Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
################## # ########### # # # ###### ###### ###### # # ## ##################Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště. Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
1) nacist txt do char buffer[] 2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x) 3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x 4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu 5) jeden prvek = jeden znak '#' 6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu: if buffer[] = '#' vykresli prvek bitmapy jdi na dalsi prvek bufferu else zkontroluj dalsi prvek v bufferuKnihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily. Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku). Potom vytvorit bitmapu 10x10. Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste? Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?
Řešení dotazu:
#define TILE_H 10 #define TILE_W 10 int main(void){ al_init(); al_init_image_addon(); ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL; const int BOUNCER_SIZE = 10; ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL; //ZACATEK - nacte text ze souboru FILE *in; FILE *out; char buffer[1204]; buffer[0] = 0; char input[1204]; int i; int vyska = 0; int delka = i = 0; float dx = 0.0; float dy = 0.0; char c; in = fopen ("input.txt" , "r"); if (in == NULL) perror ("Error opening file"); while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){ //kopiruje data z jednoho souboru do druheho strcat(buffer, input); i = strlen(input); i-= 1; //pocita delku nejdelsiho radku if (i > delka) delka = i; //pocet radku vyska++; } fclose (in); delka *= 10; vyska *= 10; display = al_create_display(delka, vyska); if(!display) { fprintf(stderr, "failed to create display!\n"); return -1; } tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W); if(!tile) { fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n"); al_destroy_display(display); return -1; } al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255)); al_set_target_bitmap(tile); al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0)); al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display)); in = fopen ("input.txt" , "r"); do { c = getc (in); if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0); dx+=10; if (c == '\n'){ dy+= 10; dx = 0; } } while (c != EOF); al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); al_destroy_bitmap(tile); al_destroy_display(display); return 0; }
Tiskni Sdílej: