abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
včera 04:44 | Komunita

Tým Debianu zabývající se reprodukovatelnými sestaveními (Reproducible Builds), tj. kdokoli může nezávisle ověřit, že daný binární .deb balíček vznikl překladem daných zdrojových kódů, oznámil, že 94 % balíčků Debianu lze přeložit a sestavit reprodukovatelně. V únory 2015 to bylo 83 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 11:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na blogu Mozilly věnovaném bezpečnosti byly zveřejněny výsledky bezpečnostního auditu služby Firefox Accounts, v českých překladech účet Firefoxu, sloužící hlavně k přihlašování k synchronizaci Firefox Sync. Nalezeno bylo celkem 15 bezpečnostních chyb, z toho jedna byla označena jako kritická a tři jako vážné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.7. 11:00 | Nová verze

Byla vydána první stabilní verze 1.0 svobodného komunikačního softwaru Ring (Wikipedie). Ring, původně SFLphone, je součástí projektu GNU [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
24.7. 06:00 | Zajímavý projekt

Warner Skoch na svých stránkách zveřejnil návod (YouTube) na zhotovení kapesní herní konzole MintyPi. Konzole MintyPi je postavena na Raspberry Pi Zero W a RetroPie. Jako obal slouží plechová krabička od mentolek.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.7. 02:00 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.1, tj. první opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.9, tj. devátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 36
22.7. 15:50 | Zajímavý článek

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice zveřejnila čtyřiačtyřicetistránkovou výroční zprávu za rok 2016. K dispozici je ve formátu pdf ve vysokém (21,68 MB) a nízkém (7,1 MB) rozlišení. Zpráva byla vytvořena ve Scribusu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.7. 14:40 | Zajímavý software

Mozilla.cz informuje, že Firefox Focus pro Android, velmi jednoduchý prohlížeč zaměřený na anonymní prohlížení, dosáhl milionu stažení. Firefox Focus blokuje sledující prvky a reklamy a při ukončení automaticky smaže všechna uložená data stránek, historii prohlížení a cookies.

Ladislav Hagara | Komentářů: 41
22.7. 14:20 | Komunita

Vyplněním dotazníku na Formuláře Google lze ovlivnit výběr výchozích aplikací v Ubuntu 18.04 LTS. Podrobnosti v příspěvku Dustina Kirklanda na Ubuntu Insights [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 86 hlasů
 Komentářů: 4, poslední včera 15:16
    Rozcestník

    Dotaz: C++ a Qt - implementace knihovny

    3.4.2014 17:42 phoenixes
    C++ a Qt - implementace knihovny
    Přečteno: 322×
    Dobrý den.

    Předem uvádím, že nejsem bohužel pokročilý jak v Linuxu, tak v programování, ale potřebuji radu :-)

    Vytvářím projekt v Qt creatoru pod Lubuntu. Program nebude zas tak složitý, ale potřebuji do toho projektu implementovat knihovnu libcrafter tak, abych mohl používat její funkce a dál psát C++ kód v Qt creatoru.

    Jde mi jenom o tuhle konkrétní knihovnu, nicméně nemám žádné zkušenosti s implementací "cizí" knihovny do projektu.

    Budu vděčný za každou radu. Pokud je toto příliš "začátečnický" dotaz, budu rád, pokud mě alespoň odkážete správným směrem.

    Předem děkuji.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.4.2014 19:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Nevím, jak je to přesně v Qt Creatoru, ale obecně se knihovny připojují takto:
    1. Pokud je knihovna z balíčků, je většinou potřeba nainstalovat nějaký vývojový balíček, např. libcrafter-dev, který obsahuje potřebné hlavičkové soubory.
    2. Mezi cesty k hlavičkovým souborům přidáme cestu k hlavičkovým souborům té knihovny (-Icesta). Není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    3. Linkeru přidáme do voleb, že má linkovat tuhle knihovnu (-lcrafter) a kde ji najde (-Lcesta). To druhé opět není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    4. A to je vše, stačí knihovnu použít (#include <...> a tak dále)
    3.4.2014 21:43 Travellover
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Perfektni napoveda!

    Jeste pridam, ze v QtCreatoru si budete moci vybrat projekt s QMake build systemem (pokud bude vase aplikace pouzivat QT pro UI, urcite pro zacatek volte QMake.

    Alternativni volba je pouzit CMakeLists (CMake) build system (zjednodusene neco jako preprocessor skutecneho projektu/build systemu). CMake je volba pro multiplatformni projekt a/nebo pokud nechcete byt zavisly na qmake. Pokud ale nemate moc zkusenosti s takovym vyvojem, volte qmake.

    Myslim ze posledni moznost je pouzit Makefiles, ale byla by to skoda, protoze podpora CMake nebo QMake je v QtCreatoru promakana.

    Have fun!
    3.4.2014 22:26 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Děkuji mockrát za rady.

    Knihovnu jsem první "nainstaloval" dle readme souborů. Ovšem při Buildu jsem nedokázal linkeru v Qt creatoru předat ten parametr -lcrafter.

    Tak jsem zkoušel alternativní postup, kdy jsem celý stažený archiv zkopíroval do složky projektu a použil jsem #include "cesta/crafter.h". Bohužel, ani tady jsem nebyl moc úspěšný. První to psalo, že funkce neexistuje "in the scope". Po nalezení správného hlavičkového souboru to píše "undefined reference to Crafter::GetMyIP".

    Takže otázky jsou následující:

    1) Jak přidat tomu linkeru v Qt ten správný parametr?

    2) Je to moc velká prasárna, nakopírovat tam všechny ty soubory tak, jak jsem to udělal?

    3) Máte někdo ponětí, jak to můžu zprovoznit v tom Qt? Když mi to normálně jde, když vytvořím jenom samotný .cpp soubor v terminálu a přeložím to pomocí g++ s -lcrafter?

    Díky za Vaše reakce..
    Řešení 1× (Roman Došek)
    3.4.2014 23:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Pokud používáš QMake, jakože asi jo, tak stačí do .pro souboru přidat následující věci:
    INCLUDEPATH +=  /path/to/crafter/header/files
    
    LIBS += -L/path/to/crafter/libs/
    LIBS += -lcrafter
    
    Prasárna to je, ale hlavně je to zbytečné :-)
    5.4.2014 10:29 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Super, ty LIBS to vyřešily. Dával jsem tam nějaké FLAGS, které jsem vygoogloval, ale to nebylo ono.

    Super, tak díky moc. Jdu pokračovat, vzhůru dalším problémům. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.