Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.
50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.
Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.
Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].
Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).
Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.
Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.
… více »class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name class asset: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" #create virtual object dezo = entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.asset.describe_yourself()
class Entity: def __init__(self, name): self.name = name def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name def describe(self): print "This is " + self.name + "'s inherent asset" #create virtual object dezo = Entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.describe()Jenom upozorňuji, že by bylo lepší, kdyby v té třídě žádný print nebyl...
class asset_tmp: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name asset = asset_tmp asset_tmp.__name__ = "asset" # pro puristy del asset_tmp…ergo i kdyby se ti to povedlo nejak zaridit tak to stejne nejspis nebude delat to co potrebujes nebo to bude zbytecne slozity.
class Asset(object): def __init__(self, cls): self.cls = cls def describe_yourself(self): print "This is %s's inherent asset" % self.cls.name class Entity(object): name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = Asset(self) def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.nameKlidne to muzes vrazit do namespace tridy, ale nedava smysl to takhle svazovat kdyz Asset objekt muzes aplikovat na libovolny jiny objekt. A cely je to cviceni v marnosti pacz kdyz se na to podiva pythonista, tak uvidi jenom zbytecne prekomplikovany zpusob jak napsat
dezo.__name__
.
entity
přidat jediný řádek:
self.asset.name = name
Tiskni Sdílej: