NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
count()
vždy vrátit do proměnné a a pak používat její hodnotu, a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovu (jednoduchým testem pomocí for
dojdete ke stejnému závěru).a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovuNe.
jednoduchým testem pomocí for dojdete ke stejnému závěruCo?
Zdrojáky PHPAhá...
Ne. Co? Ahá...To sme sa toho od Teba teda veľa dozvedeli... Na prvý pohľad by sa videlo logické, ak by si PHP udržiavalo prehľad o presnom počte prvkov v poli a pri volaní count() len toto číslo vrátilo. Bohužiaľ, z nejakého dôvodu PHP naozaj zakaždým keď sa volá count() fyzicky preráta počet prvkov v poli. (Overené v zdrojákoch PHP: /ext/standard/array.c) Takže je lepšie a rýchlejšie volať count() len raz, odložiť si ho do premennej a používať ho odtiaľ (ak daný cyklus nemení počet prvkov toho poľa). Jednoduchým testom by si naozaj došiel ku rovnakému záveru.
<?php ini_set("memory_limit","512M"); function microtime_float() { list($usec, $sec) = explode(" ", microtime()); return ((float)$usec + (float)$sec); } echo "Fill array\n"; $start = microtime_float(); $a = array(); $max = 2000000; for($i=0;$i<$max;$i++) $a[] = $i; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read for with i and count\n"; $start = microtime_float(); $r=0; for($i=0;$i<count($a);$i++) $r+=$a[$i]; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read for with i\n"; $start = microtime_float(); $r=0; $cnt = count($a); for($i=0;$i<$cnt;$i++) $r+=$a[$i]; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read foreach value only\n"; $start = microtime_float(); $r=0; foreach($a as $v) $r+=$v; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read foreach key → value\n"; $start = microtime_float(); $r=0; foreach($a as $k => $v) $r+=$v; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n";
time php for.php
u mě to dá výsledek
Fill array 0.790529966354 Read for with i and count 1999999000000 0.672595024109 Read for with i 1999999000000 0.30579996109 Read foreach value only 1999999000000 0.329959869385 Read foreach key → value 1999999000000 0.351605892181 real 0m2.742s user 0m2.500s sys 0m0.224sAd. zdrojáky, ty jsou obvykle nejlepší cesta jak porozumět tomu, jak to funguje, testem zjistíme jen chování v podmínkách testu a další nám možná uniknou…
Tiskni Sdílej: