Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name class asset: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" #create virtual object dezo = entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.asset.describe_yourself()
class Entity: def __init__(self, name): self.name = name def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name def describe(self): print "This is " + self.name + "'s inherent asset" #create virtual object dezo = Entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.describe()Jenom upozorňuji, že by bylo lepší, kdyby v té třídě žádný print nebyl...
class asset_tmp: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name asset = asset_tmp asset_tmp.__name__ = "asset" # pro puristy del asset_tmp…ergo i kdyby se ti to povedlo nejak zaridit tak to stejne nejspis nebude delat to co potrebujes nebo to bude zbytecne slozity.
class Asset(object): def __init__(self, cls): self.cls = cls def describe_yourself(self): print "This is %s's inherent asset" % self.cls.name class Entity(object): name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = Asset(self) def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.nameKlidne to muzes vrazit do namespace tridy, ale nedava smysl to takhle svazovat kdyz Asset objekt muzes aplikovat na libovolny jiny objekt. A cely je to cviceni v marnosti pacz kdyz se na to podiva pythonista, tak uvidi jenom zbytecne prekomplikovany zpusob jak napsat
dezo.__name__
.
entity
přidat jediný řádek:
self.asset.name = name
Tiskni
Sdílej: