Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Ahoj,
mám problém se signály a sloty. Mám vytvořené dvě třídy ve dvou vláknech (pomocí Thread run). V jednom vláknu získávám data a po zpracování se je snažím předat druhému vláknu pomocí signálu a slotu. Pro data mám vytvořenou vlastní strukturu.
Vše se zdá, že funguje (žádné hlášení při kompilaci). Při spuštění se data opravdu přesouvají z jednoho vlákna do druhého. ALE při zrušení aplikace(třídy A) vypíše QT následující hlášku:
Qt has caught an exception thrown from an event handler. Throwing exceptions from an event handler is not supported in Qt. You must reimplement QApplication notify() and catch all exceptions there.
(po reimplementaci notify jsem obdrzel stejnou hlasku).
Díky za každou odpověd!!!
Přidávám dulezite casti kodu:
class Global{
typedef struct mStruct{
int promenna;
int promenna2;
}mStruct;
};
Q_DECLARE_METATYPE(GFunction::mStruct)
class B{
signal:
mSignal(Global::mStruct);
};
class A:QThread{
~A{
this->terminate();
QThread::wait() ;
}
void run(){
B b;
qRegisterMetaType<Global::mStruct> ("Global::mStruct");
connect(&b,SIGNAL(mSignal(Global::mStruct)),this,SLOT(mSlot(Global::mStruct)));
exec();
}
slot:
mSlot(Global::mStruct){}
};
Tak jsem zjistil,
že tu varovnou hlášku způsobuje pravděpodobně exec(), ale nevím co místo něj použít, možná eventloop???
Tak po dlouhém hledání a zkoušení různých věcí jsem zjistil, že problém dělá ukončování vlákna.
Je nutné použít this->quit(); potom uz hláška nevyskočí a vše je korektní.
Z toho kódu co je přiložený není úplně zřejmé, jakým způsobem máš obě třídy vytvořené, ale s největší pravděpodobností vůbec nemusíš ve třídě A dědit QThread. Někdy v Qt4.4 se totiž změnil způsob práce s QThread a nyní je to spíš interface, pomocí kterého se s vlákny manipuluje.
Dokumentace bohužel tuhle "malou" změnu nějak nereflektuje a neobsahuje korektní příklad použití.
Jak správně použít QThread je třeba tady.
Tiskni
Sdílej: