abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2019-06-20 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější verze Raspbianu vychází z Debianu 10 s kódovým názvem Buster a přináší především podporu Raspberry Pi 4 Model B.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:55 | Zajímavý článek

Vývojáři postmarketOS (GitLab) hodnotí dva roky vývoje tohoto v květnu 2017 představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky [reddit, Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:11 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi na svém blogu oficiálně představila (YouTube) jednodeskový počítač Raspberry Pi 4 Model B. K dispozici je ve třech verzích: 1 GB, 2 GB a 4 GB RAM. Cena začíná na 35 dolarech za verzi s 1 GB RAM. Nejnovější Raspberry Pi podporuje 2 monitory a rozlišení 4K.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
včera 18:22 | Komunita

Oznámení, že Ubuntu od vydání 19.10 nebude distribuovat 32bitové balíčky (ani multilib) a uživatelé mohou použít virtualizaci či kontejnery LXD, se setkalo s vlnou nevole, mj. protože i řada 64bitových aplikací využívá 32bitový instalátor. Vývojáři Wine a Steamu oznámili, že zřejmě přestanou Ubuntu od vydání 19.10 podporovat. Diskuze na Redditu: [Wine], [Steam].

Fluttershy, yay! | Komentářů: 36
22.6. 16:11 | IT novinky

Nový open source Windows Terminal představený na vývojářské konferenci Microsoft Build 2019 lze již instalovat z Microsoft Store. Podrobnosti v příspěvku na blogu Microsoftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
21.6. 13:11 | Zajímavý projekt

Článek na OMG! Ubuntu! představuje projekt Wayfire, jehož cílem je vývoj kompozitního správce oken inspirovaného Compizem běžícího nad Waylandem. Videoukázky na YouTube. Zdrojové kódy na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
21.6. 09:11 | Zajímavý projekt

Vzdělávací a veřejné instituce mohou získat open source router Turris Omnia formou bezplatné výpůjčky. Router Turris Omnia je poskytován v rámci projektu "Vybudování a ověřovací provoz systému Cyber Threat Intelligence (CTI)" podpořeného Ministerstvem vnitra ČR v rámci programu Bezpečnostního výzkumu pro potřeby státu v letech 2016 - 2021. Podrobnosti na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.6. 17:00 | Nová verze

Vývojáři Ubuntu informují, že od snapd verze 2.36 lze paralelně instalovat různé verze daného snap balíčku. Lze tak mít nainstalovaný například multimediální přehrávač VLC současně ve verzích stable, candidate, beta i edge.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
20.6. 16:11 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.6 (2.6.1566.40) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují možnost blokování reklam s obtěžujícím chováním, vylepšenou podporu uživatelských profilů nebo zobrazení počtu nepřečtených listů na postranní liště. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 75.0.3770.94.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.6. 14:22 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.0.0 open source virtuálního modulárního syntezátoru VCV Rack. Přehled novinek v oznámení o vydání a na GitHubu. K dispozici jsou také open source pluginy. Ukázka práce s VCV Rack na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jakou verzi jádra Linux typicky používáte na osobním počítači?
 (16%)
 (20%)
 (56%)
 (3%)
 (5%)
Celkem 347 hlasů
 Komentářů: 9, poslední 21.6. 14:42
Rozcestník

Dotaz: C++ Template a návratový typ

13.7.2018 21:16 Pavel
C++ Template a návratový typ
Přečteno: 2262×
Zdravím, mám né zrovna šikovně navrženou část aplikace v C++ a pokouším se to zjednodušit - nejspíš pomocí templatů, které jsem ale už dost zapomněl, takže bych tady chtěl poprosit o radu...

Mam data dost ošlivě uložené ve třídě ze které je získávám jako pole pomocí metod readXY podle datových typů. Původně byly 2, teď už jich je hromada:

Class Data
{
public:
...
std::vector<u8> readU8(Info i);
std::vector<float> readFloat(Info i);
std::vector<std::vector<float>> readFloatVector(Info i);
...
}
Ve třídě Info je hromada informací podle kterých ty data získávám + jejich datový typ uložený jako enum class

enum class DatovyTyp : u8 {U8,Float,FloatVector,...}
class Info
{
public:
...
std::string jmeno;
DatovyTyp typ;
...
}
Celé použití je dost nešikovné, protože když chci získat všechny data a pak je zase dál použít, musím mít IF pro každý datový typ: (navazující metody už jsou teplate nebo přetížené, takže umí pracovat se všemi datovými typy, které potřebuju)

Data d(...);
for(...)
{
  Info i(...);
  if(i.typ == DatovyTyp::Float)
  {
    std::vector<float> tmp = d.readFloat(i);
    nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
  }
  else if(i.typ == VariableType::U8)
  {
    nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.readU8(i),...);
  }
}
Použití template ve smyslu:

template <typename T>
    T read(Info i)
{
...
mě sice sjednotí všechny readXY do jedné šablony, ale pořád budu muset mít IF pro každý datový typ

if(i.typ == DatovyTyp::Float)
{
  std::vector<float> tmp = d.read<float>(i);
  nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
}
else if(i.typ == VariableType::U8)
{
  nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.read<u8>(i),...);
}
Chtěl bych idálně mít nějaký kouzelný template, který vrací datový typ podle toho enum class DatovyTyp - což pokud vím nejde.

Takže se ptám, jestli existuje nějaká možnost jak uložit informaci o datovém typu tak, abych to potom mohl použít k určení návratového datového typu v template? Zatím jsem nic nenašel a co se pamatuju, tak tohle template neumožňují - existuje nějaká možnost jak to obejít?

Nebo jak to celé upravit nějak jinak, abych se vyhnul IF pro každý datový typ?

Díky.

Odpovědi

13.7.2018 23:30 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Jestli to chápu správně, potřebuješ se rozhodnout za běhu, jaká data chceš z té třídy Data získat. To se čistě templaty vyřešit nedá, protože templaty v C++ se řeší pouze při překladu. Nějaké runtimové logice s větvením se tedy nevyhneš. Dá se to ale částečně zjednodušit tím, že logiku, která za běhu zjistí požadovaný datový typ a podle toho zavolá příslušnou obsluhu přesuneš do jedné flexibilní funkce. Nějaký nástin, jak na to můžeš najít třeba tady: https://pastebin.com/XUvcSJUr. Vtip je v tom, že to, co se předává dispatcheru jako templatový parameter P lze naimplemetovat libovolně, zatímco dispatcher bude vždy jen jeden.

Dalo by se to samozřejmě rozšířit i pro případy, že by měl dispatcher něco vracet apod. ale princip by byl stejný...
13.7.2018 23:46 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Šikovnější verze, která se neomezuje jen na funkci read():

https://pastebin.com/5GuZk4m5
16.7.2018 10:32 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Díky moc, něco takového jsem hledal... jen jsem doufal v trochu jednodušší použití. Určitě to v nějaké podobě použiju, ale má to bejt zároveň rozhraní knihovny kterou budou používat i lidi pro který je šablona sprostý slovo - takže moc nepředpokládám, že by si někdo implementoval P.

Po delší době jsem zjistil, kolik jsem toho a zapomněl a jak moc mi ujíždí vlak... každopádně ještě jednou díky.

16.7.2018 11:59 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
P, která s budou používat nejčastěji můžeš implementovat ty jako autor rozhraní s tím, že coder monkey prostě zavolá nějaký wrapper okolo dispatcheru a nebude řešit, co se vevnitř děje. std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští.
16.7.2018 13:19 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Ano - přesně tak jsem to myslel - že udělám dvě nejčastější použití a celé to zabalím...

"std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští" ->

Teď nevím co tím je myšleno... původně se ve třídě Data používal boost::any, který je v boost od 2007 (boost 1.34) stejně jako boost::variant. Spíš jsem se divil, že byl použit any místo variant, který by byl asi vhodnější (má daný výčet povolených typů, do any můžu uložit cokoliv) - ale zas takový rozdíl v nich nevidím. Stejně použití variant / any ať už boost nebo std v tomhle případě nic neřeší - stejně budu znát datový typ, který z toho chci vytáhnout, až za běhu - je jedno, jestli použiju vlastní template nebo std::get<float>(variant) ... jestli mi teda zase něco neuniklo ;-)
14.7.2018 10:18 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Jestli to chápu dobře, tak chcete něco jako std::variant? Tam se to řeší přes visitor patern.
14.7.2018 11:44 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
To jsem si původně myslel taky ale z dotazu není jasné, zda obsahuje třída Data data vždy jen jednoho typu nebo zda je možné zavolat d.readFloat() a d.readU8() na jedné instanci té třídy. To by se variantem myslím řešit nedalo. Aspoň trochu flexibilní logika, jak řešit ten druhý případ by mohla vypadat třeba takto:
#include <iostream>
#include <vector>

enum class TypeID {
	String,
	Float,
	Integer
};

template <TypeID>
struct TypeIdentifier {
};

template <>
struct TypeIdentifier<TypeID::String> {
	typedef std::string type;
};

template <>
struct TypeIdentifier<TypeID::Float> {
	typedef float type;
};

template <>
struct TypeIdentifier<TypeID::Integer> {
	typedef int32_t type;
};

struct Data {
	template <typename T>
	std::vector<T> read();
};


template <>
std::vector<std::string> Data::read()
{
	return std::vector<std::string>{ "Zero", "One", "Two" };
}

template <>
std::vector<float> Data::read()
{
	return std::vector<float>{ 0.1, 0.2, 0.3 };
}

template <>
std::vector<int32_t> Data::read()
{
	return std::vector<int32_t>{ 10, 20, 30 };
}

template <typename T>
void print(const T &t)
{
	for (auto && i : t)
		std::cout << i << " ";
	std::cout << "\n";
}

template <typename T>
void printReverse(const T &t)
{
	for (auto it = t.rbegin(); it != t.rend(); it++)
		std::cout << *it << " ";
	std::cout << "\n";
}

template <template <typename> class P, typename S, typename... Args>
void dispatcher(const TypeID id, S &s, Args... args)
{
	switch (id) {
	case TypeID::String:
		P<TypeIdentifier<TypeID::String>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
	case TypeID::Float:
		P<TypeIdentifier<TypeID::Float>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
	case TypeID::Integer:
		P<TypeIdentifier<TypeID::Integer>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
	}
}

template <typename T>
struct Proc {
	static void call(Data &d)
	{
		auto v = d.read<T>();
		print(v);
	}
};

template <>
struct Proc<int32_t> {
	static void call(Data &d)
	{
		std::cout << "Specialization for int32_t\n";

		auto v = d.read<int32_t>();
		print(v);
	}
};

template <typename T>
struct ProcTwo {
	template <typename... Args>
	static void call(Data &d, Args ...)
	{
		auto v = d.read<T>();
		printReverse(v);
	}
};

template <>
struct ProcTwo<float> {
	static void call(Data &d, int i)
	{
		std::cout << "Specialization for float: " << i << "\n";

		auto v = d.read<float>();
		printReverse(v);
	}

	template <typename... Args>
	static void call(Data &, Args...)
	{
		throw std::runtime_error("Function called with invalid parameters");
	}
};

int main()
{
	Data d;

	dispatcher<Proc>(TypeID::String, d);
	dispatcher<Proc>(TypeID::Float, d);
	dispatcher<Proc>(TypeID::Integer, d);

	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::String, d);
	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d, 66);
	//dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d);    /* Throws at runtime */
	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Integer, d);

	return 0;
}
16.7.2018 10:39 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Třída Data právě obsahuje vždy data víc typů... původně byly interně uloženy jako boost::any (už se nepamatuju proč se nepoužil variant), ale kvůli rychlosti a velikosti se to změnilo na dost ošlivej bastl. I kdyby se použil std::variant, tak by to zrovna v tomhle ničemu nepomohlo (jinde jo, takže se o tom čas od času uvažuje)...
14.7.2018 12:29 Kit | skóre: 43 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Co znamená "získat data ze třídy"? Co takhle raději místo toho "zpracovat data v objektu"? Tím se hromada zmíněných problémů vyřeší, protože ify nebudou potřebné.
Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
14.7.2018 22:02 zvol
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
Můžete tím enumem "indexovat" variadický template.

ideone.com/w1CLnF

Ukázka:
template<int N, class Head, class... Tail>
struct Dispatch {
  static void dispatch(const Info& i, const Data& d) {
    if (i.typ == N)
      perform<Head>(i, d);
    else
      Dispatch<N+1, Tail...>::dispatch(i, d);
  }
};

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.