abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 19:33 | Zajímavý článek Marek Stopka | Komentářů: 0
dnes 17:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové verze 3.0.0 a krátce na to opravných verzí 3.0.1 a 3.0.2 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Přispělo 56 vývojářů. Aktualizována byla také dokumentace [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 3.0 svobodného multiplatformního geografického informačního systému QGIS (Wikipedie). Její kódové jméno je Girona, dle názvu města, ve kterém proběhlo 15. setkání vývojářů QGISu. Přehled novinek i s náhledy a animacemi v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:33 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala sedmašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a čtvrté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:33 | Komunita

Morevna Project, který stojí za řadou svobodného softwaru pro animátory (např. Synfig Studio, RenderChan nebo Papagayo-NG) a svobodnými (CC-BY-SA) animovanými filmy/komiksy Morevna (3. díl) a Pepper&Carrot: The Potion Contest (6. díl), sbírá do 1. března příspěvky na 4. díl svého animovaného filmu Morevna. Mezi odměnami přispěvatelům lze najít např. i videokurzy animace v Synfigu či Blenderu.

xHire | Komentářů: 0
včera 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
včera 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.2. 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 447 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilování c++ s OpenGL a GLM

    28.3.2013 11:07 frenzymadness | skóre: 1
    Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Přečteno: 481×
    Zdravím všechny a moc prosím o radu.

    Píšu relativně jednoduchou hru v C++ s použitím OpenGL a Glut a vše až do teď fungovalo naprosto v pořádku. Nyní však přišla potřeba importovat do hry objekty ve formátu .obj. Stáhl jsem si k tomu určenou knihovnu GLM a tu jsem si zkompiloval. Po kompilování se mi v /usr/local/lib objevily soubory libglm.a a libglm.la a v /usr/local/include soubor glm.h, který jsem pomocí include přidal do svého programu.

    Aktuální řádek pro kompilování vypadá takto a podle mě obsahuje vše podstatné:
    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ -lglm projekt.cpp -o projekt
    A při kompilování projektu dostanu následující chybu:
    /tmp/cc4jj253.o: In function `init()':
    projekt.cpp:(.text+0x7ef): undefined reference to `glmReadOBJ'
    projekt.cpp:(.text+0x81b): undefined reference to `glmUnitize'
    projekt.cpp:(.text+0x837): undefined reference to `glmVertexNormals'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    ld asi nemůže najít mou novou knihovnu, ale i kdyby v řádku pro kompilaci nebyla napsaná cesta, je v souboru /etc/ld.so.conf.d/libc.conf určitě.

    Proč mi tedy nelze najít knihovnu pro kompilaci, která vypadá v pořádku nainstalovaná a i include hlavičkového souboru je bez problémů?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.3.2013 11:46 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Možno by pomohol parameter -Wall (či náhodou nevypíše aj inú chybu).
    28.3.2013 12:20 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji za reakci, bohužel s parametrem -Wall nevypíše kompiler nic navíc.
    Michy avatar 28.3.2013 12:39 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Tady evidentně nejde o problém s kompilací, ale narážíš na problém při linkování. Knihovnu glm to zjevně najde, jinak by si linker stěžoval. Takže buď se ti linkuje s jinou knihovnou téhož názvu nebo bych zkusil ten parametr -lglm posunout až na konec, tedy nějak takhle:

    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm

    28.3.2013 14:51 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Po přesunutí parametru na konec příkazu jsem dostal jiný výpis s podobnou chybou. Není mi jasné, proč se ta knihovna pořád odkazuje do adresáře, kde jsem ji kompiloval, nicméně obsah tohoto adresáře je stále stejný.
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_jpg.o): In function `glmReadJPG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:112: undefined reference to `jpeg_std_error'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:126: undefined reference to `jpeg_CreateDecompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:130: undefined reference to `jpeg_stdio_src'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:134: undefined reference to `jpeg_read_header'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:156: undefined reference to `jpeg_start_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:193: undefined reference to `jpeg_read_scanlines'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:120: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_png.o): In function `glmReadPNG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:77: undefined reference to `png_create_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:87: undefined reference to `png_create_info_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:114: undefined reference to `png_init_io'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:119: undefined reference to `png_read_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:121: undefined reference to `png_get_IHDR'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:131: undefined reference to `png_set_strip_16'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:156: undefined reference to `png_get_valid'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:162: undefined reference to `png_read_update_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:164: undefined reference to `png_get_channels'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:168: undefined reference to `png_get_rowbytes'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:180: undefined reference to `png_read_image'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:181: undefined reference to `png_read_end'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:186: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:152: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:157: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:148: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:105: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:91: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    Řešení 2× (little.owl, frenzymadness (tazatel))
    rADOn avatar 28.3.2013 15:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    g++ -lGL -lglut -lGLU -ljpeg -lpng -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    29.3.2013 10:42 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji. Přidání dalších dvou knihoven pomohlo. Bohužel je dokumentace k této knihovně k nenalezení a to především proto, že pro použití s OpenGL jsou knihovny GLM dvě a každá je k úplně jinému účelu.

    Teď mám sice problém s načítáním obj modelu z Blenderu, ale to už je jiný problém.
    Michy avatar 28.3.2013 15:53 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Ty odkazy na zdrojáky, které hlásí linker, jsou napevno "zadrátované" ve zkompilované knihovně, takže logicky nesou informaci z doby kompilace. Neuspokojené reference napovídají, že knihovna glm závisí ještě na další knihovně nebo na dalších knihovnách. To bys měl dokázat zjistit z dokumentace k té knihovně glm.
    28.3.2013 17:03 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Neměl by to z toho .la souboru být schopný dodat libtool?
    http://www.gnu.org/software/libtool/manual/html_node/Linking-executables.html <-viz
    28.3.2013 13:23 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Letmým pohledem na hlavičkový soubor se zdá, že knihovna není c++-aware. Takže by mohlo pomoct zaobalit include takhle:
    extern "C" {
    #include <glm.h>
    }
    
    28.3.2013 14:48 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Díky, bohužel to nepomohlo.
    28.3.2013 19:37 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Překvapivé je, že se ti vůbec objevily nějaké soubory libglm.cosi, protože GLM je source-only knihovna skládající se akorát z hromady .hpp souborů. Není co kompilovat, není s čím linkovat. Pokud je to tedy tahle GLM:

    http://glm.g-truc.net/
    12.4.2013 13:43 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    a co mas za distro, ze to nemas v repozitari a musel jsi rucne kompilovat?
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.