abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
22.1. 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (12%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 391 hlasů
 Komentářů: 37, poslední dnes 12:21
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Destruktor a interface v C++

Beda0 avatar 24.6.2013 09:07 Beda0 | skóre: 28
Destruktor a interface v C++
Přečteno: 584×

Zdravím,
Měl jsem interface:

class Interface{
public:
   virtual int cosi()=0;
   ...
}
a pak několik implementací:
class A: public Interface{
public:
   int cosi();
   ...
}
class B: public Interface{
public:
   B();
   ~B();
   int cosi();
   ...
}
A dále factory, která mi podle předaných parametrů várátila instanci nějakého konkrétní implementace.
Interface test = factory->choose(parametry);
Takže jsem nevěděl, která konkrétní implementace je použita. Problém nastal při volání destruktoru.
delete test
způsobil varování na undefined behavior, protože se volal destruktor Interface a ne konkrétní implementace A nebo B a tudíž v případě B to způsobovalo memoryleak. Jak to vyřešit? Když přidám protected destructor do Interface:
protected:
    virtual ~Interface()=0;
...
inline ReadWrite::~ReadWrite() { }
a destruktory do každé implementace, tak to pořád neřeší problém. Musím volat destruktor pro konkrétní implementaci a nějak si tudíž musím pamatovat jaká konkrétní implementace je použita, což mi připadá principiálně špatně. Jediná možnost, která mě napadá, je zavolat opět factory se stejnými parametry, aby mi řekla, jaká iplementace byla použita, což se mi taky moc nelíbí. Jak se tohle řeší?

Řešení dotazu:


Odpovědi

Řešení 1× (stativ)
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.6.2013 09:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Když dáte do interface public virtuální destruktor, tak žádné problémy nebudou. Proč protected?
Beda0 avatar 24.6.2013 09:59 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

Když bude public, tak se ale bude volat destruktor ~Interface(), což nechci, protože potřebuju zavolat destruktor konkrétní implemtace - ~B(); v B() něco alokuju, takže to musim uvolnit v ~B() ne v ~Interface(), kterej neví o tom, co se v B() alokovalo.

Beda0 avatar 24.6.2013 10:09 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

V tomhle konkrétním případě to můžu udělat tak, že v B() nebudu nic alokoavat a nemusí mít konstruktor ani destruktor - bude jeden prázdnej public destruktor v Interface. Zajímalo by mě to spíš teoreticky...

24.6.2013 10:59 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Myslím, že „zmatení“ je způsobené neznalostí chování destruktorů.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
24.6.2013 10:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Jsem se ztratil, bo pokud je destruktor virtuální volají se všechny destruktory a ve správném pořadí…
Z více důvodů, považuji za správnou deklaraci abstraktní třídy jako čistě abstraktní, tedy ve smyslu interface tehdy, pokud obsahuje virtuální destruktor včetně jeho implementace.
/**
 * @class Interface
 * @brief Interface class.
* This class is designed for inheritance. */ class Interface{ public: /** * Virtual empty destructor */ virtual ~Interface(){} /** * cosi do cosi */ virtual int cosi()=0; };
Ne-virtuální destruktor základní třídy při „dědění“ je dost specifická a obvykle nežádoucí věc.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Beda0 avatar 24.6.2013 10:12 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Ten poslední kód má bejt
protected:
    virtual ~Interface()=0;
...
inline Interface::~Interface() { }
Neopravil jsem to při kopírování z opravdového kódu.
mess avatar 24.6.2013 10:45 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
A proč prostě neuděláš z toho destruktoru v Interface prázdnou funkci?
protected:
    virtual ~Interface(){};
U tříd, které budou mít destruktor vlastní, se bude volat ten vlastní, u ostatních ten z Interface, nevidím v tom problém.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
mess avatar 24.6.2013 10:46 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Teda "public" tam má být.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Beda0 avatar 24.6.2013 10:58 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

Mě de o to, že mam Interface* test = new B(); a pak delete test;, jenže to se zavolá ~Interface místo ~B();
Řešim teda jak nějak elegantně volat konkrétní destruktor ~A() nebo ~B() nad Interface* test;

Instacne Interface se vytváří podle paramatrů sama a já nevím jaká. Řešení mě napadaj dvě - při vytváření si do proměnné uložit co to je konkrétně za třídu (A nebo B) a pak zavolat konkrétní destruktor, což mi připadá špatně - k čemu mi pak je ten interface...
Druhá, lepší, je před voláním destruktoru zjistit z facotry, jakej to je typ, ale právě se ptám, jak se tohle běžně řeší, protože mi to připadá jako docela běžný problém, ale nikde jsem to řešené nenašel.

24.6.2013 11:02 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
Řešíš něco, co není třeba řešit, GOTO: № 9 :-).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Beda0 avatar 24.6.2013 11:07 Beda0 | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++

Ano, omlouvám se, nějak sem si poplet chování virtuálních destroktorů...

25.6.2013 10:20 ed | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
short answer: riesenie je v tomto pripade virtualny destruktor. komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema, ale uvazovat o tom ako o ciastocne/plne abstraktnych triedach.

mat destruktor virtualny je MUST HAVE v akomkolvek pripade, ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
25.6.2013 11:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Destruktor a interface v C++
komplexnejsie riesenie je v C++ neuvazovat o typu interface, pretoze ich C++ defakto nema
- no nemá, ale je jedno jak se tomu říká, jestli jestli čistě abstraktní třída nebo intreface - princip je stejný.
ak sa o triede uvazuje tak, ze sa z nej bude dedit, t.j. prakticky vzdy.
Dědičnost je hezká věc, ale jen opravdu tam kde má význam, jinak je lepší se jí raději vyhnout. A myslím si, že je dobré, o každé třídě uvažovat jako by pro dědění nebyla připravena, není-li explicitně uvedeno jinak. Zbytečně zatěžovat kód virtuálními destrukory mi také nepřijde jako nejlepší řešení.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.