abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 293 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: [c] generování náhodných desetinných čísel

    14.10.2012 19:30 Medved
    [c] generování náhodných desetinných čísel
    Přečteno: 945×
    Dobrý den, Potřeboval bych radu ohledně vygenerování náhodných desetinných čísel v c. Můj požadavek je generovat čísla datovýho typu třebas float z intervalu (horní mez, dolní mez). Vím o funkcích rand() srand(), ale ty mi generují jen int. Já bych potřeboval generovat desetinná alespoň na počet míst co má float...existuje na to prosím nějaká funce? Děkuji

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.10.2012 21:34 sss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Mela by k tomu stacit jednoducha linearni funkce.
    Josef Kufner avatar 14.10.2012 21:36 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    rand() / (double) RAND_MAX
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.10.2012 21:56 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Ve standardní knihovně ne. Pokud ti stačí 23 bitů floatu, tak to asi moc velké nároky na generátor nemáš, a stačí vydělit integer získaný rand(), jak píše Josef Kufner.

    Jinak zkus použít gsl_rng_uniform() z knihovny GSL s generátorem taus2, gfsr4 nebo mt13397.
    14.10.2012 22:10 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Na některých platformách je RAND_MAX rovno jen 32767.
    14.10.2012 23:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Jistě, na některých platformách je int jen 16bitový, takže by se do něj ani větší číslo nevešlo.
    15.10.2012 08:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Na některých platformách je int 32bitový a RAND_MAX rovno jen 32767.
    Aby to bylo kompletní :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Josef Kufner avatar 15.10.2012 09:53 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Ano, závisí to na implementaci generátoru. Tak jako tak, dělení čímkoliv jiným než RAND_MAX ovlivní rovnoměrnost rozložení generovaných čísel (tedy nemusí, pokud víš jak, ale šance to zvorat je dost vysoká).

    Pokud je RAND_MAX rovno 2n - 1, tak můžeš vygenerovat více čísel, slepit je pomocí bitového psunu a vydělit odpovídajícím novým 2N - 1. To by mělo zachovat vlstnosti generátoru a zvýšit přesnost generovaných čísel.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.10.2012 10:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Jen jsem doplnil, že RAND_MAX není přímo odvislý od velikosti int…
    Jinak i tady se to trochu diskutovalo…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.10.2012 09:36 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Predevsim si ujasni, zda chces desetinna cisla nebo cisla v pohyblive carce (float). Pokud destinna, tak trivialni pozorovani je, ze se jedna o cela cisla, do kterych se pouze "umisti" desetinna carka. Tzn. napr. pokud chces desetinne cislo mensi nez 1 s presnosti na x mist, vygeneruj si odpovidajici integer a pak si ho vydel 10^x.
    15.10.2012 19:08 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Mi přijde dost zvláštní označit toto jako řešení. Jednak se tedy neřeší, jak budu s těmi integery representujícími desetinná čísla pak cokoli dělat (použiji GMP?). A nebudou-li se čísla coby integery representovat pořád, tj. vzápětí se naivně vydělí tím 10x, tak je v tu chvíli po desetinné representaci, protože float desetinná čísla nerepresentuje přesně. Ale především ‚vygeneruj si odpovídající integer‘ je rada naprosto naprd, protože člověk, který se na takovou věc musí ptát, ho zaručeně bude generovat s biasem. Takže takhle ne.
    15.10.2012 23:02 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Po pravde nevim, jestli je to reseni. Tazatel si stezoval, ze chce desetinna cisla, ale zna jen funkce pro nahodna cisla typu integer. Nerekl, co bude s temi cisly delat, a proto to neresim, co bych na tom jako mel resit? Moje rada smeruje k tomu, ze pokud umi integer, umi rovnou i desetinna cisla (coz vubec neznamena typu float - zda si je rozdilu vedom nevim). Vydeleni znamena prevod na desetinne cislo a pouze tazatel muze vedet, proc ho vlastne chce delat - pokud chce cislo treba jen vypsat, tak ho asi samotneho napadne, ze nic delit nema.
    15.10.2012 14:24 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    drand48() odkazuje se na to primo manualova stranka rand() pripadne se to da najit primocare pres apropos
    $ apropos 'random number'
    drand48 (3)          - generate uniformly distributed pseudo-random numbers
     ...
    
    Naucte se pouzivat dokumentaci ;)
    15.10.2012 14:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    *rand48() používá klasickou lineární kongruenci, tudíž má sice více bitů, ale jinak je to pořád generátor naprd. Jak jsem psal, jsou-li na ten generátor vůbec nějaké požadavky, tak od těch v libc ruce pryč. Nejsou-li, tak je to jedno...
    15.10.2012 14:45 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Je-li ten pozadavek rychlost, tak libc na tom neni tak spatne. Treba v raytraceru je ta horsi kvalita trochu videt, ale pokud tim budete ridit prisery ve hrach, tak asi tezko nekdo neco pozna
    15.10.2012 14:53 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    OK, řízení příšer ve hrách není moje doména... Zato v Monte Carlo simulacích mohou i drobné problémy generování vést k nejrůznějším systematickým odchylkám, takže moje požadavky na ,skutečný` generátor asi začínají někde trochu jinde.
    15.10.2012 16:21 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    /dev/random?
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    15.10.2012 18:58 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    To je zase příšerně pomalé; /dev/random je fajn, když potřebuješ pár tisíc bitů na šifrovací klíč. Ne když jich potřebuješ pár bilionů na simulaci...
    Goheeca avatar 15.10.2012 19:29 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Trochu zlepšit se to dá pomocí audio-entropyd a generátorem bílého šumu.
    15.10.2012 20:58 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    To je pomale, na simulace je asi nejsnazsi pouzivat jako zdroj nahody soubor vygenerovanej nejakym lepsim generatorem.
    15.10.2012 21:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Což jsou (pro dobrý poměr náhodnost/CPU-náročnost) např. ty tři z GSL, které jsem vyjmenoval výše. Případně MWC generátory nebo ISAAC. Dneska se ještě lidi dost matlají s 32bitovými slovy, ale jelikož např. 64bitová instrukce násobení udělá čtyřikrát tolik práce co 32bitová (nikoli dvakrát), dají se z hlediska poměru náhodnost/CPU-náročnost ještě čekat slušné pokroky.

    Otázka vždy je, zda a jak může člověk použít externí knihovnu, zda těch čísel potřebuje fakt obří množství (což preferuje inlinovatelný kód), jak používá vlákna, ... Bez znalosti detailů těžko říci, v takovém případě prostě radím GSL.
    15.10.2012 17:12 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Zajima vas spis rychlost generatoru, nebo spis pohodlnost (tj hledate existujici knihovnu ?)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.