abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | IT novinky

    Do 20. října do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | říjen 2025 (YouTube) doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | Pozvánky

    Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | IT novinky

    Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:55 | Zajímavý projekt

    MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.10. 15:33 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.10. 05:33 | Nová verze

    Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.10. 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    10.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (17%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 212 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilování c++ s OpenGL a GLM

    28.3.2013 11:07 frenzymadness | skóre: 1
    Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Přečteno: 529×
    Zdravím všechny a moc prosím o radu.

    Píšu relativně jednoduchou hru v C++ s použitím OpenGL a Glut a vše až do teď fungovalo naprosto v pořádku. Nyní však přišla potřeba importovat do hry objekty ve formátu .obj. Stáhl jsem si k tomu určenou knihovnu GLM a tu jsem si zkompiloval. Po kompilování se mi v /usr/local/lib objevily soubory libglm.a a libglm.la a v /usr/local/include soubor glm.h, který jsem pomocí include přidal do svého programu.

    Aktuální řádek pro kompilování vypadá takto a podle mě obsahuje vše podstatné:
    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ -lglm projekt.cpp -o projekt
    A při kompilování projektu dostanu následující chybu:
    /tmp/cc4jj253.o: In function `init()':
    projekt.cpp:(.text+0x7ef): undefined reference to `glmReadOBJ'
    projekt.cpp:(.text+0x81b): undefined reference to `glmUnitize'
    projekt.cpp:(.text+0x837): undefined reference to `glmVertexNormals'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    ld asi nemůže najít mou novou knihovnu, ale i kdyby v řádku pro kompilaci nebyla napsaná cesta, je v souboru /etc/ld.so.conf.d/libc.conf určitě.

    Proč mi tedy nelze najít knihovnu pro kompilaci, která vypadá v pořádku nainstalovaná a i include hlavičkového souboru je bez problémů?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.3.2013 11:46 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Možno by pomohol parameter -Wall (či náhodou nevypíše aj inú chybu).
    28.3.2013 12:20 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji za reakci, bohužel s parametrem -Wall nevypíše kompiler nic navíc.
    Michy avatar 28.3.2013 12:39 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Tady evidentně nejde o problém s kompilací, ale narážíš na problém při linkování. Knihovnu glm to zjevně najde, jinak by si linker stěžoval. Takže buď se ti linkuje s jinou knihovnou téhož názvu nebo bych zkusil ten parametr -lglm posunout až na konec, tedy nějak takhle:

    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm

    28.3.2013 14:51 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Po přesunutí parametru na konec příkazu jsem dostal jiný výpis s podobnou chybou. Není mi jasné, proč se ta knihovna pořád odkazuje do adresáře, kde jsem ji kompiloval, nicméně obsah tohoto adresáře je stále stejný.
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_jpg.o): In function `glmReadJPG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:112: undefined reference to `jpeg_std_error'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:126: undefined reference to `jpeg_CreateDecompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:130: undefined reference to `jpeg_stdio_src'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:134: undefined reference to `jpeg_read_header'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:156: undefined reference to `jpeg_start_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:193: undefined reference to `jpeg_read_scanlines'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:120: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_png.o): In function `glmReadPNG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:77: undefined reference to `png_create_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:87: undefined reference to `png_create_info_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:114: undefined reference to `png_init_io'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:119: undefined reference to `png_read_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:121: undefined reference to `png_get_IHDR'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:131: undefined reference to `png_set_strip_16'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:156: undefined reference to `png_get_valid'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:162: undefined reference to `png_read_update_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:164: undefined reference to `png_get_channels'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:168: undefined reference to `png_get_rowbytes'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:180: undefined reference to `png_read_image'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:181: undefined reference to `png_read_end'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:186: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:152: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:157: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:148: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:105: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:91: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    Řešení 2× (little.owl, frenzymadness (tazatel))
    rADOn avatar 28.3.2013 15:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    g++ -lGL -lglut -lGLU -ljpeg -lpng -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    29.3.2013 10:42 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji. Přidání dalších dvou knihoven pomohlo. Bohužel je dokumentace k této knihovně k nenalezení a to především proto, že pro použití s OpenGL jsou knihovny GLM dvě a každá je k úplně jinému účelu.

    Teď mám sice problém s načítáním obj modelu z Blenderu, ale to už je jiný problém.
    Michy avatar 28.3.2013 15:53 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Ty odkazy na zdrojáky, které hlásí linker, jsou napevno "zadrátované" ve zkompilované knihovně, takže logicky nesou informaci z doby kompilace. Neuspokojené reference napovídají, že knihovna glm závisí ještě na další knihovně nebo na dalších knihovnách. To bys měl dokázat zjistit z dokumentace k té knihovně glm.
    28.3.2013 17:03 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Neměl by to z toho .la souboru být schopný dodat libtool?
    http://www.gnu.org/software/libtool/manual/html_node/Linking-executables.html <-viz
    28.3.2013 13:23 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Letmým pohledem na hlavičkový soubor se zdá, že knihovna není c++-aware. Takže by mohlo pomoct zaobalit include takhle:
    extern "C" {
    #include <glm.h>
    }
    
    28.3.2013 14:48 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Díky, bohužel to nepomohlo.
    28.3.2013 19:37 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Překvapivé je, že se ti vůbec objevily nějaké soubory libglm.cosi, protože GLM je source-only knihovna skládající se akorát z hromady .hpp souborů. Není co kompilovat, není s čím linkovat. Pokud je to tedy tahle GLM:

    http://glm.g-truc.net/
    12.4.2013 13:43 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    a co mas za distro, ze to nemas v repozitari a musel jsi rucne kompilovat?
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.