abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 941 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Redefinování makra v C++

    7.4.2013 15:58 blorg
    Redefinování makra v C++
    Přečteno: 442×
    Zdravím, na začátku definuji makro a v průběhu ho potom potřebuju redefinovat, ale tak, aby měl hodnotu nějaké proměnné:
    #define MACRO 5
    
    ...
    
    int var = 10;
    
    #undef MACRO
    #define MACRO var
    
    
    Nejsem si teda jistej, jestli to vůbec jde... Díky

    Odpovědi

    7.4.2013 16:59 lofcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    No ide .. preco by neslo. Len neviem, ci to robi presne to, co si predstavujete. Makra sa totiz len rozvinu na text a az ten sa potom kompiluje. Cize namiesto #define MACRO var, mozete rovno pouzivat len var a urobi to to iste.

    A zmenit hodnota makra - to sa samozrejme da, len na citatelnosti to neprida. Ono vo vseobecnosti sa odporuca vyhybat sa makram a pouzit ich len tam, kde si je clovek uplne isty, ze to musi byt.
    7.4.2013 17:16 blorg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    No, var můžu použít ale nebudu mít úplnou jistotu.. a const var nemůžu vůbec
    7.4.2013 17:20 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Ještě jednou: nejdřív se expandují makra, pak se teprve zdrojový kód kompiluje. Použití makra povede k identickému výsledku jako napsat do daného místa zdrojovéko kódu var. A to je taky ta jediná úplná jistota, kterou máš.

    Dost nejasné naopak je, jak si vlastně představuješ, že makra fungují.
    7.4.2013 17:34 blorg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Jasně, já jsem akorát myslel že je dobré je třeba použít namísto proměnných, protože makra mohou být jakoby konstantní, dokud je zase nepředefinujeme. Konstantní proměnná nejde předefinovat vůbec.
    7.4.2013 18:06 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Úplně nerozumím, proč bys měl mít ve zdrojovém textu části závisející na pojmenování proměnné a navíc ji muset předefinovávat při jedné kompilaci. Možná to chce popsat pořádněji, o co se snažíš.

    Jedna možnost je to, co píše níže Ivan. Pokud potřebuješ zakompilovat do jednoho objektu více jakýchsi variant kódu, tak použij šablony. To ale podle všeho neděláš.

    Pokud se snažíš o to, aby ti preprocesor nahradil v kódu MACRO literálem 10, když to nemáš definováno na úrovni preprocesoru, nýbrž tak pouze inicializuješ proměnou, tak tohle z principu nejde.
    7.4.2013 17:54 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    hmm nevim ceho presne potrebujes dosahnout, ale nesly by na to pouzit sablony?

    neco jako
    template<char * context, int i>
    class Macro
    {
    enum { value = i};
    }
    
    template<<int i>
    class Macro<"kontext1">
    {
    enum { value = 10};
    }
    
    
    popripade jeste by sly pouzit namespaces.
    namespace Kontext1
    {
      enum makro { value = 10 };
    }
    namespace Kontext2
    {
      enum makro { value = 5 };
    }
    
    a pak uz jen:
    using namespace Kontext1;
    
    7.4.2013 19:33 blorg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Vlastně jde o to, že je makro defaultně předdefinované, ale uživatel má možnost ho za běhu změnit. A na hodnotě makra potom závisí deklarování jiných proměnných - kvůli tomu ho chci použít.
    #ifdef MAKRO 5
    int a = 0;
    
    #elif MAKRO 3
    int a = 1;
    
    #endif
    
    A jediný problém je, že nevím, jak makro předefinovat, aby mělo hodnotu nějaké proměnné
    stativ avatar 7.4.2013 19:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Jediný problém je v tom, že to tak prostě nejde. Jak už ti tu někteří už několikrát řekli, makra se expandují ještě před kompilací, takže o proměnných neví naprosto nic.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    7.4.2013 19:42 blorg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Takže na tohle si prostě můžu nechat zajít chuť. Zkusím to vyřešit jinak.
    8.4.2013 02:30 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Kdyz to potrebujes za behu menit tak z toho proste udelej (ne-konstantni) promennou:
    int MACRO = 5;
    
    ...
    
    MACRO = 3;
    
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    12.4.2013 12:21 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    takle urcite ne
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    8.4.2013 03:00 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Zkus si najít něco o návrhovym vzoru dependency injection. Dělat todle "na globální" úrovni je "prasečina", ať už se to pokusíš vyřešit makrem (což z principu nejde) nebo globální proměnou (což by sice šlo, ale goto začátek věty :-)).
    9.4.2013 20:37 blorg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    jenže problém je v tom, že potřebuju udělat podmínku ještě před funkcí, a to prostě jde pokud vím tak jen s makrem
    9.4.2013 22:11 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    Nepotrebujes udelat "podminku pred funkci", potrebujes resit nejaky realny problem. Vetsina jazyku zadne makro nema a problemy se tam resi. Popis co potrebujes vecne, ne technicky, udelat a jiste se najde vhodne reseni.
    12.4.2013 13:01 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Redefinování makra v C++
    makra v jazyce C expanduji ve smlyslu, kde je vyskyt tokenu MAKRO, vloz obsah tela MAKRO. Makro muze byt pouzito jako pojmenovani konstany na rozumny nazev (pojmenovani bitu v bitmask), prejmenovani funkce, vytvareni funkce (dokonce umi i vracet hodntou), pro obecne generovani symbolu a pro podmineny preklad.
    
    #define MS_NOSEC        (1 << 28)
    
    static void foo(void)
    {
         printf("%d\n", MS_NOSEC);
    }
    
    preprocesor vyexpanduje vsechny makra a vlozi jejich obsah na misto jmnena makra. vysledny kod pro preklad bude vypadat takhle
    
    ...
         printf("%d\n", (1 << 28));
    ...
    
    z toho plyne i tvuj problem. #define MACRO var vyexpanduje na symbol var nebo jinimy slovy, prejmenuje symbol var na MACRO
    
    #define MACRO 1
    
    static void foo(void)
    {
         printf("%d\n", MACRO);
    
    #undef MACRO
    #define MACRO var
         printf("%d\n", MACRO);     
    }
    
    se po preprocesoru stane
    
    ...
         printf("%d\n", 1);
         printf("%d\n", var);
    ...
    
    Jedine, kdy se kod prelozi je, kdyz var bude deklarovane. V tomhle pripade to nutne musi byt promnenna. Vytvareni takoveho kodu vede pouze a jedine k chybam a necitelnosti. Timhle zpusobem to opravdu nepouzivej. A ono, predefinovani makra se opravdu deje, ale musi to mit svuj smysl. Makra jsou uzitecna, dobra, ale opatrne na ne.
    
    /*
     * max() macros that also do strict type-checking
     */
    #define max(x, y) ({                           \
           typeof(x) _max1 = (x);                  \
           typeof(y) _max2 = (y);                  \
           (void) (&_max1 == &_max2);              \
           _max1 > _max2 ? _max1 : _max2; })
    
    
    #define gen_localtime(name)                           \
            static inline int localtime_##name(time_t *t) \
            {                                             \
                    struct tm *lt = localtime(t);         \
                    if (!lt)                              \
                            die_errno("localtime");       \
                                                          \
                    return lt->tm_##name;                 \
            }
    
    gen_localtime(mday);
    
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.