Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-
#Účelem programu je zkoušet uživatele z násobilky
import random
print("Účelem programu je zkoušeni z násobilky")
prvni_cislo = random.randint(1,10)
print("První číslo je"), prvni_cislo
druhe_cislo = random.randint(1,10)
print("Druhé číslo je"), druhe_cislo
vysledek = prvni_cislo*druhe_cislo
odpoved = input(" ")
if vysledek == odpoved:
print("Tvá odpověď je správná")
if vysledek != odpoved:
print("Špatná odpověď")Petr
skus se podivat na: http://www.tutorialspoint.com/python/python_while_loop.htm
a pro tohle se používá while ciklus. Rozhodně na to nepoužívej for ciklsu. (Měnit podmínku uprostřed for ciklu je pěkná prasárna)
podminka = True
while podminka:
# telo ciklu
podminka = loop_podminka()
Doufam že kód je správně v pythonu neprogramuji
while True:
bla bla bla
ble ble ble
if nechciPokracovat: break
podminka = True while podminka: # telo ciklu podminka = loop_podminka()
KeyboardInterrupt
vyjimku, kterou vyvola zmacknuti CTRL+C.
Jedna z moznosti jak naimplementovat tvoje zadani je nize.
S pozdravem,
suic
#!/usr/bin/env python3
from random import randint
def navod():
print("""
Účelem programu je zkoušení z násobilky
Pro ukončení aplikace zmáčkněte:
1) Na "Chces pokracovat? " odpovez ne
2) CTRL+C nebo CTRL+D na *Nix a MacOS X
3) CTRL+C nebo CTRL+Break na Windows
""")
def nasobilka(ukaz_navod=True):
if ukaz_navod:
navod()
bye = "\nNashledanou"
zadej_opoved = "Kolik je %s krat %s? "
spravna_odpoved = "Tva odpoved je spravna."
spatna_odpoved = "Spatna odpoved."
neplatny_vstup = "\nNeplatne cislo, zkus to znovu."
pokracovat = "Chces pokracovat? "
error = False
while True:
if not error:
a, b = [randint(1, 10) for _ in range(2)]
exp_res = a * b
try:
error = False
res = int(input(zadej_opoved % (a, b)))
if res == exp_res:
print(spravna_odpoved)
else:
print(spatna_odpoved)
if input(pokracovat).lower() == "ne": # \
print(bye) # bych to zakomentoval
return # /
except ValueError:
print(neplatny_vstup)
error = True
except (KeyboardInterrupt, EOFError):
print(bye)
return
if __name__ == '__main__':
nasobilka()
#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-
print ("Zadej první číslo, které násobit")
prvni = input (" ")
print ("Zadej druhé číslo")
druhe = input (" ")
vysledek = prvni*druhe
vysledek = prvni * druhe
print ("Výsledek je"), vysledek
print ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ")
otazka = input (" ")
print ("Tvoje odpověď byla"),otazka
while (otazka == 1):
print ("Zadej první číslo, které násobit")
prvni = input (" ")
print ("Zadej druhé číslo")
druhe = input (" ")
vysledek = prvni*druhe
vysledek = prvni * druhe
print ("Výsledek je"), vysledek
print ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ")
otazka = input (" ")
print ("Tvoje odpověď byla"),otazka
if otazka == 2:
print ("Končíme")
# -*- coding: utf-8 -*- class Matikar: def __init__(self): self.cinitel1=0 self.cinitel2=0 def zostav_ulohu(self): import random self.cinitel1 = random.randint(1,10) self.cinitel2 = random.randint(1,10) def otestuj_ma(self): print "Prve cislo je",self.cinitel1 print "Druhe cislo je",self.cinitel2 odpoved = raw_input("Aky je sucin? ") if int(odpoved) != self.cinitel1 * self.cinitel2: return False return True def daj_sancu_skoncit(self): print "Mas uz dost?" odpoved = raw_input("ano/nie\n") if odpoved == "ano": return False else: return True def main(): while True: matikar = Matikar() matikar.zostav_ulohu() if matikar.otestuj_ma(): print "Spravne, si borec!" else: print "Nespravne " if not matikar.daj_sancu_skoncit(): break if __name__ == "__main__": main()
Tiskni Sdílej: