abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 13:44 | Zajímavý software

Evropská komise vydala novou verzi 1.4.0.1 svého open source v Javě naprogramovaného softwaru pro online průzkumy EUSurvey. Online dotazníky lze vytvářet na stránkách Evropské komise nebo si lze software stáhnout (zip a war) a nainstalovat lokálně. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí EUPL (European Union Public Licence).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.8. 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 11:44 | IT novinky

Minulý týden na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. V nejnovějším příspěvku na blogu se organizace OpenAI o projektu více rozepsala a zveřejnila videozáznamy několika soubojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.8. 17:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z Fedora 26 Release Party konané 10. srpna v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 15:33 | Komunita

Přesně před čtyřiadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
16.8. 06:00 | Bezpečnostní upozornění

Ve virtualizačním softwaru Xen bylo nalezeno a opraveno 5 bezpečnostních chyb XSA-226 až XSA-230. Nejzávažnější z nich XSA-227 (CVE-2017-12137) umožňuje eskalaci privilegií a ovládnutí celého systému, tj. správce hostovaného systému se může stát správcem hostitelského systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.8. 22:00 | Zajímavý projekt

V roce 2013 proběhla na Kickstarteru úspěšná kampaň na podporu otevřeného Dobře temperovaného klavíru (Well-Tempered Clavier). Stejný tým s Kimiko Išizaka spustil před týdnem na Kickstarteru kampaň Libre Art of the Fugue na podporu svobodného Umění fugy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 358 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: Destruktor a interface v C++

    Beda0 avatar 24.6.2013 09:07 Beda0 | skóre: 28
    Destruktor a interface v C++
    Přečteno: 634×

    Zdravím,
    Měl jsem interface:

    class Interface{
    public:
       virtual int cosi()=0;
       ...
    }
    a pak několik implementací:
    class A: public Interface{
    public:
       int cosi();
       ...
    }
    class B: public Interface{
    public:
       B();
       ~B();
       int cosi();
       ...
    }
    A dále factory, která mi podle předaných parametrů várátila instanci nějakého konkrétní implementace.
    Interface test = factory->choose(parametry);
    Takže jsem nevěděl, která konkrétní implementace je použita. Problém nastal při volání destruktoru.
    delete test
    způsobil varování na undefined behavior, protože se volal destruktor Interface a ne konkrétní implementace A nebo B a tudíž v případě B to způsobovalo memoryleak. Jak to vyřešit? Když přidám protected destructor do Interface:
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline ReadWrite::~ReadWrite() { }
    
    a destruktory do každé implementace, tak to pořád neřeší problém. Musím volat destruktor pro konkrétní implementaci a nějak si tudíž musím pamatovat jaká konkrétní implementace je použita, což mi připadá principiálně špatně. Jediná možnost, která mě napadá, je zavolat opět factory se stejnými parametry, aby mi řekla, jaká iplementace byla použita, což se mi taky moc nelíbí. Jak se tohle řeší?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (stativ)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.6.2013 09:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Když dáte do interface public virtuální destruktor, tak žádné problémy nebudou. Proč protected?
    Beda0 avatar 24.6.2013 09:59 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Když bude public, tak se ale bude volat destruktor ~Interface(), což nechci, protože potřebuju zavolat destruktor konkrétní implemtace - ~B(); v B() něco alokuju, takže to musim uvolnit v ~B() ne v ~Interface(), kterej neví o tom, co se v B() alokovalo.

    Beda0 avatar 24.6.2013 10:09 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    V tomhle konkrétním případě to můžu udělat tak, že v B() nebudu nic alokoavat a nemusí mít konstruktor ani destruktor - bude jeden prázdnej public destruktor v Interface. Zajímalo by mě to spíš teoreticky...

    24.6.2013 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Myslím, že „zmatení“ je způsobené neznalostí chování destruktorů.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.6.2013 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Jsem se ztratil, bo pokud je destruktor virtuální volají se všechny destruktory a ve správném pořadí…
    Z více důvodů, považuji za správnou deklaraci abstraktní třídy jako čistě abstraktní, tedy ve smyslu interface tehdy, pokud obsahuje virtuální destruktor včetně jeho implementace.
    /**
     * @class Interface
     * @brief Interface class.
    * This class is designed for inheritance. */ class Interface{ public: /** * Virtual empty destructor */ virtual ~Interface(){} /** * cosi do cosi */ virtual int cosi()=0; };
    Ne-virtuální destruktor základní třídy při „dědění“ je dost specifická a obvykle nežádoucí věc.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:12 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Ten poslední kód má bejt
    protected:
        virtual ~Interface()=0;
    ...
    inline Interface::~Interface() { }
    Neopravil jsem to při kopírování z opravdového kódu.
    mess avatar 24.6.2013 10:45 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    A proč prostě neuděláš z toho destruktoru v Interface prázdnou funkci?
    protected:
        virtual ~Interface(){};
    
    U tříd, které budou mít destruktor vlastní, se bude volat ten vlastní, u ostatních ten z Interface, nevidím v tom problém.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    mess avatar 24.6.2013 10:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Teda "public" tam má být.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Beda0 avatar 24.6.2013 10:58 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Mě de o to, že mam Interface* test = new B(); a pak delete test;, jenže to se zavolá ~Interface místo ~B();
    Řešim teda jak nějak elegantně volat konkrétní destruktor ~A() nebo ~B() nad Interface* test;

    Instacne Interface se vytváří podle paramatrů sama a já nevím jaká. Řešení mě napadaj dvě - při vytváření si do proměnné uložit co to je konkrétně za třídu (A nebo B) a pak zavolat konkrétní destruktor, což mi připadá špatně - k čemu mi pak je ten interface...
    Druhá, lepší, je před voláním destruktoru zjistit z facotry, jakej to je typ, ale právě se ptám, jak se tohle běžně řeší, protože mi to připadá jako docela běžný problém, ale nikde jsem to řešené nenašel.

    24.6.2013 11:02 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    Řešíš něco, co není třeba řešit, GOTO: № 9 :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Beda0 avatar 24.6.2013 11:07 Beda0 | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

    Ano, omlouvám se, nějak sem si poplet chování virtuálních destroktorů...

    25.6.2013 10:20 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    short answer: riesenie je v tomto pripade virtualny destruktor. komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema, ale uvazovat o tom ako o ciastocne/plne abstraktnych triedach.

    mat destruktor virtualny je MUST HAVE v akomkolvek pripade, ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    25.6.2013 11:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
    komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema
    - no nemá, ale je jedno jak se tomu říká, jestli jestli čistě abstraktní třída nebo intreface - princip je stejný.
    ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
    Dědičnost je hezká věc, ale jen opravdu tam kde má význam, jinak je lepší se jí raději vyhnout. A myslím si, že je dobré, o každé třídě uvažovat jako by pro dědění nebyla připravena, není-li explicitně uvedeno jinak. Zbytečně zatěžovat kód virtuálními destrukory mi také nepřijde jako nejlepší řešení.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.