abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.4.5 svobodného operačního systému ReactOS. Z novinek lze zdůraznit podporu kancelářského balíku Microsoft Office 2010. Podrobnosti v ChangeLogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:11 | Komunita

Linphone 4.0 pro desktop přichází. Vývojáři tohoto multiplatformního open source VoIP a SIP klienta postupně představují nové vlastnosti. Verze 4.0 bude postavena na Qt [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.5. 22:22 | Komunita

Dle plánu byl měl Debian 9 s kódovým názvem Stretch vyjít v sobotu 17. června. Po celém světě se začínají plánovat Release Parties. Oznámeno bylo vydání čtvrté RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 Stretch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
26.5. 22:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do neděle 28. května openSUSE Conference 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online. K dispozici jsou také videozáznamy (YouTube) již proběhnuvších přednášek. Dění lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.5. 11:33 | IT novinky

Red Hat kupuje společnost Codenvy stojící za stejnojmenným webovým (cloudovým) integrovaným vývojovým prostředím (WIDE) postaveném na Eclipse Che.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.5. 08:55 | Nová verze

V listopadu 2014 byl představen fork Debianu bez systemd pojmenovaný Devuan. Po dva a půl roce jeho vývojáři oznámili vydání první stabilní verze 1.0. Jedná se o verzi s dlouhodobou podporou (LTS) a její kódové jméno je Jessie, podle planetky s katalogovým číslem 10 464.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
25.5. 20:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala již osmapadesáté číslo (pdf) stostránkového anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a druhé číslo (pdf) časopisu Hello World primárně určeného pro učitele informatiky a výpočetní techniky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.5. 19:55 | Humor

Portál Stack Overflow informuje na svém blogu, že pomohl ukončit editor Vim už více než milionu vývojářů. V loňském roce například hledal odpověď na otázku Jak ukončit editor Vim v průměru 1 z 20 000 návštěvníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
25.5. 19:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 3.5.0 byla vydána nová stabilní verze 3.6.0, tj. první z nové řady 3.6, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie). Z novinek lze zmínit například podporu dvou nových 64bitových platforem little-endian POWER machines (ppc64le) a IBM z Systems (s390x) nebo nové balíčky Rust 1.17.0, Cargo 0.18.0, GHC 8.0.2 a Julia 0.5.2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 21:33 | Bezpečnostní upozornění

V Sambě byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-7494. Má-li útočník právo ukládat soubory na vzdálený server, může tam uložit připravenou sdílenou knihovnu a přinutit smbd server k jejímu načtení a tím pádem ke spuštění libovolných příkazů. Chyba je opravena v upstream verzích 4.6.4, 4.5.10 a 4.4.14. Chyba se týká všech verzí Samby od verze 3.5.0 vydané 1. března 2010.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (32%)
 (1%)
 (8%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 631 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Dotaz: [c] generování náhodných desetinných čísel

    14.10.2012 19:30 Medved
    [c] generování náhodných desetinných čísel
    Přečteno: 980×
    Dobrý den, Potřeboval bych radu ohledně vygenerování náhodných desetinných čísel v c. Můj požadavek je generovat čísla datovýho typu třebas float z intervalu (horní mez, dolní mez). Vím o funkcích rand() srand(), ale ty mi generují jen int. Já bych potřeboval generovat desetinná alespoň na počet míst co má float...existuje na to prosím nějaká funce? Děkuji

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.10.2012 21:34 sss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Mela by k tomu stacit jednoducha linearni funkce.
    Josef Kufner avatar 14.10.2012 21:36 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    rand() / (double) RAND_MAX
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.10.2012 21:56 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Ve standardní knihovně ne. Pokud ti stačí 23 bitů floatu, tak to asi moc velké nároky na generátor nemáš, a stačí vydělit integer získaný rand(), jak píše Josef Kufner.

    Jinak zkus použít gsl_rng_uniform() z knihovny GSL s generátorem taus2, gfsr4 nebo mt13397.
    14.10.2012 22:10 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Na některých platformách je RAND_MAX rovno jen 32767.
    14.10.2012 23:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Jistě, na některých platformách je int jen 16bitový, takže by se do něj ani větší číslo nevešlo.
    15.10.2012 08:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Na některých platformách je int 32bitový a RAND_MAX rovno jen 32767.
    Aby to bylo kompletní :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Josef Kufner avatar 15.10.2012 09:53 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Ano, závisí to na implementaci generátoru. Tak jako tak, dělení čímkoliv jiným než RAND_MAX ovlivní rovnoměrnost rozložení generovaných čísel (tedy nemusí, pokud víš jak, ale šance to zvorat je dost vysoká).

