abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:44 | IT novinky

Minulý týden na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. V nejnovějším příspěvku na blogu se organizace OpenAI o projektu více rozepsala a zveřejnila videozáznamy několika soubojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.8. 17:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z Fedora 26 Release Party konané 10. srpna v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 15:33 | Komunita

Přesně před čtyřiadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
16.8. 06:00 | Bezpečnostní upozornění

Ve virtualizačním softwaru Xen bylo nalezeno a opraveno 5 bezpečnostních chyb XSA-226 až XSA-230. Nejzávažnější z nich XSA-227 (CVE-2017-12137) umožňuje eskalaci privilegií a ovládnutí celého systému, tj. správce hostovaného systému se může stát správcem hostitelského systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.8. 22:00 | Zajímavý projekt

V roce 2013 proběhla na Kickstarteru úspěšná kampaň na podporu otevřeného Dobře temperovaného klavíru (Well-Tempered Clavier). Stejný tým s Kimiko Išizaka spustil před týdnem na Kickstarteru kampaň Libre Art of the Fugue na podporu svobodného Umění fugy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.8. 13:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 143. brněnský sraz, který proběhne v pátek 18. srpna od 18:00 hodin ve sportovním areálu a restauraci BeachPub Sokolák u Brněnské přehrady aneb v hantecu u Prýglu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.8. 10:55 | Nová verze

Byla vydána (pdf) verze 3 průběžně aktualizované (rolling release) linuxové distribuce Solus (Wikipedie). Ke stažení je v edicích Budgie, GNOME a MATE. Z novinek lze zmínit například podporu snapů. Solus 3 obsahuje Firefox 55.0.1, LibreOffice 5.4.0.3, Rhythmbox 3.4.1 nebo Thunderbird 52.2.1. Edice Budgie a GNOME přichází s GNOME MPV 0.12. Edice MATE s VLC 2.2.6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 352 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: C++ inicializace statických proměnných

    8.11.2011 22:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    C++ inicializace statických proměnných
    Přečteno: 883×
    Příloha:
    Ahojte, dlouho tu nebyl žádný dotaz na C++…
    Máme C++ (level nechám na uvážení, jestli teda C++0x má „statický“ konstruktor, tak je to jasné a proto snížíme level :-))
    Máme třídu která má jen statické proměnné a fce (statická class).
    Máme minimálně dvě (a více) priváte statických proměnných, které vyžadují „složitou“ inicializace a navíc ta inicializace potřebuje pracovat s těmito proměnnými současně.
    Nemůžeme použít public funkci na inicializace.
    Nemůžeme použít odloženou inicializaci (vnitřní automatická inicializace při první potřebě použití těchto proměnných).

    První otázka: „Jaká jsou řešení?“

    Jedno řešení: první (1. až n.-1) proměnné klasicky nastavíme na „něco prázdné či základní“ a poslední inicializujeme privátní statickou metodou, ve které uděláme patřičné inicializace všech proměnných.
    V příloze je třída demonstrující tuto záležitost jednoduchým způsobem (compilovatelné).

    Druhá otázka: Toto uvedené řešení je přenositelné a pořadí inicializace, které je zde vyžadováno je zaručeno standardem (špatně jsem hledal - nanašel a jsem přesvědčen, že ano pokud to bude v jednom cpp-čku)?
    PS: GCC init_priority nebereme v potaz.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.11.2011 13:09 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Udělal bych to, jak píšeš. Tedy nejdříve všechno nějakým základním způsobem nainicializovat a pak to "doinicializovat" v posledním kroku.

    Osobně pro zavolání komplexnější inicializační funkce používám nějakou statickou dummy boolovskou proměnnou, která se nainicializuje voláním té inicializační funkce. Něco jako:
    std::map< int,int >  staticClass::map1; // Tady se to inicializuje default construktorem
    std::map< int,int* > staticClass::map2; // Take inicializace default constructorem
    
    static const bool init = staticClass::createMaps(); // createMaps musi samozrejme pak vracet bool, idealne true
    
    
    Proměnnou init je možné někam schovat, třeba jako private membera nějaké třídy nebo do anonymního namespace.

    Pokud by se takto inicializovaly statické proměnné z template třídy a "dummy" init proměnná by byla také templatovaná, je potřeba dát si pozor na to, aby ta "dummy" proměnná init byla někde použita. Jinak ji překladač vyoptimalizuje a tudíž vyoptimalizuje i volání její inicializace.

    Nejsem si jist, jestli poslední odstavec dotazu je otázka, jestli je pořadí inicializace zaručeno standardem. Každopádně tvrdím, že je, ovšem jenom v rámci jedné kompilační jednotky (tedy jeden zdroják obsahující všechny includované headery).
    9.11.2011 15:20 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Ad otázka z posledního odstavce - standard [basic.start.init]: "Objects with ordered initialization defined within a single translation unit shall be initialized in the order of their definitions in the translation unit." - tvrzení je podpořené i standardem.
    9.11.2011 17:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    To je dobré, ta proměnná 'init' může být private té inicializované třídy a nemusí být nutně const a pak lehce lze otočit funkcionalitu(bez změny rozhraní) na „odloženou inicializaci“ a tuto proměnnou použít jako indikátor inicializace.
    Ale hlavně to na mě působí čistěji-čitelněji, protože všechny „nutné“ proměnné jsou inicializovány stejně a jen jedna „speciální“ se stará o tu vyšší logiku.
    PS: nejsem si fčul jist, ale pokud je std::map< int,int > staticClass::map; member of class, tak je třeba aby byla explicitně uvedena inicializace tedy std::map< int,int > staticClass::map1 = std::map< int,int >();.
    Ano druhou otázku chápeš dobře, a odpověď je tak jak jsem přesvědčen, že to je, ale nedokázal jsem si své přesvědčení verifikovat nalezením nějakým odkazu na standard.
    Dík - později to označím jako řešení, aby to zatím někoho neodradilo k případným dalším návrhům :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 13:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Podivej se na knihu Andrei Alexandrescu: Modern C++ Design: Generic Programming. Tam je to pekne popsano v kapitole o Singletonech. Resi se tam i mnohem komplikovanijesi priklad - destrukce statickych promennych.

    Popr. je to implementovano v knihovne Loki od stejneho autora.
    9.11.2011 17:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Samozřejmě dík za tip, jestli se napletu, už by měla být doma, připravena k přečtení.
    Předjímám, ale Singleton není obvykle statická třída, nebo právě k vůli inicializaci a úklidu není vhodné jej tak implementovat…
    Mohl jsi písnout to řešení :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2011 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ inicializace statických proměnných
    Tak jsem to zkoukl a nenašel jsem tam žádné řešení odpovídající zadání.
    Řeší se tam docela obšírně jak implementovat Singleton a jak manipulovat s jeho daty a hezky je to vyjádřeno na začátku Static Data + Static Functions != Singleton.
    Singletom jako takový není, podle mě, řešením, ale řešením můžete implementovat Singleton.
    Můj dotaz byl „nižšího“ charakteru…
    Můžeme se bavit o tom, že otázka je nesprávná a měla znít „Co dostanete, když vynásobíte šest devíti?“, ale to by zas odpověď byla „42“ :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.