Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
################## # ########### # # # ###### ###### ###### # # ## ##################Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště. Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
1) nacist txt do char buffer[] 2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x) 3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x 4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu 5) jeden prvek = jeden znak '#' 6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu: if buffer[] = '#' vykresli prvek bitmapy jdi na dalsi prvek bufferu else zkontroluj dalsi prvek v bufferuKnihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily. Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku). Potom vytvorit bitmapu 10x10. Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste? Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?
Řešení dotazu:
#define TILE_H 10 #define TILE_W 10 int main(void){ al_init(); al_init_image_addon(); ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL; const int BOUNCER_SIZE = 10; ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL; //ZACATEK - nacte text ze souboru FILE *in; FILE *out; char buffer[1204]; buffer[0] = 0; char input[1204]; int i; int vyska = 0; int delka = i = 0; float dx = 0.0; float dy = 0.0; char c; in = fopen ("input.txt" , "r"); if (in == NULL) perror ("Error opening file"); while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){ //kopiruje data z jednoho souboru do druheho strcat(buffer, input); i = strlen(input); i-= 1; //pocita delku nejdelsiho radku if (i > delka) delka = i; //pocet radku vyska++; } fclose (in); delka *= 10; vyska *= 10; display = al_create_display(delka, vyska); if(!display) { fprintf(stderr, "failed to create display!\n"); return -1; } tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W); if(!tile) { fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n"); al_destroy_display(display); return -1; } al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255)); al_set_target_bitmap(tile); al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0)); al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display)); in = fopen ("input.txt" , "r"); do { c = getc (in); if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0); dx+=10; if (c == '\n'){ dy+= 10; dx = 0; } } while (c != EOF); al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); al_destroy_bitmap(tile); al_destroy_display(display); return 0; }
Tiskni Sdílej: