abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.1. 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.1. 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 363 hlasů
 Komentářů: 25, poslední 21.1. 13:34
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Kompilování c++ s OpenGL a GLM

28.3.2013 11:07 frenzymadness | skóre: 1
Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Přečteno: 473×
Zdravím všechny a moc prosím o radu.

Píšu relativně jednoduchou hru v C++ s použitím OpenGL a Glut a vše až do teď fungovalo naprosto v pořádku. Nyní však přišla potřeba importovat do hry objekty ve formátu .obj. Stáhl jsem si k tomu určenou knihovnu GLM a tu jsem si zkompiloval. Po kompilování se mi v /usr/local/lib objevily soubory libglm.a a libglm.la a v /usr/local/include soubor glm.h, který jsem pomocí include přidal do svého programu.

Aktuální řádek pro kompilování vypadá takto a podle mě obsahuje vše podstatné:
g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ -lglm projekt.cpp -o projekt
A při kompilování projektu dostanu následující chybu:
/tmp/cc4jj253.o: In function `init()':
projekt.cpp:(.text+0x7ef): undefined reference to `glmReadOBJ'
projekt.cpp:(.text+0x81b): undefined reference to `glmUnitize'
projekt.cpp:(.text+0x837): undefined reference to `glmVertexNormals'
collect2: error: ld returned 1 exit status
ld asi nemůže najít mou novou knihovnu, ale i kdyby v řádku pro kompilaci nebyla napsaná cesta, je v souboru /etc/ld.so.conf.d/libc.conf určitě.

Proč mi tedy nelze najít knihovnu pro kompilaci, která vypadá v pořádku nainstalovaná a i include hlavičkového souboru je bez problémů?

Řešení dotazu:


Odpovědi

28.3.2013 11:46 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Možno by pomohol parameter -Wall (či náhodou nevypíše aj inú chybu).
28.3.2013 12:20 frenzymadness | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Děkuji za reakci, bohužel s parametrem -Wall nevypíše kompiler nic navíc.
Michy avatar 28.3.2013 12:39 Michy | skóre: 11 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Tady evidentně nejde o problém s kompilací, ale narážíš na problém při linkování. Knihovnu glm to zjevně najde, jinak by si linker stěžoval. Takže buď se ti linkuje s jinou knihovnou téhož názvu nebo bych zkusil ten parametr -lglm posunout až na konec, tedy nějak takhle:

g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm

28.3.2013 14:51 frenzymadness | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Po přesunutí parametru na konec příkazu jsem dostal jiný výpis s podobnou chybou. Není mi jasné, proč se ta knihovna pořád odkazuje do adresáře, kde jsem ji kompiloval, nicméně obsah tohoto adresáře je stále stejný.
/usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_jpg.o): In function `glmReadJPG':
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:112: undefined reference to `jpeg_std_error'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:126: undefined reference to `jpeg_CreateDecompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:130: undefined reference to `jpeg_stdio_src'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:134: undefined reference to `jpeg_read_header'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:156: undefined reference to `jpeg_start_decompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:193: undefined reference to `jpeg_read_scanlines'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:120: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
/usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_png.o): In function `glmReadPNG':
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:77: undefined reference to `png_create_read_struct'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:87: undefined reference to `png_create_info_struct'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:114: undefined reference to `png_init_io'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:119: undefined reference to `png_read_info'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:121: undefined reference to `png_get_IHDR'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:131: undefined reference to `png_set_strip_16'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:156: undefined reference to `png_get_valid'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:162: undefined reference to `png_read_update_info'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:164: undefined reference to `png_get_channels'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:168: undefined reference to `png_get_rowbytes'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:180: undefined reference to `png_read_image'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:181: undefined reference to `png_read_end'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:186: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:152: undefined reference to `png_set_expand'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:157: undefined reference to `png_set_expand'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:148: undefined reference to `png_set_expand'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:105: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
/home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:91: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
collect2: error: ld returned 1 exit status
Řešení 2× (little.owl, frenzymadness (tazatel))
rADOn avatar 28.3.2013 15:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
g++ -lGL -lglut -lGLU -ljpeg -lpng -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
29.3.2013 10:42 frenzymadness | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Děkuji. Přidání dalších dvou knihoven pomohlo. Bohužel je dokumentace k této knihovně k nenalezení a to především proto, že pro použití s OpenGL jsou knihovny GLM dvě a každá je k úplně jinému účelu.

Teď mám sice problém s načítáním obj modelu z Blenderu, ale to už je jiný problém.
Michy avatar 28.3.2013 15:53 Michy | skóre: 11 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Ty odkazy na zdrojáky, které hlásí linker, jsou napevno "zadrátované" ve zkompilované knihovně, takže logicky nesou informaci z doby kompilace. Neuspokojené reference napovídají, že knihovna glm závisí ještě na další knihovně nebo na dalších knihovnách. To bys měl dokázat zjistit z dokumentace k té knihovně glm.
28.3.2013 17:03 graviton
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Neměl by to z toho .la souboru být schopný dodat libtool?
http://www.gnu.org/software/libtool/manual/html_node/Linking-executables.html <-viz
28.3.2013 13:23 graviton
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Letmým pohledem na hlavičkový soubor se zdá, že knihovna není c++-aware. Takže by mohlo pomoct zaobalit include takhle:
extern "C" {
#include <glm.h>
}
28.3.2013 14:48 frenzymadness | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Díky, bohužel to nepomohlo.
28.3.2013 19:37 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
Překvapivé je, že se ti vůbec objevily nějaké soubory libglm.cosi, protože GLM je source-only knihovna skládající se akorát z hromady .hpp souborů. Není co kompilovat, není s čím linkovat. Pokud je to tedy tahle GLM:

http://glm.g-truc.net/
12.4.2013 13:43 Nikola Pajkovský | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
a co mas za distro, ze to nemas v repozitari a musel jsi rucne kompilovat?
Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.