Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-
#Účelem programu je zkoušet uživatele z násobilky
import random
print("Účelem programu je zkoušeni z násobilky")
prvni_cislo = random.randint(1,10)
print("První číslo je"), prvni_cislo
druhe_cislo = random.randint(1,10)
print("Druhé číslo je"), druhe_cislo
vysledek = prvni_cislo*druhe_cislo
odpoved = input(" ")
if vysledek == odpoved:
print("Tvá odpověď je správná")
if vysledek != odpoved:
print("Špatná odpověď")
Petr
skus se podivat na: http://www.tutorialspoint.com/python/python_while_loop.htm
a pro tohle se používá while ciklus. Rozhodně na to nepoužívej for ciklsu. (Měnit podmínku uprostřed for ciklu je pěkná prasárna)
podminka = True
while podminka:
# telo ciklu
podminka = loop_podminka()
Doufam že kód je správně v pythonu neprogramuji
2) V takovémto případě je IMHO sémanticky vhodnější pattern
while True:
bla bla bla
ble ble ble
if nechciPokracovat: break
podminka = True
while podminka:
# telo ciklu
podminka = loop_podminka()
KeyboardInterrupt vyjimku, kterou vyvola zmacknuti CTRL+C.
Jedna z moznosti jak naimplementovat tvoje zadani je nize.
S pozdravem,
suic
#!/usr/bin/env python3
from random import randint
def navod():
print("""
Účelem programu je zkoušení z násobilky
Pro ukončení aplikace zmáčkněte:
1) Na "Chces pokracovat? " odpovez ne
2) CTRL+C nebo CTRL+D na *Nix a MacOS X
3) CTRL+C nebo CTRL+Break na Windows
""")
def nasobilka(ukaz_navod=True):
if ukaz_navod:
navod()
bye = "\nNashledanou"
zadej_opoved = "Kolik je %s krat %s? "
spravna_odpoved = "Tva odpoved je spravna."
spatna_odpoved = "Spatna odpoved."
neplatny_vstup = "\nNeplatne cislo, zkus to znovu."
pokracovat = "Chces pokracovat? "
error = False
while True:
if not error:
a, b = [randint(1, 10) for _ in range(2)]
exp_res = a * b
try:
error = False
res = int(input(zadej_opoved % (a, b)))
if res == exp_res:
print(spravna_odpoved)
else:
print(spatna_odpoved)
if input(pokracovat).lower() == "ne": # \
print(bye) # bych to zakomentoval
return # /
except ValueError:
print(neplatny_vstup)
error = True
except (KeyboardInterrupt, EOFError):
print(bye)
return
if __name__ == '__main__':
nasobilka()
#!/usr/bin/python# -*- coding: utf-8 -*-print ("Zadej první číslo, které násobit")prvni = input (" ")print ("Zadej druhé číslo")druhe = input (" ")vysledek = prvni*druhevysledek = prvni * druheprint ("Výsledek je"), vysledekprint ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ")otazka = input (" ")print ("Tvoje odpověď byla"),otazkawhile (otazka == 1):print ("Zadej první číslo, které násobit") prvni = input (" ") print ("Zadej druhé číslo") druhe = input (" ") vysledek = prvni*druhe vysledek = prvni * druhe print ("Výsledek je"), vysledek print ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ") otazka = input (" ") print ("Tvoje odpověď byla"),otazka if otazka == 2: print ("Končíme")
# -*- coding: utf-8 -*-
class Matikar:
def __init__(self):
self.cinitel1=0
self.cinitel2=0
def zostav_ulohu(self):
import random
self.cinitel1 = random.randint(1,10)
self.cinitel2 = random.randint(1,10)
def otestuj_ma(self):
print "Prve cislo je",self.cinitel1
print "Druhe cislo je",self.cinitel2
odpoved = raw_input("Aky je sucin? ")
if int(odpoved) != self.cinitel1 * self.cinitel2:
return False
return True
def daj_sancu_skoncit(self):
print "Mas uz dost?"
odpoved = raw_input("ano/nie\n")
if odpoved == "ano":
return False
else:
return True
def main():
while True:
matikar = Matikar()
matikar.zostav_ulohu()
if matikar.otestuj_ma():
print "Spravne, si borec!"
else:
print "Nespravne
"
if not matikar.daj_sancu_skoncit():
break
if __name__ == "__main__":
main()
Tiskni
Sdílej: