abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:00 | IT novinky

V Barceloně probíhá veletrh Mobile World Congress 2017. Nokia na něm například představila (360° video na YouTube) novou Nokii 3310 (YouTube). BlackBerry představilo BlackBerry KEYone (YouTube) s QWERTY klávesnicí. LG představilo LG G6 (YouTube). Huawei HUAWEI P10 a P10 Plus. Samsung představil tablet Galaxy Tab S3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Nová verze

Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux Linux From Scratch 8.0 a Linux From Scratch 8.0 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází především s Glibc 2.25 a GCC 6.3.0. Současně bylo oznámeno vydání verze 8.0 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 0.10.0 webového prohlížeče qutebrowser (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu. Vývojáři qutebrowseru kladou důraz na ovladatelnost pomocí klávesnice a minimální GUI. Inspirovali se prohlížečem dwb a rozšířeními pro Firefox Vimperator a Pentadactyl. Prohlížeč qutebrowser je naprogramován v Pythonu a využívá PyQt5. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
25.2. 16:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání Waylandu a Westonu 1.12.0 oznámil Bryce Harrington (Samsung) vydání Waylandu 1.13.0 a Westonu 2.0.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.2. 13:37 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Cloudflare (Wikipedie) na svém blogu potvrdila bezpečnostní problém s její službou. V požadovaných odpovědích od reverzní proxy byla odesílána také data z neinicializované paměti. Útočník tak mohl získat cookies, autentizační tokeny, data posílaná přes HTTP POST a další citlivé informace. Jednalo se o chybu v parsování HTML. Zneužitelná byla od 22. září 2016 do 18. února 2017. Seznam webů, kterých se bezpečnostní problém potenciálně týká na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.2. 08:22 | Nová verze

Byla vydána první beta verze Ubuntu 17.04 s kódovým názvem Zesty Zapus. Ke stažení jsou obrazy Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio a Xubuntu. Dle plánu by Ubuntu 17.04 mělo vyjít 13. dubna 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 55
23.2. 17:53 | Bezpečnostní upozornění

Google na svém blogu věnovaném počítačové bezpečnost informuje o nalezení "reálného" způsobu generování kolizí hašovací funkce SHA-1. Podrobnosti a zdrojové kódy budou zveřejněny do 90 dnů. Již dnes lze ale na stránce SHAttered nalézt 2 pdf soubory, jejichž obsah se liší a SHA-1 otisk je stejný (infografika).

Ladislav Hagara | Komentářů: 40
23.2. 17:51 | Nová verze

Vyšla nová verzia open source software na správu a automatizáciu cloudových datacentier Danube Cloud 2.4. Danube Cloud je riešenie postavené na SmartOS, ZFS, KVM a zónach. Obsahuje vlastnosti ako integrovaný monitoring, DNS manažment, zálohy, a samozrejme rozsiahlu dokumentáciu.

dano | Komentářů: 12
23.2. 17:46 | Pozvánky

V Plzni se 3. až 5. března 2017 uskuteční AIMTEChackathon. Je to akce pro vývojáře, grafiky, webdesignéry i veřejnost. Akci provází zajímavé přednášky IT odborníků. Více o programu a možnosti přihlášení na stránkách akce.

cuba | Komentářů: 0
23.2. 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 8
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 721 hlasů
 Komentářů: 67, poslední dnes 01:12
    Rozcestník

    Dotaz: Python - oživení uživatelského rozhraní

    18.4.2014 10:16 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Python - oživení uživatelského rozhraní
    Přečteno: 360×
    Zdravím všechny .. hm, nadpis je asi matoucí, lepší jsem nevymyslel.

    popis situace :

    pomocí pyqt jsem vytvořil prográmek, který vytváří obří soubory. Aby vytváření nebylo "jen tak nasucho", je indikováno progressbarem s nějakými údaji a tlačítkem "stop". Po spuštění vytváření se toto dialogové okno objeví, ale chová se jako ve Vonnegutově invazní lodi - jako by tam bylo jen z psychologických důvodů.

    Signál clicked toho tlačítka je spojen s rutinkou, která nastaví self.cancel na true.

    během vytváření obrazu (zapisují se postupně úseky asi 1MB) se toto kontroluje, a pokud je self.cancel true, vytváření se přeruší, a obraz se smaže.

    nevím, kde dělám chybu, nebo jak obejít "vlastnost", že jakmile se spustí zápis, tak v podstatě celé GUI zablokuje, protože je vytíženo (si myslím) tím zapisováním.

    pokud sleduju vytvářený obraz např. krusaderem, tak i progressbar a informativní label pod nim má docela zpoždění za realitou. Např. label ukatuje 3,5GB hotovo, krusader již vidí 6GB soubor.

    Dá se z toho nějak vymotat ?

    zde skusím pastnout zdroják, ale je trochu složitější, snad to z toho bude vidět

    díky předem za rozumné nápady ..

    Milan
    class image_create( QtGui.QDialog ):
    	def __init__( self,  Parent ):
    		super( image_create, self ).__init__()
    		self.ui=uic.loadUi('UI/create_image_progress.ui')
    		self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( 0, 0 ))
    		self.connect(self.ui.buttonBox_abort.button( QtGui.QDialogButtonBox.Cancel ),  SIGNAL("clicked()"),  self.get_cancel)
    
    	def get_cancel(self, event=False):
    		self.image_break = True
    
    	# it určí, jak se zobrazuje prováděná úloha, zda v IT MiB, nebo dakadických
    	def create(self, path, name, size, it=False ) :
    		self.ui.show()
    		self.image_break = False
    		if (size < 1024**3):
    			part_size = 128*1024 # 128k bloky
    		else:
    			part_size = 1024**2  # 1M bloky
    		parts=int(size/part_size)
    		frag=size-parts*part_size
    		allpath = os.path.join(path,  name)
    		newfile=open(allpath,  'w')
    		oldperc=0
    		perc=0
    		part=chr(0)*part_size
    		for seq in range (1, parts+1):
    			newfile.write(part)
    			if ( self.image_break == True ) :
    				newfile.close()
    				os.remove(allpath)
    				break
    			total_done = part_size*seq
    			perc = int(float(total_done*100 / size))
    
    			#print "%i %i %i %f" % (seq,  total_done,  perc,  float(total_done*100 / size))
    			if (oldperc < perc):
    				self.ui.progressBar.setValue(perc)
    				oldperc=perc
    			self.ui.label_progress.setText("%s z %s" % ( hr_value( total_done, 3 , it ),  hr_value( size, 1, it ) ) )
    
    			if ( self.image_break == True ):
    				return 1
    
    		newfile.write(chr(0)*frag)
    		total_done = part_size*seq + frag
    		perc = int(float(total_done *100 / size))
    		#print "%i %i %i %f" % (seq+1,  total_done,  perc,  float(total_done*100 / size))
    		self.ui.progressBar.setValue(perc)
    		self.ui.label_progress.setText("%i z %i" % ( total_done,  size))
    		newfile.close()
    		return 0
    #		time.sleep( 5 )
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    18.4.2014 10:23 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    PyQt neznán detailně, ale IMHO je problém v tom, že se UI nedostane "k lizu". Je třeba mu dát šanci. Zkus to co raděj tady:

    http://stackoverflow.com/questions/2482437/label-in-pyqt4-gui-not-updating-with-every-loop-of-for-loop
    18.4.2014 14:27 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    tohle vypadá zajímavě ... děkuji.

    Zkouším app.processEvents(), ale narážím na jeden úplně obecný problémek : ten zdroják zde hozený je v modulu, který importuju do hlavní appky, jenže v tom modulu je "app" (definovaný v hlavní appce) nedostupný (tedy myslím si to - před pár dny jsem narazil na podobnou věc, ani global nepomáhalo, a nakonec jsem to nějak obešel pomocí "parent".

    Je nějaký konkrétní způsob, jak přenést proměnné z hlavního kódu do importovaných modulů ? nebo se importuje nějak jinak ? V Pythonu se sotva zajíždím.

    Milan
    rADOn avatar 18.4.2014 16:07 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    Ciste pro ukazku:
    import spam
    spam.ham = "dirt"
    
    Uvnitr modulu uvidis promenou ham, spam je odkaz na jeho jmenny prostor. Ale takhle to nedelej, pacz je to neskutecna prasarna a prvni pythonista ktery to uvidi ti pracky urazi a necha te to za trest prepsat do php.

    Porad prasacky ale aspon pouzitelny je udelat si v modulu inicializacni funkci ktera bude fungovat jako konstruktor. Ne ze by v tom byl technicky rozdil, ale je prehlednejsi mit veskerou logiku modulu uvnitr toho modulu a nespolehat se ze nekdo "zvenku" vi co a kam ma strcit aby to zacalo fungovat.

    Uplne nejcistsi zpusob je udelat proste objekt a strkat veci konstruktoru. Vsechno je reference, takze muzes zonglovat s relativne velkym mnozstvim dat bez kopirovani a je veskrze jedno jestli mas v hlanim programu referenci na modul nebo referenci na nejakou instanci – vsechno je objekt. Jestli vis ze nebudes potrebovat vic jednu instanci tak je to zbytecne, naopak je jednodussi trochu opevnit modul s inicializacni funkci (hlavne zajistit aby nesel inicializovat vicekrat) a interpret z nej udela perfketni singleton bez prace.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    18.4.2014 18:05 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    aha, díky, zatím jsem to tak i řešil, v initu byl

    class myobjekt()

    def __init__(self, parent ...) self.parent = parent

    a to mi umožňovalo volat

    mo = myobjekt(self),

    a pak jsem se v mo přes parent dostal o patro nahoru. řesil jsem tak i (při uzavírání formuláře) předání proměnných z formuláře volajícímu objektu ... tohle prostě jen zkouším, vidím, že to takto jde, ale nevím, zda je to dostatečně košer.

    a díky za ukázku i jiných možností, určitě to zvážím

    milan
    19.4.2014 08:26 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    vyzkoušel jsem napovězené app.processevent, a je to uplne presne to, co jsem čekal ..

    velký dík oběma ....

    Milan
    20.4.2014 09:27 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    Zdravim, pokud se mohu vmisit do diskuze.. Ja sice gui uz neprogramuju, soustredim se spise na webove aplikace, ale mozna vam jeste prijde vhod ma zkusenost.

    Na widlich tehda v delphi jsem onehda pouzival stejny princip a narazil na stejny problem jako vy. Jmenovalo se to Application.ProcessMessages, kdy se GUI dostalo k lizu a fungovalo. Neco jako kooperativni multitasking uvnitr/v ramci jedne aplikace.

    Narazil jsem ale na problemy, ze se mi obcas v jistych specifickych situacich stalo, ze ten utek k systemu pomoci Application.ProcessMessages zpusobil nove zavolani funkce, kde byla umistena smycka s Application.ProcessMessages a jeste k tomu jsem mel na zacatku takove funkce napriklad cekani nez se okno zavre a opet pomoci smycky Application.ProcessMessages. Tzn deadlock.

    Pozor na to.. muze se to stat, dost obtizne se to hleda a pak sice GUI reaguje, tlacitka tlacitkuji, ale nereaguje to na nic... okno se nezavre a naopak se zmensi programovy zasobnik o jedno rekurzivni volani.

    Tak snad vam ma informace bude k necemu dobra, mam pocit ze tady u vas v Pythonu bude princip uplne stejny jako onehda u me v Delphi na widlich.
    22.4.2014 07:08 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python - oživení uživatelského rozhraní
    Tak v tomto případě to snad nebude zlobit, protože k Appprocessevent jsem se uchýlil hlavně proto, že ve smyčce, kde BY SE MĚLO plynule aktualizovat rozhraní + detekovat stisknutí tlačítka byl proces, který úplně vyžral strojový čas a GUIko nepustil pořádně k lízu. Nyní to jede jedna báseň. UI je živé, aktualizuje se naprosto synchronně s postupem hlavní smyčky ... prostě paráda.

    každopádně díky za upozornění, s touto funkcí je asi opravdu potřeba zacházet opatrně. (možná spíše s návrhem jednotlivých eventů a slotů, aby se navzájem nezacyklily)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.