abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
dnes 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 17
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 102
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (34%)
 (0%)
 (7%)
 (45%)
 (9%)
Celkem 298 hlasů
 Komentářů: 32, poslední včera 12:24
    Rozcestník

    Dotaz: C++ a Qt - implementace knihovny

    3.4.2014 17:42 phoenixes
    C++ a Qt - implementace knihovny
    Přečteno: 318×
    Dobrý den.

    Předem uvádím, že nejsem bohužel pokročilý jak v Linuxu, tak v programování, ale potřebuji radu :-)

    Vytvářím projekt v Qt creatoru pod Lubuntu. Program nebude zas tak složitý, ale potřebuji do toho projektu implementovat knihovnu libcrafter tak, abych mohl používat její funkce a dál psát C++ kód v Qt creatoru.

    Jde mi jenom o tuhle konkrétní knihovnu, nicméně nemám žádné zkušenosti s implementací "cizí" knihovny do projektu.

    Budu vděčný za každou radu. Pokud je toto příliš "začátečnický" dotaz, budu rád, pokud mě alespoň odkážete správným směrem.

    Předem děkuji.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.4.2014 19:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Nevím, jak je to přesně v Qt Creatoru, ale obecně se knihovny připojují takto:
    1. Pokud je knihovna z balíčků, je většinou potřeba nainstalovat nějaký vývojový balíček, např. libcrafter-dev, který obsahuje potřebné hlavičkové soubory.
    2. Mezi cesty k hlavičkovým souborům přidáme cestu k hlavičkovým souborům té knihovny (-Icesta). Není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    3. Linkeru přidáme do voleb, že má linkovat tuhle knihovnu (-lcrafter) a kde ji najde (-Lcesta). To druhé opět není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    4. A to je vše, stačí knihovnu použít (#include <...> a tak dále)
    3.4.2014 21:43 Travellover
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Perfektni napoveda!

    Jeste pridam, ze v QtCreatoru si budete moci vybrat projekt s QMake build systemem (pokud bude vase aplikace pouzivat QT pro UI, urcite pro zacatek volte QMake.

    Alternativni volba je pouzit CMakeLists (CMake) build system (zjednodusene neco jako preprocessor skutecneho projektu/build systemu). CMake je volba pro multiplatformni projekt a/nebo pokud nechcete byt zavisly na qmake. Pokud ale nemate moc zkusenosti s takovym vyvojem, volte qmake.

    Myslim ze posledni moznost je pouzit Makefiles, ale byla by to skoda, protoze podpora CMake nebo QMake je v QtCreatoru promakana.

    Have fun!
    3.4.2014 22:26 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Děkuji mockrát za rady.

    Knihovnu jsem první "nainstaloval" dle readme souborů. Ovšem při Buildu jsem nedokázal linkeru v Qt creatoru předat ten parametr -lcrafter.

    Tak jsem zkoušel alternativní postup, kdy jsem celý stažený archiv zkopíroval do složky projektu a použil jsem #include "cesta/crafter.h". Bohužel, ani tady jsem nebyl moc úspěšný. První to psalo, že funkce neexistuje "in the scope". Po nalezení správného hlavičkového souboru to píše "undefined reference to Crafter::GetMyIP".

    Takže otázky jsou následující:

    1) Jak přidat tomu linkeru v Qt ten správný parametr?

    2) Je to moc velká prasárna, nakopírovat tam všechny ty soubory tak, jak jsem to udělal?

    3) Máte někdo ponětí, jak to můžu zprovoznit v tom Qt? Když mi to normálně jde, když vytvořím jenom samotný .cpp soubor v terminálu a přeložím to pomocí g++ s -lcrafter?

    Díky za Vaše reakce..
    Řešení 1× (Roman Došek)
    3.4.2014 23:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Pokud používáš QMake, jakože asi jo, tak stačí do .pro souboru přidat následující věci:
    INCLUDEPATH +=  /path/to/crafter/header/files
    
    LIBS += -L/path/to/crafter/libs/
    LIBS += -lcrafter
    
    Prasárna to je, ale hlavně je to zbytečné :-)
    5.4.2014 10:29 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Super, ty LIBS to vyřešily. Dával jsem tam nějaké FLAGS, které jsem vygoogloval, ale to nebylo ono.

    Super, tak díky moc. Jdu pokračovat, vzhůru dalším problémům. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.