    Pokud je RAND_MAX rovno 2n - 1, tak můžeš vygenerovat více čísel, slepit je pomocí bitového psunu a vydělit odpovídajícím novým 2N - 1. To by mělo zachovat vlstnosti generátoru a zvýšit přesnost generovaných čísel.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.10.2012 10:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Jen jsem doplnil, že RAND_MAX není přímo odvislý od velikosti int…
    Jinak i tady se to trochu diskutovalo…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.10.2012 09:36 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Predevsim si ujasni, zda chces desetinna cisla nebo cisla v pohyblive carce (float). Pokud destinna, tak trivialni pozorovani je, ze se jedna o cela cisla, do kterych se pouze "umisti" desetinna carka. Tzn. napr. pokud chces desetinne cislo mensi nez 1 s presnosti na x mist, vygeneruj si odpovidajici integer a pak si ho vydel 10^x.
    15.10.2012 19:08 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Mi přijde dost zvláštní označit toto jako řešení. Jednak se tedy neřeší, jak budu s těmi integery representujícími desetinná čísla pak cokoli dělat (použiji GMP?). A nebudou-li se čísla coby integery representovat pořád, tj. vzápětí se naivně vydělí tím 10x, tak je v tu chvíli po desetinné representaci, protože float desetinná čísla nerepresentuje přesně. Ale především ‚vygeneruj si odpovídající integer‘ je rada naprosto naprd, protože člověk, který se na takovou věc musí ptát, ho zaručeně bude generovat s biasem. Takže takhle ne.
    15.10.2012 23:02 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Po pravde nevim, jestli je to reseni. Tazatel si stezoval, ze chce desetinna cisla, ale zna jen funkce pro nahodna cisla typu integer. Nerekl, co bude s temi cisly delat, a proto to neresim, co bych na tom jako mel resit? Moje rada smeruje k tomu, ze pokud umi integer, umi rovnou i desetinna cisla (coz vubec neznamena typu float - zda si je rozdilu vedom nevim). Vydeleni znamena prevod na desetinne cislo a pouze tazatel muze vedet, proc ho vlastne chce delat - pokud chce cislo treba jen vypsat, tak ho asi samotneho napadne, ze nic delit nema.
    15.10.2012 14:24 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    drand48() odkazuje se na to primo manualova stranka rand() pripadne se to da najit primocare pres apropos
    $ apropos 'random number'
    drand48 (3)          - generate uniformly distributed pseudo-random numbers
     ...
    
    Naucte se pouzivat dokumentaci ;)
    15.10.2012 14:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    *rand48() používá klasickou lineární kongruenci, tudíž má sice více bitů, ale jinak je to pořád generátor naprd. Jak jsem psal, jsou-li na ten generátor vůbec nějaké požadavky, tak od těch v libc ruce pryč. Nejsou-li, tak je to jedno...
    15.10.2012 14:45 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Je-li ten pozadavek rychlost, tak libc na tom neni tak spatne. Treba v raytraceru je ta horsi kvalita trochu videt, ale pokud tim budete ridit prisery ve hrach, tak asi tezko nekdo neco pozna
    15.10.2012 14:53 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    OK, řízení příšer ve hrách není moje doména... Zato v Monte Carlo simulacích mohou i drobné problémy generování vést k nejrůznějším systematickým odchylkám, takže moje požadavky na ,skutečný` generátor asi začínají někde trochu jinde.
    15.10.2012 16:21 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    /dev/random?
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    15.10.2012 18:58 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    To je zase příšerně pomalé; /dev/random je fajn, když potřebuješ pár tisíc bitů na šifrovací klíč. Ne když jich potřebuješ pár bilionů na simulaci...
    Goheeca avatar 15.10.2012 19:29 Goheeca | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Trochu zlepšit se to dá pomocí audio-entropyd a generátorem bílého šumu.
    15.10.2012 20:58 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    To je pomale, na simulace je asi nejsnazsi pouzivat jako zdroj nahody soubor vygenerovanej nejakym lepsim generatorem.
    15.10.2012 21:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Což jsou (pro dobrý poměr náhodnost/CPU-náročnost) např. ty tři z GSL, které jsem vyjmenoval výše. Případně MWC generátory nebo ISAAC. Dneska se ještě lidi dost matlají s 32bitovými slovy, ale jelikož např. 64bitová instrukce násobení udělá čtyřikrát tolik práce co 32bitová (nikoli dvakrát), dají se z hlediska poměru náhodnost/CPU-náročnost ještě čekat slušné pokroky.

    Otázka vždy je, zda a jak může člověk použít externí knihovnu, zda těch čísel potřebuje fakt obří množství (což preferuje inlinovatelný kód), jak používá vlákna, ... Bez znalosti detailů těžko říci, v takovém případě prostě radím GSL.
    15.10.2012 17:12 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c] generování náhodných desetinných čísel
    Zajima vas spis rychlost generatoru, nebo spis pohodlnost (tj hledate existujici knihovnu ?)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.