalezena pomocí nástroje syzkaller [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
22.2. 15:00 | Zajímavý software

Společnost Valve vydala novou beta verzi SteamVR. Z novinek lze zdůraznit oficiální podporu Linuxu. Další informace o podpoře této platformy pro vývoj virtuální reality v Linuxu v diskusním fóru. Hlášení chyb na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 06:00 | Nová verze

Po necelém roce od vydání verze 0.67 byla vydána verze 0.68 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 694 hlasů
 Komentářů: 66, poslední 22.2. 18:57
    Rozcestník

    Dotaz: C++ inicializace statických proměnných

    8.11.2011 22:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ inicializace statických proměnných
    Přečteno: 882×
    Příloha:
    Ahojte, dlouho tu nebyl žádný dotaz na C++…
    Máme C++ (level nechám na uvážení, jestli teda C++0x má „statický“ konstruktor, tak je to jasné a proto snížíme level :-))
    Máme třídu která má jen statické proměnné a fce (statická class).
    Máme minimálně dvě (a více) priváte statických proměnných, které vyžadují „složitou“ inicializace a navíc ta inicializace potřebuje pracovat s těmito proměnnými současně.
    Nemůžeme použít public funkci na inicializace.
    Nemůžeme použít odloženou inicializaci (vnitřní automatická inicializace při první potřebě použití těchto proměnných).

    První otázka: „Jaká jsou řešení?“

    Jedno řešení: první (1. až n.-1) proměnné klasicky nastavíme na „něco prázdné či základní“ a poslední inicializujeme privátní statickou metodou, ve které uděláme patřičné inicializace všech proměnných.
    V příloze je třída demonstrující tuto záležitost jednoduchým způsobem (compilovatelné).

    Druhá otázka: Toto uvedené řešení je přenositelné a pořadí inicializace, které je zde vyžadováno je zaručeno standardem (špatně jsem hledal - nanašel a jsem přesvědčen, že ano pokud to bude v jednom cpp-čku)?
    PS: GCC init_priority nebereme v potaz.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.11.2011 13:09 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Udělal bych to, jak píšeš. Tedy nejdříve všechno nějakým základním způsobem nainicializovat a pak to "doinicializovat" v posledním kroku.

    Osobně pro zavolání komplexnější inicializační funkce používám nějakou statickou dummy boolovskou proměnnou, která se nainicializuje voláním té inicializační funkce. Něco jako:
    std::map< int,int >  staticClass::map1; // Tady se to inicializuje default construktorem
    std::map< int,int* > staticClass::map2; // Take inicializace default constructorem
    
    static const bool init = staticClass::createMaps(); // createMaps musi samozrejme pak vracet bool, idealne true
    
    
    Proměnnou init je možné někam schovat, třeba jako private membera nějaké třídy nebo do anonymního namespace.

    Pokud by se takto inicializovaly statické proměnné z template třídy a "dummy" init proměnná by byla také templatovaná, je potřeba dát si pozor na to, aby ta "dummy" proměnná init byla někde použita. Jinak ji překladač vyoptimalizuje a tudíž vyoptimalizuje i volání její inicializace.

    Nejsem si jist, jestli poslední odstavec dotazu je otázka, jestli je pořadí inicializace zaručeno standardem. Každopádně tvrdím, že je, ovšem jenom v rámci jedné kompilační jednotky (tedy jeden zdroják obsahující všechny includované headery).
    9.11.2011 15:20 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Ad otázka z posledního odstavce - standard [basic.start.init]: "Objects with ordered initialization defined within a single translation unit shall be initialized in the order of their definitions in the translation unit." - tvrzení je podpořené i standardem.
    9.11.2011 17:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    To je dobré, ta proměnná 'init' může být private té inicializované třídy a nemusí být nutně const a pak lehce lze otočit funkcionalitu(bez změny rozhraní) na „odloženou inicializaci“ a tuto proměnnou použít jako indikátor inicializace.
    Ale hlavně to na mě působí čistěji-čitelněji, protože všechny „nutné“ proměnné jsou inicializovány stejně a jen jedna „speciální“ se stará o tu vyšší logiku.
    PS: nejsem si fčul jist, ale pokud je std::map< int,int > staticClass::map; member of class, tak je třeba aby byla explicitně uvedena inicializace tedy std::map< int,int > staticClass::map1 = std::map< int,int >();.
    Ano druhou otázku chápeš dobře, a odpověď je tak jak jsem přesvědčen, že to je, ale nedokázal jsem si své přesvědčení verifikovat nalezením nějakým odkazu na standard.
    Dík - později to označím jako řešení, aby to zatím někoho neodradilo k případným dalším návrhům :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 13:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Podivej se na knihu Andrei Alexandrescu: Modern C++ Design: Generic Programming. Tam je to pekne popsano v kapitole o Singletonech. Resi se tam i mnohem komplikovanijesi priklad - destrukce statickych promennych.

    Popr. je to implementovano v knihovne Loki od stejneho autora.
    9.11.2011 17:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Samozřejmě dík za tip, jestli se napletu, už by měla být doma, připravena k přečtení.
    Předjímám, ale Singleton není obvykle statická třída, nebo právě k vůli inicializaci a úklidu není vhodné jej tak implementovat…
    Mohl jsi písnout to řešení :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Tak jsem to zkoukl a nenašel jsem tam žádné řešení odpovídající zadání.
    Řeší se tam docela obšírně jak implementovat Singleton a jak manipulovat s jeho daty a hezky je to vyjádřeno na začátku Static Data + Static Functions != Singleton.
    Singletom jako takový není, podle mě, řešením, ale řešením můžete implementovat Singleton.
    Můj dotaz byl „nižšího“ charakteru…
    Můžeme se bavit o tom, že otázka je nesprávná a měla znít „Co dostanete, když vynásobíte šest devíti?“, ale to by zas odpověď byla „42“ :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.