Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
$obj = Ovoce();a z té třídy volám jiné třídy které potřebují instanci třídy 'Ovoce', existuje řešení jak to udělat? Děkuji
$this
.
$obj = Ovoce();v class Ovoce zavolám jinou class Zelenina
$obj2 = Zelenina();a v class Zelenina potřebuji zavolat metodu v class Ovoce. je to lépe k pochopení? Děkuji
<?php class Ovoce { private $atribut; private $obj2; function __construct($atribut){ $this->atribut = $atribut; $this->obj2 = new Zelenina($this); } function getAtribut(){ return $this->atribut; } function __toString() { return "Ovoce a $this->obj2"; } } class Zelenina { private $ovoce; function __construct(Ovoce $ovoce){ $this->ovoce = $ovoce; } function __toString() { return "zeleniny mám: " . $this->ovoce->getAtribut() . " kusů"; } } $obj = new Ovoce(42); echo $obj;Výsledek:
Ovoce a zeleniny mám: 42 kusů
class Test{ private $item1 = false; private $item2 = false; private $item3 = false; public $show = false; public function __construct(){ $this->item1(); $this->item2(); $this->item3(); } public function item1(){ $this->item1 .= 'Text item1'; } public function item2(){ $this->item2 .= 'Text item2'; } public function item3(){ $this->item3 .= 'Text item3'; } public function show(){ $this->show .= $this->item1; $this->show .= $this->item2; $this->show .= $this->item3; } } $test = new Test(); var_dump($test->show); // bool(false)
Kde voláš tu metodu show()? Podle mne nikde. Atributu $show zůstane původní hodnota.Já jsem fakt pako
Kdo ti poradil, abys dělal atributy "public"? Mají být "private".Narážiš na tento zápis ?
public $show = false;Pokud ano, jak bych tu proměnnou pak vypsal?
A kdo ti poradil řetězit booleovskou hodnotu s řetězcem? Sice to tak nějak funguje, ale je to nesmysl.tak jak to má být? Měl jsem za to, že když se jedná o inicializace proměnné je to fuk..
public $show = ''; nebo public $show = ""; nebo úplně jinakDíky
<?php class Test { private $item1 = 'Text item1'; private $item2 = 'Text item2'; private $item3 = 'Text item3'; public function __toString() { return $this->item1 . $this->item2 . $this->item1; } } $test = new Test(); echo $test;Všechno ostatní je tam jaksi "navíc" a není příliš patrné, proč to tam máš. Vyhýbej se operátorům ".=" - nejsou moc efektivní a většinou ani nejsou potřebné.
Všechno ostatní je tam jaksi "navíc" a není příliš patrné, proč to tam máš.Byl to jen příklad, metody jsem tady nechtěl z důvodu přehlednosti rozvádět... Když si vezmu cenné ponaučení a vycházím z původního příkladu, tak ted je to OK ? Děkuji
class Test{ private $item1; private $item2; private $item3; public function __construct(){ $this->item1(); $this->item2(); $this->item3(); } public function item1(){ $this->item1 = 'Text item1'; } public function item2(){ $this->item2 = 'Text item2'; } public function item3(){ $this->item3 = 'Text item3'; } public function show(){ $this->show = $this->item1.$this->item2.$this->item1; } public function __toString(){ return show(); } } $test = new Test(); echo($test->show());
public function __toString(){ return $this->item1.$this->item2.$this->item1; }tak vůbec nebudeš potřebovat volat metodu show()
$test = new Test(); echo($test);Uvnitř objektu si udržuj atributy v atomickém stavu, ale vně objektu je prezentuj jako komplexní hotovou informaci, kterou k něčemu potřebuješ. Nesnaž se z vnějšku manipulovat s jednotlivými atributy, to je úkolem metod uvnitř objektu.
Metodu __toString() tam máš navíc, protože jsi ji nepoužil.jak to že jsem ji nepoužil? ta metoda se zpracuje přece vždy?
U metody show() ti chybí return.Ano to je pravda, to co jsem napsal je nesmysl, čili se dvěma metodama asi takto (doufám)
public function show(){ return $this->item1.$this->item2.$this->item1; } public function __toString(){ return show(); }
Uvnitř objektu si udržuj atributy v atomickém stavu, ale vně objektu je prezentuj jako komplexní hotovou informaci, kterou k něčemu potřebuješ.Vůbec netuším co je to atomický stav, musím pohledat a nastudovat...
Nesnaž se z vnějšku manipulovat s jednotlivými atributy, to je úkolem metod uvnitř objektu.No a tohle jde úplně mimo mne. Absolutně nerozumím co se mi snažíš poradit...
Tiskni Sdílej: