Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
hasInt
se používá, pokud budete nějak zpracovávat vstup, kde číslo není, případně pokud takový vstup je validní, ale vy jej jenom přeskakujete. Pokud budete zpracovávat jenom čísla a jiné věci na vstupu nemají být, tak try … catch
je dobré řešení, protože je na první pohled vidět, že ne-čísla nejsou očekávaný vstup. V zásadě try … catch
se používá pro zachycení situací, ke kterým by nemělo docházet, neměl by být součástí běžného běhu programu.
null
se běžně dělá pomocí if
místo try … catch (NullPointerException)
, protože těch kontrol může být hodně za sebou, co by znamenalo hodně zanoření a špatnou čitelnost.
try … catch
je IMO správně.
hasInt
, tak to musí projít vstup a zjistit, jestli je to číslo, přičemž v dalším kroku (parsování) se prochází a zkoumá ten samý vstup znovu. Při použití výjimky se ten vstup prochází jen jednou, což je, pokud je tam číslo, rychlejší. Pokud nečekáte ne-čísla (rollback při výjimce je pomalý), tak je vhodné preferovat výjimky.
Tiskni
Sdílej: