abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 933 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: PHP - MVC - Objektové programování

    20.11.2014 17:53 Petr
    PHP - MVC - Objektové programování
    Přečteno: 305×
    Ahoj. Chtěl bych se zeptat, zda při použití objektového programovaní na úrovni MVC volit cestu takovou, že na počátku je jediná volaná class a vše ostatní je vnořené do sebe, nebo volat jednotlivé class MVC přímo z "rootu" dané aplikace? Děkuji za případné obsajsnění. Petr

    Odpovědi

    20.11.2014 18:29 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    V indexu vždy nejprve otevřu databázi a předám ji konstruktoru modelu. V továrně si pak podle URL vyrobím instanci kontroleru nebo vieweru (podle metody POST či GET) a ten model jí předám opět v konstruktoru.

    Kontroler či viewer mají tedy odkaz na model a mohou s ním komunikovat. Viewer vždy produkuje string s webovým obsahem, kontroler vždy provede přesměrování pomocí header(). V indexu ten výstupní string pouze nechám vypsat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    20.11.2014 18:40 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Takto to myslíš?
    $pdo = new PDO(...);
    
    $constructor = new Constructor($pdo);
    $tovarna = new Tovarna($pdo, $constructor);
    
    class Tovarna{
    ...
    $model = new Model($pdo);
    $view = new View();
    ...
    }
    
    
    echo $tovarna->printlayout();
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 18:53 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Přečti si nějaký pěkný článek o dependency injection.

    Pointa celého toho přístupu je v tom, že jednotlivé komponenty (model, view, controller, různé konektory a další věci) si nevytvářejí nástroje, které používají, ale dostanou je zvenčí.

    Tedy někde na vrchu sedí objekt, který ví, jak má aplikace vypadat. Vytvoří všechny potřebné komponenty, propojí je dohromady (např. pomocí parametrů konstruktorů) a pak je nechá pracovat.

    Když chceš později jedno komponentu vyměnit, stačí upravit ten objekt na vrchu. Pokud nový objekt zachovává kompatibilní API, není potřeba zasahovat jinde. (Což je důvod, proč je singleton špatný.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.11.2014 18:59 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Používám Simple Factory:
    function tovarna($model, $method, $url){
        $className = fce($method, $url);
        return new $className($model);
    }
    
    $db = new PDO(...);
    $model = new Model($db);
    echo tovarna($model, $method, $url);
    
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    20.11.2014 19:17 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    A kde máš controller a view ?
    20.11.2014 19:26 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Ten přece vyrábím v té továrně. Jeho název v $className je odvozen z URL a metody POST či GET prostým slepením. Běžně mám několik desítek až set viewerů a kontrolerů a volám jen jeden z nich.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 18:46 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Obvykle je to tak, že index.php provede základní inicializaci a pak vytvoří instanci třídy Aplikace a nechá ji udělat vše, co je třeba. Stejně to dělá například i Qt s třídou QApplication.

    Tou základní inicializací myslím include class loaderu a předání parametrů, jako je například document root a podobně, případně nastavení logování. Nemělo by toho být moc.

    Docela se mi osvědčilo mít init.php, který tuto inicializaci provede a na konci je return array($context, $config);, takže v index.php mám už jen list($context, $config) = require 'init.php';. Výhodou je, že další scripty mohou použít velmi snadno stejnou inicializaci. Aplikace by měla mít jen jeden vstupní bod (index.php), ale občas se hodí mít možnost vytvořit si snadno berličku, ať už pro vyzkoušení něčeho nebo pro integraci jiných nástrojů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.